13.bölüm

72 8 1
                                    

İlkem sınavı deneyecekti ama Gizem denemek için ısrar etmişti. Birlikte farklı okullarda sınava gireceklerdi. Okulun kendi düzenlediği özel bir sınav olacaktı bu sınavla direk okula alıyorlardı.

Gizem: Telefonum da mı?

Görevli: Ayrıca bilekliğin ve hal halın da.

Hepsini hocaya verir. Sınava girer.

Başka bir okulda.

İlkem: İşte kolyem,telefonum ve saatim...ve tokam.

Görevli: Başarılar.

İkisi de sınavdan çıkar.

İlkem: Enişte? Bu ne?

Eniştesi elinde çikolatadan Gül tutuyordur.

Eniştesi: Aynısından sabah Gizemede verdim şans getirsin diye.

İlkem: Ç-çok teşekkür ederim!

Aniden arkadan Ahmet elini İlkemin omzuna atar.

İlkem: AA! Ahmet sen miydin ödüm koptu? Burda ne işin var?

Ahmet: Ben görevli öğrenciyim. Bahçede kopyalaşma olmasın diye görevdeyiz ve bu sınav sonrasında yarım saat okulda bekliyorsunuz seçilenleri biz teker teker açıklıcaz. Ben A şubesine Yani en iyi sınıfa girmeye hak kazananları okuyorum.

İlkem: A şubesindesin değil mi?

Ahmet: Tabii ki!

Eniştesi: Bu kim kızım?

İlkem: Benim liseden arkadaşım ama şimdi burda okuyor.

Ahmet: Merhaba bayım.

Elini sıkar.

Ahmet: Umarım İlkem de Gizem de başarılı olurlar.

Eniştesi: Ben Gizemi ilk defa böyle sıkı çalışırken gördüm. İnşallah ama pek başarılı değildir genelde para ile okuyor.

Ahmet: Ümidimizi yitirmeyelim. İlkem bol şans!

İlkem: Teşekkür ederim. İkinci oturumdan sonra 30 dakika beklicez. Tamamı açık uçlu olduğu için hocalar bakıp cevaplara göre seçeceklermiş.

Ahmet: Okulumuza toplam izmirden 17.345 öğrenci katılıyor 100 öğrenci kapasitemiz var. İnşallah girersin. Biz de cevaplara bakıcaz öğretmenlerin hatası olursa diye öğrenciler ikinci kez kontrol yapıyor.

İlkem: İnşallah okula girsemde yeter. Bu aralar bir çok yerden duyuyorum gireceğimi. Çok gaz veren oldu. Enişte istersen Teyzemin yanına git. Gizem senin kızın kendini bırakılmış hissetmesin.

Eniştesi: Peki sen? Yalnız kalıcaksın?

İlkem: Sorun değil.

Ahmet: Ne yalnızı ben varım.

Eniştesi: Peki ben gidiyorum o zaman.

İlkem o gidince dayanamayıp gülü açar ve yer. Yaprağını Ahmet'e verir.

Ahmet: Güzelmiş.

Zil çalar.

Ahmet: Bol şans umarım başarırsın. Sana güvenim sonsuz unutma.

İlkem: Çok sağol.

Sınavdan çıkınca bahçede dolanır eşyalarını geri alır.

Ahmet: Eee bir numara ne yaptın.

İlkem: En düşük şube beni bekle.

Ahmet: Öyle deme ben hissediyorum en iyi şubeye düşeceksin.

Anons sesi gelir.

Anons: Görevli öğrenciler sayıma!

Ahmet: Sakın moralini bozma!

Aradan yarım saat geçer. Herkes sınıflara gider. İlkemlerin sınıfına üç öğrenci girer Ahmet,İlkeme biraz kırgın bakınca İlkem kazanamadığını düşünür.

En sondaki çocuk: Burada G şubesindeki 14 kişilik guruba eklenen doktor adayı arkadaşlarımız 1765 okul numarasını alan Eylül Kanca, 2376 Numara Esin Esengül ve 9870 Numarası ile Hakan Kaf!

İki kız Sevinç'le bir birine sarılır.

Ortadaki çocuk: B şubesindeki 17 kişiye eklenenler; 897 Numara Fidan Çilek, 234 Numara Serap Kuruşçu ve 231 Fatih Alpınar!

Sıra Ahmettedir, zaten E ve B şubelerine giremediyse o sınavla ve boşlarıyla A şubesine giremeyeceğini anlar.

Ahmet: Okulumuzun en iyi sınıfı olan A şubesine katılmaya hak kazanan öğrenciler. 709 Numara ile Kazım Genik, 369 numara ile Eslem Nazlı Ozan, 345 numara ile Sedat Konak ve 142 numara ile İlkem Sevecen!

İlkemin gözleri büyümüştü. Onunla aynı sınıfta olacaktır ve Gizeme hava da atabilecekti. Mutluluktan çığlık attı.

En son çıkışta Ahmet onu Yalnız bırakmamış Gizemin okuluna birlikte gitmişlerdi eniştesi ve Teyzesi,Gizemin yanındalardı.

Gizem: KAZANDIM!

Koşarak İlkeme doğru gider sonra onu kenara itip Ahmet'e sarılır.

Ahmet: Ağ! Boynum...çok sevindim.

Gizem: Sen ne yaptın.

İlkem: Ben de girdim!

Ahmet'in telefonu çalınca cevap verir.

Ahmet: Gitmem gerek.

İlkem: Ne oldu?

Ahmet: Önce kontrole gidicem ardından avukatlara.

İlkem: Avukat mı? Niye?

Ahmet: Ş-şey... önemli bir şey değil.

İlkem: Peki ama bir şey olursa beni ara.

Ahmet: Peki ararım.

O gidince Gizem ve İlkem eve gider. İlkem akşam kızların dur dırından uyuyamaz ve ön taraftaki kanepeye geçer. Gece Gizem onu kaldırıp odaya çeker.

Merve: İtiraf etti sonunda yani?

Gizem: Evet söyledi! O Ahmet'i seviyor ama o benim olucak.

Seda: Belki akışına bırakmalıyız?

Gizem: Sus!

Gizem ve Merve ona doğru yaklaşırken aniden İlkem telefonu alacakken Gizem elini onun arka cebine daldırıp çeker.

Gizem: AHMET ARIYOR! ALO!?!

+Alo? İlkem?

-Hayır ben Gizem.

+Haa...İlkem orda mı acaba?

-O? Burda.

Telefonu İlkeme uzatır.

+Alo İlkem? Biraz zamansız aradım çok üzgünüm bunun için ama sana bir şey sormam gerekiyor.

- Ne zamansızı tam vaktiydi? Sor.

+Acaba Yarın benimle plajın kenarında buluşur musun? Sana çok önemli bir şey söylicem ve özel bir şey.

-Peki ne zaman?

+Saat 16.50 uygun mu?

-Erken mi çıkıyorsun?

+Evet yarın kütüphaneye falan uğramıcam.

-Peki gelirim.

+Kafelerin olduğu yerde seni beklicem.

-Peki tamam o zaman.

+İyi geceler ve tekrardan tebrik ederim.

-Teşekkür ederim sanada bb.

İlkem: İzninizle bırakırsanız yatıcam artık.

O gider.

Gizem: KIZLAR TOPLANIN! Plan A işe yaramadı onu sıkıştırıp korkutamadık! Sıra plan B de.

DEVAM EDECEK...

KORKU GEZİSİ (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin