13

9.2K 250 3
                                    

Satu hari sudah berlalu. Peristiwa dia dan cikgu Afiq masih segar di kotak pemikirannya. Bella terfikir saat di meja makan, dia marah sebab aku panggil dia kau aku?' 'Tapi kenapa sampai nak sentuh aku' berkerut dahi Bella walaupun dia berkata sendiri dengan hatinya. Bila Bella teringat akan hal itu, dia jijik. Dia rasa mahu menangis. Danial perasan dari tadi adiknya mengerutkan dahi terus bertanya "Bella okay ke ni?" Tanya Danial. Bella tersentak dengan pertanyaan abangnya. "Ha apa bang?" Tanya Bellah semula. Danial tergelak kecil. "Bella okay ke tak ni?" Tanya Danial sekali lagi. "Abang, Bella nak tanya lah" kata Bella. "I'm listening" balas Danial sambil membetulkan duduknya dah mengangguk. "Cikgu Afiq tu kawan abang kan?" Tanya Bella. "Ha ye, kenapa?" Tanya Danial pula. "Boleh abang cerita semua pasal dia?" Tanya Bella lagi. "Hahaha kenapa ni Bella?" Balas Danial. "Hm takpelah kalau tak nak share" balas Bella. "Okay okay macam ni" Danial ingin bercerita selepas dengar perkataan adiknya tadi. Bella mengangguk. "Afiq tu actually kawan abang masa belajar dulu. Dia banyak tolong abang dulu. Dia ni lelaki yang pantang dicabar tau. Lahi lai dia anti dengan perempuan. Dia tak suka perempuan yang cakap kasar dengan dia. Dia rasa macam peremuan tu tengah cabar dia" jelas Danial. "Oh i see" balas Bella. Bella mencebik. "Jap. Bella tanya ni kenapa? Dia ada buat apa apa kat Bella ke?!" Terjerit sikit Danial bertanya pada Bella. Bella terkejut. "Aa.. tak..delah. Bella.. tanya seb..ab Bella nak tahu je" jelas Bella yang tergagap-gagap. Danial angguk dan senyum sahaja. "Abang nak pergi wangsa walk nanti. Nak beli face mask and eyebag niha" Kata Danial pada Bella. Bella mengangguk. "Abang nak Bella teman boleh?" Tanya Danial sebab dia tahu perempuan sahaja yang tahu beli benda benda macam ni. Bella mengangguk. Bella terus bangun untuk masuk ke biliknya.

Cikgu Suami ku?!Where stories live. Discover now