No one's
"Yeobo, saya rasa dah tak lama ni" Puan Park tersenyum.
"Tak lama apa? Awak nak pergi tak lama lagi ke? Dah banyak dah amal?" Tanya Tuan Park. Savage.
"Ish awak ni! Saya tumbok karang ha! Menantu kita tu lah!" Penumbuk kecilnya ditunjukkan kepada Tuan Park yang tak habis habis dengan slow dia.
"Kenapa dengan menantu kita?" Tuan Park masih blur. Puan Park berdecit. Kenapalah suaminya terlalu slow bak snail.
Mungkin masa kecik banyak makan kapas.Hm.
"Malas saya nak cakap dengan awak ni!" Puan Park bangun dan pergi dari situ.
Jihoon hanya menjadi pemerhati pergaduhan antara ibu dan bapanya. Dah selalu sangat dah mereka berdua macam tu.
🌼🌼🌼🌼
Seminggu kemudian, tiada apa yang berubah. Kecuali Jimin. Iya, lelaki itu.Kerap muntah-muntah dan manjanya lebih berganda daripada Fya. Apabila pagi saja pasti Jimin akan muntah muntah dan tidak bermaya tetapi kalau petang tu ha dah okay macam biasa.
Suami manja, isteri manja. Kadang-kadang Puan Park yang datang ke rumah untuk menjaga mereka.
Entah pape.
Fya bersiap-siap sementara Jimin masih tidur.
Lepas solat subuh, sambung tidur balik. Pening katanya. Nasib baiklah harini dia kerja shift malam. Fya keluar dari rumah. Farmasi berdekatan ditujunya.Setelah mendapatkan barang yang hendak dibeli,kakinya laju melangkah pulang ke rumah. Suaminya pula masih diulit buai mimpi indah.
🌼🌼🌼🌼
Fya menekup mulutnya. Perasaan yang tidak dapat dia gambarkan dengan kata kata. Terkejut + bahagia + nak lompat ha semua lah ada.
"Biy!" Dia keluar dari bilik air dan berlari kecil. Katil dimana Jimin membongkang ditujunya lalu bahu sasa Jimin digoncang goncang sepeti milo shake.
Kenapalah terlalu meniberkan diri 😔.
"Apa apa fireeeeeeee" Jimin khayal.
Bukan akibat ketum ya gaise. Tapi terkijut dengar teriakan isteri dia. Bukan boleh buat main. Lembu yang tengah mengandung pun automatic keguguran.
"Biyyy tengok niiiii" Dia menunjukkan benda itu di hadapan mata Jimin.
"Amende? Tu kan pregnancy test" Jimin gosok mata dia. Mengantuk.
"Eh jap" Dia menggosok semula matanya. Mulutnya yang munggil kini berbentuk ‘O’
°O° ↪ Jimin hahahhahahagaga sjsjsjss
"Honey! Jinjja?!" Pregnancy test itu dipegang erat. Jelas disitu menunjukkan 2garis. Positif.
YOU ARE READING
[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌
Fanfiction"Tengku Hilman Qayyum Park, aku nikahkan dikau dengan Farisha Saffia binti Haji Rafael dengan masa kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Quran tunai" "Aku terima nikahnya Farisha Saffia Binti Haji Rafael dengan mas kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Qu...