14

9.1K 243 1
                                    

Wangsa Walk seperti biasa tempat semua orang menghilangkan stress. Bella membuntuti abangnya dari belakang. Tiba dia satu kedai kecantikkan "Bella tolong abang pilih boleh ?" Bella mengangguk. Dia menunding jari ke arah aloevera. Dia gemar pakai jenama aloevera. Cepat dan mudah. Selesai membayar, Danial ajak temannya makan. Danial ada beritahu kawan dia pun akan ada sama nanti. Tapi Bella tidak tanya kawan yang mana satu.

Bella memlilih tempat duduk di luar restoran. Dia kesejukkan. Bella memandang sekliling. Abangnya menyedut vape yang dibawa. Danial tak gemar merokok. "Mana kawan abang ni ? Orang nak order ni" tanya Bella. Bella tidak suka orang tak menepati masa. "Order je dulu. Maybe dia stuck kat jalan lah tu kot" kata Danial menenangkan adiknya. Bella mengeluh dan membuat pesanan untuk tiga orang. Danial membiarkan sahaja. Bella leka bermain gajetnya. Ditekan galeri dan dikenang gambar gambar lama dia. Bella senyum tiba-tiba. Bella terkejut apabila kerusi sebelahnya ditarik seseorang. Dia memang orang yang menarik kerusi itu. Terkejut Bella. 'Cikgu Afiq?!' Jerit hati Bella. Dia simpanras terkejutnya itu. "Kau asal lambat ni?"tanya Danial sambil menjemput duduk. "Stuck in jammed bro" jelas Afiq. Bella gelak sinis. Afiq dan Danial pandang ke arah Bella. Afiq mengecikkan matanya tanda geram. "What? Did i have any problem with you guys ?" Tanya Bella seperti marah. Danial menggeleng dan mengeluh. Makanan yang di order Bella, sampai di meja mereka. Mereka menjamah selera. Bella makan sehingga licin dan meminta izin untuk ke tandas. "Weh aku pun nak pergi tandas ni" kata Afiq. Danial mengangguk.

Tujuan Afiq nak jumpa Bella dan bukanya hendak ke tandas. Bella perasan diriny diikuti seseorang terus berpaling. Alangkah terkejutnya saat berada dekat dengan Afiq. Afiq menarik tangan Bella ke luar mall. Bella cuba merentap namun gagal. "Sakitlah!" Jerit Bella. "Kau ada bagitahu abang kau apa apa ke?" Tanya Afiq sambil memengang tangan Bella lagi. Kini mereka di kawasan tertutup sedikit. "Suka hati aku lah nak cerita apa apa kat abang aku. My bro" jelas Bella. Afiq mencengkam kuat tangan Bella. Bella mengaduh kesakitan. "Lepaslah! Sakit tahu tak?!" Jerit Bella lagi. Afiq bengang terus menekup mulut Bella. "Bising tau kau ni. Memekak." Kata Afiq. Bella terdiam. Afiq melepaskan tangannya di mulut Bella. Bella memandang bawah. Bella merentap tangannya dan berlari masuk ke dalam mall mendapatkan tempat duduk di hadapan abangnya. "Dah pergi toilet?" Tanya Danial pada adiknya. Bella menangguk perlahan. Seminit kemudian, Afiq datang dan labuhkan punggung di tempat nya tadi. "Lamanya kau pergi" kata Danial. Afiq menayang gigi putihnya.

Cikgu Suami ku?!Where stories live. Discover now