Part 34

9.4K 207 0
                                    

4.30 p.m, Bella membuka matanya sedikit demi sedikit. Dia merasakan badannya sejuk semacam. 'Mana baju aku?!' Jerit Bella dalam hati. Bella terkejut sebelahnya Afiq yang sudah lengkap berpakaiannya sedang tidur. Bella menarik selimut bagi menutupi badannya dan bergerak ke bilik air.

Bella cuba mengingati apa yang berlaku pada hari semalam. Ya! Dia dah ingat. Bella nangis semahu mahunya. Bella berkurung dalam bilik air. Lama.

Afiq bangun saat terdengar bunyi esakan di dalam bilik air. Afiq lihat di sebelahnya tiada orang. Jadi sudah asti Bella yang berada di dalam bilik air. Afiq bergegas bangun dan mengetuk pintu bilik air.

"Bella! Kau buat apa dalam tu?! Buka pintu ni" arah Afiq. Afiq risau kalau Bella bertindak di luar kawalan. Yelah perempuan kan. Bella menangis cuma. Dia tidak mahu diganggu sekarang. Dia hanya mahu ruang bersendirian dan menangis sampai dia rasa tenang. "Bella! Buka pintu ni Bella!" Jerit Afiq. Tiada respon dari Bella. Hanya dengar esakan sahaja. "Bella if you are not going to open the door, I'll break it down!" Jerit Afiq lagi. Masih tiada respon dari Bella, malah bunyi esakan juga terhenti. 'Come on Bella, open the door' kata hati Afiq. "In 3 Bella!" Jerit Afiq. "3...2...1..." saat sampai kiraan 1, Afiq merempuh pintu bilik air, dan terlihat Bella sudah terbaring di lantai bilik air itu. "Bella!" Afiq terkejut. Afiq terus mengangkat Bella dan diletakkan di atas katil. "Bella, kau buat apa ni?" Kata Afiq seorang diri dan menekup mukanya.

Bella bangun. Dilihat bilik tiada orang. Aman! Bella menuju ke bilik air. Di sebelah bath tab ada satu baju kemeja dan seluar bewarna hitam. 'Dia bagilah tu' monolog hati Bella. 'Kenapa sampai dua kali?' Sambung Bella lagi. Dia sedih dirinya di perlu sebegitu rupa. Bella bersiap dan mengambil grab. Menuju ke parking zouk untuk ambil keretanya semula. Bella terus lari mendapatkan keretanya. Bella terus pulang ke rumah. Tapi bukan rumah dia dan Afiq, rumah Puan Khatijah. Dia rindu mama dan abangnya.

"Abang!" Jerit Bella saat ternampak abangnya yang sedang mencuci kereta. Bella peluk abangnya. Rindu sungguh. Begitu juga dengan Danial. Memeluk erat adiknya. "Kenapa nak datang tak bagi tahu?" Tanya Danial. Bella tayang gigi cuma. "Masuklah, nanti abang msuk, nak cuci kereta dulu" kata Danial. Bella mengangguk. Bella melangkah masuk ke dalam rumah. "Assalamualaikum" beri salam. Bella nampak mamanya di dapur. "Mama!" Jerit Bella. "Eh Bella!" Begitu juga dengan Puan Khatijah. Mereka berpelukan. "Afiq tahu tak Bella datang?" Soal Puan Khatijah. Bella mengangguk. 'Erk? Dia tahu ke? Ah lantaklah' kata hati Bella. "So what are you doing ma?" Tanya Bella. "Dah pukul 6.30 kan? Apa lagi abang kamu tulah nak makan pisang goreng" jawab Puan Khatijah. Bella mengangguk. Bella naik ke biliknya. "Yeah! I miss my room" kata Bella. Dia melabuhkan dirinya ke atas katil dan lama kelamaan dia dibuai.

Cikgu Suami ku?!Where stories live. Discover now