No one’s
Jam sudah menunjukkan 3pagi, namun mata Jimin masih lagi tidak terkatup seperti mana orang lain yang sudah di buai mimpi indah.
Hampir saja dia terlelap, namun dibesarkan semula matanya.
"Eusof tido ler" Jimin merengek. Punggung Eusof ditepuk. Namun hampa bayi itu masih lagi tidak mahu tidur.
Terkelip-kelip mata besar Eusof melihat ayahnya itu. Tak berhenti membebel.
Fya pula sudah tidur. Jimin bagi dia rehat dan dia sendiri yang menawarkan diri untuk menjaga Eusof malam ini.
"Eusof pleaseeeeeeeee" Jimin hampir menangis. Ngantuk!
Eusof hanya senyum singkat sebelum mukanya kembali pada asal. Tegang dan tidak tersenyum.
Genetik Yoongi.
"Ohmy Eusof" Eusof diangkat dan dia mendukung bayi itu. Badannya bergerak ke kiri ke kanan berharap bayi itu ralit dan tertidur.
Hanya beberapa jam lagi, subuh akan tiba namun dia masih lagi tidak tidur. Sudahlah esok dia kerja.
Eusof buat hal nak overnight pulak malam ni.
———
Jimin’s
Pagi yang indah tapi langsung tidak indah bagi aku. Sudahlah tidur 2jam saja.
Fya membaiki sedikit tie aku. Ada juga dia tergelak kecil.
Sukalah tu tengok orang macam panda kan?
"Honey, nak sleep" Aku mencebik. Kepalaku direhatkan pada bahunya. "Itulah orang suruh tidur taknak. Sibuk nak jaga Eusof. Kan dah kena" Aku mencebik lagi.
"Dah jom sarapan. Umie dah masak tu" Aku mengubah topik. Tidak mahu hal semalam diungkit-ungkit.
Lotih ni lotih.
Kami berjalan keluar sambil tanganku di pinggang Fya. Halah halah pantang-pantang pun ramping.
Babap kang.
Farhan, Umie dan Walid dah duduk dekat meja makan. Tunggu kami dua je. Aku duduk di hadapan Farhan. Fya pula disebelah.
Kami dihidangkan nasi goreng kampung semestinya buatan Umie. Fya hanya duduk di sebelah aku sambil menghirup air kosongnya.
✨✨✨✨✨✨
Aku masuk ke dalam hospital. Mahu saja aku mengesot hingga ke bilik.
"Selamat pagi doktor"
"Anyeonghaseyo doktor"
"Amboi bos lancar projek ke semalam letih ngat uh"Aku hanya tersenyum nipis. Tak ada mood. Letih. Sampai di bilik, aku lemparkan beg di atas sofa.
"Kau pahal ni siak cenggini? Mati mati aku ingatkan panda bergerak tadi HAKHAK" Mingyu ketawa.
Hahahahahambar lah siak.
"Kau pe tau? Aku sebagai seorang suami dan ayah yang mithali, aku jaga ah anak aku. Maklumlah anak aku kaki overnight" Mata aku masih tertutup. Hanya mulut yang berbicara.
Mingyu gulingkan mata dan tangan di atas bahu. Pikir aku kesah ke?
Selepas itu Mingyu berambus pergi buat kerja.
Tidur dulu gaise.
——
Rachael’s
Aku duduk menyandar di sofa. Aku pejam mataku.
"Rachael, aku nak cakap, kau balik sini jangan buat hal eh" Abangku mula membebel.
Kim Taehyung.
Aku gulingkan mata. Abang tiri je dahal. Acah lebih.
"Lagi satu, Jimin dah bahagia dengan anak bini dia. Kau jangan sibuk nak runtuhkan masjid orang" Tahulah dah convert tapi tak perlulah ment pasal masjid masjid.
"Ada aku kesah ke?" Aku menjawab. Aku akan dapatkan balik Jimin.
Memang dulu aku tinggalkan dia. Tapi sekarang baru aku tahu betapa berharganya dia.
Aku menyesal lepaskan dia.
"Kau masih angan-angan nak jadi bini Jimin tu ke? Dia islam. Dah convert. Bini dia pun lagi suci dari kau. Kau apa ada? Terbelah sana sini. Duit dengan harta bapak aku yang kau kikis tu, dah habis ke? Tak mampu beli kain?" Sinis kata-katanya.
Aku menjelingnya. Handbag Gucci di sofa, aku ambil dan naik ke atas.Aku tetap akan ambil balik Jimin aku. Siapa kisah pasal agama dan dia dah kahwin?
Semua tu tak penting! Aku tetap mahukan dia. Park Jimin! Aku akan dapatkan kau semula walau dengan apa cara sekalipun.
Aku janji.
»TBC«
YOU ARE READING
[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌
Fanfiction"Tengku Hilman Qayyum Park, aku nikahkan dikau dengan Farisha Saffia binti Haji Rafael dengan masa kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Quran tunai" "Aku terima nikahnya Farisha Saffia Binti Haji Rafael dengan mas kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Qu...