Part 2💖

8.6K 306 3
                                    

Pukkk !!.Agak kuat dan pantas tangannya 'melastik' kepala Zafiy Adlie.Terlopong mulutnya.

Zafiy Adlie hanya terdiam menahan rasa.Sedap sungguh dia rasa saat itu kepalanya dilempang menggunakan botol air.Matanya melihat tajam ke arah Ezz Dayana.

'Mampus aku...'getus Ezz di dalam hati.Botol air plastik berwarna hijau dipegang erat sebelum disembunyikan dibelakang.Bibirnya terlukis senyuman yang dibuat2.

  "Erghh...alah apa aku nak buat ne.Erghh...hemm cikgu okay tak?sakit tak saya lempang tadi?ehh tak.maksud saya sakit ke?maafkan saya cikgu.saya tak sengaja"..ucap Ezz Dayana.Kedua tangannya diramas kuat.

Rasa bersalah doh !

  'Itulah..orang dok berkenal2..kau pula sibuk membuta..Padan muka kau !'.ejeknya kepada diri sendiri.

Zafiy Adlie hanya memandangnya tanpa sedikit pun perasaan.Nafasnya ditarik  sebelum dihembus dengan perlahan-lahan.Sabar Fiy..Ini first time kau masuk kat tempat ne.Sabar..peringat Zafiy di dalam hati.Lantas dia tersenyum.ketika itu dia membelakangkan Ezz Dayana.

  "Takpelah..Kamu boleh duduk.Tapi sebelum tu cikgu nak kamu perkenalkan diri kamu dahulu..boleh?".pinta Zafiy lantas berdiri menghadap wajah gadis itu.

Ezz Dayana terpaku melihat wajah cikgu Zafiy Adlie.Ya ampun.....kenapa indah sangat ciptaan allah yang berdiri kat depan aku ne.Puji Ezz di dalam hati.

Terjongket kening lelaki itu.Namun dia masih tersenyum.

  "Boleh tak?".tanya Zafiy semula seterusnya menyentakkan terus lamunan Ezz Dayana.

  "Hah??haaa.bobbb boleh".kata Ezz.Matanya seperti segar semula.melihat wajah pemuda itu.

  "Okey.".

Ezz Dayana merasa jantungnya ketika itu mengepam darah dengan laju.Berdegup degap diguppp.Haihlah jantung.jangan buat hal time2 macam ne.

  "Nama saya Ezz Day...".

  "Nama dia tu Beruk Binti Keldai"..sampuk Riana sinis.Berasap kepala Ezz mendengar.

  "Menyibuk ajelah kau ne.Dasarlah langsuir.Penyibuk!".sindir Ezz Dayana.Rakan sekelasnya ketawa besar.Bising sungguh suasana kelas itu disebabkan gelak ketawa mereka.

Zafiy Adlie hanya mengeleng kepala.

  "Cukup tu..Riana..Saya bukan tanya awak kan?jadi janganlah kacau Dayana nak kenalkan diri".ujar Zafiy.Cemberut muka gadis berambut panjang berekor kuda itu.

Cikgu ne bukannya nak saport aku.nak juga dia saport perempuan itu.Ishh benci benci benci..kutuk Riana Dahlia di dalam hati.

Ezz Dayana pula tersenyum sinis sambil memandang langsuir itu.Padan muka.

  "Baik Dayana..kamu boleh teruskan"..

  "Nama saya Ezz Dayana Binti Iskandar Zulkarnain.Saya berumur 19 tahun.Saya tinggal di Kampung Baru Shah Alam.Cita2 say...".baru sahaja dia ingin menyambung,Nilam telah mengutis tangannya dari bawah.

  "Kau tak payahlah formal sangat..Aduhh.dah macam budak2 dah".ujar Nilam perlahan.Ezz Dayana memandang dia sebelum melihat ke arah Cikgu barunya itu semula.Tersenyum malu dia apabila pemuda itu fokus memandangnya.

  "Yes...any problem Dayana??".soal Zafiy.

Pelajar yang lain ada yang mula rasa meluat menunggu sebegitu.kenalkan diri pun ambil masa setengah jam.Haih..

  "Takde apa2 cikgu .ergh.boleh saya duduk?".soal Ezz Dayana.Zafiy Adlie menganguk.Ezz Dayana melemparkan senyuman manis untuk si guru.Zafiy Adlie membalas senyumannya.

Cikguku CrushkuWhere stories live. Discover now