Semakin dekat Afiq mendekati Bella dari belakang. "Ehemm" Afiq berdehem. Bella terkejut lantas menoleh ke belakang. "Eh cikgu! Terkejut saya. Kenapa tak tidur lagi? It's too late" kata Bella. Afiq menggeleng kepala. "I should ask you that question Bella" kata Afiq pula. Bella tersenyum nampak giginya yang tersusun rapi. "Well luar ni sejuk plus tenang. Saya suka view waktu malam. Indah je" jawab Bella. "Err.. aw..awakk pula kenapa tak tidur lagi?" tanya Bella. Agak kekok sikit bila nak ubah panggil cikgu kepada awak tu. "Saya nampak awak duduk sini sorang sorang jadi saya turunlah. Mana tahu boleh jadi teman borak awak ke" Afiq saja cucuk jarum. Bella ketawa. "Come sit here" kata Bella sambil menepuk kerusi yang kosong di sebelahnya. Afiq duduk di situ.
"Kenapa awak tiba tiba berubah ?" tanya Bella. Afiq menangkat muka memandang isterinya. "People changes" kata Afiq. Bella angguk cuma. " its okay kalau awak tak nak bagitahu" kata Bella sambil memandang langit malam. Afiq pandang Bella. Malam itu, Bella sungguh lawa. Bella perasan dirinya dipandang suami. Bella pandang Afiq. "Kenapa ?" Tanya Bella. "Awak cantik" jawab Afiq. Bella ketawa perlahan. Suasana sepu ketika. Afiq dan Bella menikmati pandangan malam.
Danial di belakang pintu memanggil mamanya perlahan lahan. "Mama... sini cepat" panggil Danial dengan suara yang berbisik. "Apa kamu ni Danial. Bisik bisik" Puan Khatijah mengomel. "Shh.. tengok tu" Danial menyuruh mamanya diam dan lihat adiknya sedang berdating. "Lah biaq pi depa lah. Hang ni kalut ja" kata Puan Khatijah dengan nada yang berbisik. "Sweet kan ma.." kata Danial. "Nak sweet macam tu pi lah cari calon menantu untuk mama" kata mama. Ops! Danial berpaling dan tersengih memandang Puan Khatijah. "Tersengih sengih. Piat telinga tu satgi!" bebel mama.
"Bella" panggil Afiq. "Hm?" Jawab Bella tanpa memandang muka Afiq. "Awak ingat tak awak pernah tanya adakah saya akan ceraikan awak atau tak? Ingat?" Tanya Afiq. Bella terus menangkat muka memandang suaminya dengan dahi yang berkerut. 'Weh dia nak ceraikan aku sekarang ke? Oh please ! Not this time Afiq!' Jerit hati Bella. "Ingat" Bella cuba mengawal hatinya. "So saya nak cakap something ni" kata Afiq. Bella diam cuma. "Saya nak cakap yang....." belum habis ayat Afiq, Bella sudah memotong ayatnya. "Oh please. Jangan. Bukan sekarang please. Saya tak sanggup" Bella seperti merayu. Afiq mengangkat kening. 'Aku tak cakap apa apa lagi' kata hati Afiq. "Awak nak ceraikan saya kan? Please dont. Saya tak sanggup. Saya cuma... saya cuma dah mula sayangkan awak" Zzzapp! Bella terlepas cakap! Bella menekup mulutnya. Afiq terkejut dengar luahan hati Bella. "I'm sorry. Saya tak patut cakap macam tu" kata Bella yang hampir nak menangis. Afiq menepuk dahi. "Bella, apa awak ni? Saya tak habis cakap lagi tau tadi" kata Afiq. Bella mengangguk. "Listen here. Saya cuma nak cakap yang saya takkan ceraikan awak dan saya takkan bagi awak kat tangan orang lain. Because you are mine" kata Afiq dengan muka yang serious. Bella mengangkat muka dam memandang muka Afiq. Afiq mengangguk tanda apa yang dia cakap tadi adalah benar. Bella terkejut.
"I love you Bella, love me back please" kata Afiq. Bella menggaru kepala. Dah tadi dia terjujur takkan nak menolak pula kan. Bella mengangguk kepalanya dan berkata "I will love you" balas Bella. Afiq yang dengar jawapan dari Bella terus bangun dari duduknya dan melompat suka! "Yess!" Jerit Afiq. "Awak jangan jerit nanti jiran marah lah" kata Bella dengan ketawa melihat suaminya yang gembira.Afiq menghampiri Bella dan duduk di tepi Bella. "For now owns awak kena panggil saya abang and saya akan panggil awak sayang" kata Afiq sambil mencuit hidung isterinya. "Baiklah abang!" jawab Bella.
Dalam hati, betapa bersyukurnya kedua dua pasangan itu. Siapa sangka musuh jadi cinta kan ? Terima kasih ya Allah.
YOU ARE READING
Cikgu Suami ku?!
RomansaTerpaksa berkahwin atas kehendak keluarga Bella. Afiq membuat syarat dimana dia akan ceraikan Bella apabila masalah di antara mereka selesai Namun, selepas berbulan bulan menjadi sepasang suami isteri mampukah Afiq meneruskan syaratnya? "I love yo...