𝟘𝟚

1.2K 104 25
                                    

Jimin’s

Seperti mana yang dijanjikan, aku dan Farhan ke lapangan terbang. Suasana dalam kereta agak kekok. Mungkin tiada apa yang nak dibualkan buat masa sekarang.

Lagipun Farhan hanya sibuk dengan telefon. Tapi ada jugaklah dia memetakan aku jalan ke lapangan terbang. Jalan jammed tak payah cakap. Hari minggu pun jammed ke oiii

Selepas 45 minit terperangkap dalam jammed, akhirnya kami sampai juga di lapangan terbang. Aku tidaklah terlalu jakun haha sebab semalam aku dah datang.

Aku hanya mengikuti langkah Farhan. Bangku menjadi tempat duduk pilihan kami.

"Farhan nak air? Kalau nak hyung nak pergi beli air ni " Aku menawar. Tekak aku tengah kering ni.

"Boleh jugak hiyong. Tapi air kosong je eh?" Aku mengangguk dan mengangkat punggung beredar dari situ dan kaki menuju ke kedai runcit yang berdekatan.

End Jimin’s

Farhan hanya memerhati gerak geri manusia yang lalu lalang di hadapannya. Ada juga dia memanjangkan lehernya mengitai 'seseorang yang ditunggunya'. Tapi langsung tiada kelibat itu muncul.

Iphone7+ di genggamannya bergetar minta diangkat. Langsung dia mengakat panggilan itu.

›ötp‹

"hello assalamualaikum, kak"

"Waalaikumussalam. Farhan kat mana? Akak tak jumpa"

"Ada kat bangku depan tangga ni kak. Farhan pun tak nampak kelibat akak. Roh pun tak nampak"

"Amboi.. Haa okay okay akak dah nampak. Sekejap ya.Akak ke sana"

End Call›


Seorang wanita yang berpudah mengatur langkah dengan penuh keayuan. Bagasi besarnya ditarik.

Lelaki yang berada di bangku itu disapanya penuh dengan kesopanan.

"Assalamualaikum Farhan" Dia tersenyum walhal senyuman itu tidak kelihatan kerana dilitupi dengan purdahnya, tapi dia tetap mengukirkan senyuman.

"Waalaikum----- Akak!!!!!!" Farhan menyalam dengan kakaknya.

"Adik akak! Besar dah!" Rambut milik remaja lelaki itu diserabutkan.

"Ish akak ni" Farhan mula menarik muncung. Sudahlah rambut ini main point terpenting di dalam hidupnya.

"Farhan, ni hyung bawakkan....." Suara itu memberhentikan tingkah laku dua beradik itu.

Jimin’s

Mata kecilku dikelip kelip beberapa kali sebelum gambaran di dunia yang nyata ini mula hd 1030 semula. Ya Allah itukah anak uncle Rafael?!

"Hiyong, ini Farisha Saffia, Kak Fiya, Kakak Farhan" Lamunan aku terhenti. Ah jadi betullah itu anak sulung perempuan uncle Rafael. Cantiknyaaa

"Er-- hai saya Park Jimin, Tengku Hilman Qayyum Park" aku tersenyum kekok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Er-- hai saya Park Jimin, Tengku Hilman Qayyum Park" aku tersenyum kekok.

Dia senyum seketika sebelum menunduk ke bawah dan memegang tangan Farhan. Walaupun mulutnya tertutup aku boleh lihat dia tersenyum dengan mata besarnya mula menyepet. Mata dia cantik sangat.

"Ha jomlah hiyong. Berapa lama lagi kita nak berdiri kat sini?" Farhan mula memecahkan kesunyian.

Aku berjalan di hadapan manakala Farhan dan Fiya di belakang. Aku dengarlah jugak mereka berborak. Tapi Fiya hanya membalas dengan nada yang rendah. Suara Farhan pula tak usah cakaplah.

Sekali lagi keadaan di dalam kereta amatlah kekok dan aku agak sendu kerana ditinggalkan seorang diri di seat hadapan. Farhan yang tadi di hadapan kini telah beralih ke belakang bersama Fya.

Ya Allah aku tak dapat nak alihkan pandangan aku. Sungguh cantik ciptaan mu ya Allah.

Skip🍀

Aunty Maria, aku pandang sekilas. Gembira sungguh dia dengan kepulangan puteri sulung dia itu.

Sekarang aku hanya duduk di sofa ruang tamu. Aunty Maria dan Fiya sedang menyediakan makan malam.Tengok keakraban keluarga ni, rindu pula aku dengan eomma appa.

Tanpa berfikir panjang, Iphone7 di atas meja aku capai. Nombor seseorang didail.

'tutt...tuttt...tuttt'

‹Otp›

"Eomma nim.."

"Wae Jiminie ah.."

"Bogoshipeoseo...."

"Ya Allah Chim baru sehari kamu kat sana kan? Takkan dah rindu?"

"Chim rindu eomma"

"Aigoo anak eomma ni. Eomma pun rindukan anak eomma yang comel ni. Chim sihat?"

"Sihat eomma. Eomma? Appa? Sihat?"

"Sihat Alhamdulillah"

"Eomma tak nak datang sini ke eomma?"

"Entahlah eomma sekarang banyak sangat tempahan. Pekerja pula ramai yang cuti. Appa pun ada projek baru"

"eo arra eomma nim"

"Chim, nanti kita bercakap lagi ya, ada orang datanglah"

"Nae. Assalamualaikum"

‹End Call›

Aku mencebik sedikit. Aku nak peluk eomma.

"Hiyong, jom makan" Farhan memanggil. "Ya ya" aku letak semula telefon aku di atas meja dan menuju ke dapur.

Aku mengambil tempat di sebelah Farhan.

"Mana akak, walid?" soal Farhan sambil mencedok laut. "Dia makan kat dapur" Celah Aunty Maria.

Haih tak dapat nak tengok muka dia. YA ALLAH JIMIN NAFSU TU NAFSU.

Kami makan malam bersama-sema dengan tenang. Hanya lagaan sudu dan garfu yang memecahkan kesunyian.

‹TbC›

[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌  Where stories live. Discover now