Fredag
7 Juni-Kom igen! Jag behöver ha kul, klagade jag på tjejerna medans vi gick igenom treornas korridor. Vi gick här igenom för att vi skulle gå och handla nu efter skolan.
-Kan vi inte bara ha en tjejkväll? Frågade Signe, jag stannade till och sa
-Det var faktiskt en bra idé! Utbrast jag.
-Okej! Ska vi det då? Frågade Camilla och alla nickade. Så vi gick till affären och köpte chips, godis och choklad.
* * *
-Nej jag vill ha det chokladet! Sa Molly.
-Men jag vill ha det! Sa Signe surt.
-Men lägg av tjejer! Vi tar båda, sa Camilla. Jag gick iväg mot chipsen medans jag skrattade åt dem. Jag gick runt hörnan och såg Daniel och Adrian stå och tjafsa om chips. Varför tjafsar alla idag?
-Men dem är godare! Sa Daniel och peka på en påse.
Jag såg att chipsen vi ville ha var vid dem så jag gick fram och tog chipsen. Killarna tittade förvånat på mig.
-Jag skulle ta dessa, sa jag och visade mina chips.
-Men dem är tråkiga, sa Daniel.
-Men goda! Sa jag och gick.
-Olivia! Vi ska välja godis nu! Sa Camilla och jag gick skrattandes mot dem.
* * *
-Nu då? Sa jag när vi hade handlat allt. Och gått ut från affären.
-Vadå? Frågade alla tre.
-Vem ska vi vara hos? Frågade jag och alla pekade på mig.
-Du har störst säng! Sa Camilla och log oskyldigt.
-Och mjukast! Sa Signe.
-Jag tycker bara Lukas är snygg så! Sa Molly.
-Molly! Halv skrek jag av förvåning.
-Jag skämtar! Eller inte, han är ju snygg. Men jag vill vara med er, sa hon lite nervöst.
-Har du en crush på min bror? Sa jag och flinade lite.
-Nej! Absolut inte! Aldrig i hela mitt liv! Utbrast Molly när jag knappt hade sagt klart meningen.
-Han är sex år äldre Molly! Sa Camilla helt plötsligt.
-Så länge han gillar dig så bryr jag mig inte! Sa jag och ryckte på axlarna.
Visst, han är sex år äldre! Men det spelar ingen roll, om det hade varit tio år hade jag inte tyckt det. Men ni fattar.
Vi började gå mot mitt lägenhetshus. Och tjejerna tjafsa som vanligt.
* * *
Kl: 20.00
-Vilken film ska vi se då? Frågade Signe och la sig på mage i min säng.
-Kan vi inte se den! Sa Camilla och pekade på någon film, som lös på skärmen av min tv.
-Nej den är tråkig! Sa Molly, jag suckade och tryckte på "Safe Heaven" den är från 2013! Men den är bra oki?
-Så käften med er och titta, sa jag och tog popcornen. Dem surade en stud sen började dem tycka om filmen.
(A/N: Den filmen är så bra! Ett tips om ni inte har något att titta på!)
Jag tittade ner på min mobil som hade börjat ringa. Okänt? Okej? Jag tryckte på avböj men det fortsatte att ringa. Men för helvete!
-Ska du svara eller? Det förstör filmen! Klagade Camilla, jag skrattade och gick ut från mitt rum och svarade.
-Hallå? Vem är det? Sa jag till personen på andra sidan.
-Hej, Olivia! Skulle bara säga tack! Sa Rebecka på andra sidan.
-Rebecka? Varför tackar du mig? Frågade jag.
-Du och Adrian har ju gjort slut! Han är mycket roligare nu, speciellt när han är full! Sa hon och la på. Ja, vi har gjort slut! Men det där sårade mig. Håller han på med henne nu?
Som jag sa kan bara hålla sig till en tjej i en vecka.
-Silken bitch, viskade jag till mig själv och skakade på huvudet.
-Vem då? Frågade Molly bakom mig. Jag vände mig mot henne, och dem andra tjejerna?
-Har ni tjuvlyssnat? Frågade jag dem med höjda ögonbryn.
-Eh kanske! Vem är en bitch? Frågade Signe otåligt.
-Rebecka vem annars! Sa jag och suckade.
-Vad är det med henne nu igen! Sa Camilla surt.
-Hon är med Adrian... Hon tacka mig för jag har gjort slut med honom! Sa jag.
-Silken bitch! Utbrast alla tjejerna samtidigt.
-Detta skulle ju vara en kväll utan drama, suckade jag fram.
-Det är väl inte så farligt! Du vet att han är en otrogen jävel och idiot! Skit i honom! Han är inte värd det! Visa honom vad han missar! Sa Camilla. Jag log mot henne och skratta till.
-Har jag sagt hur mycket jag älskar er? Frågade jag och dem skrattade och nickade.
Jag älskar dem tjejerna!
//////////////////////////////////////////
Ord: 736
Förlåt för att det blev så kort men hoppas ni tyckte om det!
YOU ARE READING
Hate me or love me
Teen Fiction-Men väx upp, Adrian! -Varför ska jag? -Sluta vara så jävla självsäker! Bara gå! -Love me or hate me, babe! Skrek han och gick här ifrån. Jag satte mig ner på marken och kände tårarna. Jag trodde han hade förändrats... Jag hade visst fel.... * *...