Bunyi alarm pada jam membuatkan Dayana terjaga dari tidur.Menguap besar dia sebelum bangkit dari perbaringan.
Rambutnya yang lurus diikat dan disangul tinggi menampakkan leher yang jenjang.Dia kemudian menapak ke arah tingkap.Dibuka seluaa mungkin tingkap biliknya bagi membenarkam udara segar masuk.
Mata melirik jam di atas meja.
'7.20 pagi.masih ada sejam lebih nak bekemas'.bisik hatinya.Tepat jam9 nanti dia akan ke pusat bandar untuk mengikuti temuduga di syarikat Bionic Aresh.
Tuala mandi di capai lalu kakinya ingin melangkah keluar menuju ke bilik mandi.Bilik airnya dalam proses pembaikan.Sebab itu dia perlu mandi di tingkat bawah.Baru sahaja dia ingin menginjak ke arah tangga.
Satu objek besar menyebabkan langkahnya tersungkur lalu terjelepok jatuh.Seperti nangka yang baru jatuh dari pokok hendaknya.
"Aduh !".Punggungnya diusap2.kebas woi..
Mata dibuka.Makin membulat mata cantik itu bila melihat sebuah kotak besar yang cantik beserta bunga mawar merah sejambang dan sepucuk surat terletak tepat di hadapan biliknya.
"Posmen gila mana pula hantar barang ne?dah lah gila..salah hantar pula tu.Siapa punya ar ne.ish !".bebelnya.Ingin sahaja dia teriak dan memaki2 gerangan tidak bertanggungjawab itu.
Tapi posmen gila mana pula yang dapat masuk ke rumah dia untuk hantar barang.
Dayana berdiri bercekak pinggang.Lengan yang terasa gatal di garu perlahan.Kotak besar itu didekati.
"Takkan barang mama pula?".fikirnya.Yelah melihatkan keadaan kotak pink bercorak love dan teddybear itu membuatkan di terfikir mustahil Puan Sari yang punya.
Habis tu sapa punya?tuala mandi diletak ke atas bahu sebelum mengangkat kotak itu masuk ke dalam biliknya.
"Mak ai...dahlah kotak besar gedabak.Beratnya nauzubillah boleh patah tengkuk aku".
Nafas lega ditarik usai sahaja kotak tersebut berada di dalam bilik.Tangannya perlahan lahan mencapai surat yang berada di atas kotak.
'Ezz Dayana'.
Erk ??untuk aku ?fikirnya.Surat itu dibuka.lalu isinya di baca dengan teliti.
'Assalamualaikum Dayana.maaf sekiranya saya menganggu awak.Sebenarnya tujuan sya menulis surat ini kerana nak meminta maaf secara ikhlas disebabkan kejadian semalam.Saya tahu saya keterlaluan kerana melayan awal sedemikian tetapi saya ada sebab saya sendiri Ezz.Bukan saya tak nak cakap tapi keadaan masih tidak mengizinkan waktu ini dan saya tak ingin awak terbeban oleh hal hal seperti itu.Saya berasa bersalah apabila awak tak balas chat saya.tak angkat call saya.membuatkan saya terfikir mungkin ada benarnya kata2 awak sebelum ne.bahawa saya terlalu ego..Tapi tak mengapa.Satu hari nanti awak pasti tahu dan saya akan ceritakan semuanya.Masa sekarang ne.saya harap awak faham.saya masih tak boleh ceritakan..Emm bila awak dah baca surat ne.saya harap awak maafkan saya.dan isi kotak tu.awak ambiklah.saya ikhlas beri kat awak.btw janganlah block saya lama2 lat whatsapp tu.Saya rindu tau..Rindu profile Doraemon awak lah.bukan rindu kat awak pun (gurau !).hahaha.take care untuk temuduga awak dan Gud luck !..first at all...i miss u so much❤'
- Zafiey Adlie
Dayana terpaku membaca surat itu.Namun senyuman manis segera timbul di bibir.
Dia membuka kotak tersebut..bunga mawar diambil sebelum dihidu dalam.wangi nya..tapi bukan wangi bunga tu pun.Wangi dia lain..seolah2 wangi perfume lelaki itu.
"Wah....".luahnya.Mata bersinar melihat isi di dalam.
Patung teddybear.Sehelai tudung bercorak bunga cantik berkain satin.Coklat ferrero rosher bentuk hati.malah kit kat dan cadburry juga memenuhi kotak itu.
YOU ARE READING
Cikguku Crushku
RomanceZafiey Adlie - Kamu tak boleh jatuh cinta dengan saya Dayana.Awak sendiri dah sedia maklum yang saya ne guru kamu ! Ezz Dayana -Saya cintakan cikgu ikhlas.Bukan kerana cikgu kacak ataupun kaya.Tapi kerana penampilan luar dan dalam cikgu. Zafiey Adli...