Goodbye

3.6K 49 11
                                    


-Har du med dig allting? Frågade Lukas när vi började ta på oss. Idag, idag gäller det! Vi ska snart flyga till USA, LA!

-Allting! Sa jag och började gå ner för trapporna. Lukas och Pontus skulle göra en grej innan dem kom ner. Jag gick mot taxin och la in min väska så länge. Jag vände mig om...

-Överraskning? Sa Camilla frågandes när jag vände mig om och såg henne med Adrian bredvid sig.

-Camilla... Vad händer? Vi har redan sagt hejdå? Frågade jag och ignorerade Adrian.

-Du kan väll inte åka utan att säga hejdå, sa Adrian. Jag tittade upp, Camilla började smyga iväg lite och sen var hon helt plötsligt försvunnen.

-Det kan jag visst, det är ju det jag håller på med? Sa jag och la mina armar i kors.

-Olivia, varför lämnar du mig? Frågade han sorgset.

-Jag lämnar ingen, sa jag.

-Inte? Så du kommer tillbaka? Frågade han och tog ett steg närmare.

-Jag kommer hälsa på mina vänner, varför berättar jag detta ens för dig? Sa jag snabbt för mig själv.

-Men varför ska du lämna? Frågade han igen, kan han sluta?

-Det behöver jag inte förklara för dig eller? Frågade jag irriterat.

-Men kom igen! Suckade han fram.

-Olivia berätta sanningen! Sa han.

-Berätta sanningen?! Okej... Du sårade mig, väldigt mycket! Och jag hatar mig själv för att jag fortfarande älskar dig! Okej! Jag lämnar dig för att jag älskar dig för mycket! Skrek jag på honom och kände en ensam tår rinna ner för min kind.

-Olivia...

-Nej, jag vill inte höra det! Sa jag och såg Lukas och Pontus komma ner.

-Hejdå Adrian, mumlade jag och satte mig i taxin.

-Förhållande som slutade dåligt? Frågade taxichauffören, jag nickade.

-Tyvärr, sa jag tyst. Lukas tittade misstänksamt på Adrian när han satte sig i bilen. Pontus satte sig bredvid mig där bak.

-Bra ni är inne, kan vi typ åka för fem minuter sen? Frågade jag och bilen började röra på sig. Klumpen i halsen började försvinna och jag kände lättnaden.

* * *

Flygplanet lyfte och jag kände att detta kommer gå bra. Hoppas jag. Ett krossat hjärta ska snart bli helt igen. Hoppas vi...

-Vad tänker du på? Frågade Lukas på min högra sida.

-Inget, sa jag och viftade bort det.

Pontus som satt på min vänstra sida hade somnat och jag skrattade åt honom. Konstig människa han.

* * *

A/N: Dem har ändrat sina namn på IG

A/N: Dem har ändrat sina namn på IG

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OliviaPeter WE ARE FINALLY HERE! LA treat me well! Lukas looks sad in the first picture?? Idk, Pontus and I are just chillin on the stairs! Byyyyye!😂@Lukas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

OliviaPeter WE ARE FINALLY HERE! LA treat me well! Lukas looks sad in the first picture?? Idk, Pontus and I are just chillin on the stairs! Byyyyye!😂
@Lukas.peter @P_pontus

3 296 likes

€Camilla: Ha kul, my love!

Lukas.peter: I was not sad! I where angry at you!

P_pontus: Hahaha chillin on the stairs! Not funny😔😭😂

Randomperson: I love you already!

alissaviolet: Welcome to LA bae! I'm gonna find U!❤️

whydontwemusic: LA Loves you, like for real! // Corbyn Besson your new bestie

OliviaPeter: @whydontwemusic and @alissaviolet okay I didn't expect new friends already!

Show more comments

Adrian99 liked your photo

///////////////////////////////////////////

That's it! Hoppas det var bra och jag ska försöka göra den nya boken så snabbt som möjligt!

Var det ett bra slut ens? Nästa bok kommer vara bättre i alla fall!

Glöm inte att jag har fler böcker!

Hate me or love meWhere stories live. Discover now