Varför?

4.6K 59 33
                                    

1 April

-Adrian! Stanna för helvete! Lyssna på mig! Skrek jag efter honom. Han stannade till slut och jag gick fram till honom.

-Vad håller du på med! Skrek jag åt honom.

-Jag går igen om du ska skrika på mig, sa han kallt.

-Okej, gå inte. Varför? Frågade jag.

-Jag är en fuckboy ju, sa han lika kallt igen.

-Men! Sa jag och skulle precis vända när han sa något.

-Vad fan är det du inte förstår! Jag. . . . . . .

15 timmar tidigare
Fredag morgon

Jag gick faktiskt till skolan i torsdags. Har jag sett Adrian? Ja, många gånger. Men varje gång jag har försökt prata med honom har han gått. Sårade jag honom eller va?

Iallafall var jag på väg till bussen nu, klockan är åtta och bussen går om cirka 5 minuter. Och medans jag går lyssnar jag på "Entertainer" med Zayn. Den är bra! (Den finns att lyssna på där uppe^)

Jag kom fram till busshållplatsen, och bussen kom precis när jag kom! Silken tur jag har idag då.

* * *

-Äntligen är det fredag! Nästan skrek Molly, vi andra skrattade till lite åt henne.

-Kommer ni till festen ikväll? Frågade Camilla.

-Fest igen? Sa Signe och jag samtidigt.

-Vi måste inte gå på fest varje fredag, sa jag och tittade menande på dem.

-Men kom igen! Bara denna fredagen, snälla! Sa Molly och Camilla efter varandra.

-Okej då, sa jag och Signe suckade.

* * *

Kl: 21.00

Nu hade jag sminkat mig för kvällen och tagit på mig mina kläder. Jag hade pratat med tjejerna och dem kommer och hämtar mig.
👇(Med en skinnjacka)

Jag tog mina nycklar och min mobil, och sprang mot hallen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jag tog mina nycklar och min mobil, och sprang mot hallen.

-Var ska du unga dam? Frågade Lukas från köket, fan!

-Till Molly! Sa jag och Lukas kom ut i hallen. Och tittade upp och ner på mig.

-Kläd så där? Frågade han misstänksamt.

-Nej, vi ska till en fest! Okej! Sa jag och Lukas, nickade?

-Okej... Jag ska ut med Alex och några andra så jag kommer inte hem inatt eller imorgon, så du vet! Sa han och jag stod och tittade förvånat på honom.

-Gå nu! Men... Ta det försiktigt! Sa han och började gå till vardagsrummet.

-Hälsa Alex! Sa jag och gick, jag såg alla tre tjejer när jag kom ner. Och gud vad snygga dem var då.

Hate me or love meWhere stories live. Discover now