22

858 66 17
                                    

No one's

Seorang wanita cantik berdiri di hadapan pintu pagar rumah Jimin. Di tangannya memegang paperbag yang agak besar.

Jari runcingnya mula menekan loceng. Belum sempat jarinya menekan loceng buat kali ke dua, pintu pagar itu dibuka.

Seorang remaja berambut tinggi bak sarang burung keluarkan sedikit kepalanya.

Dilihatnya seorang wanita cantik berada di luar. Wanita itu melihatnya.

"Iya cari siapa? " Farhan menyoal

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Iya cari siapa? " Farhan menyoal. Mana tahu salah rumah ke apa ke.

Wanita itu tersenyum. "Park Jimin. Saya kawan dia" Pamit wanita itu. Dengan segera pintu pagar itu terbuka luas.

"Eo masuklah" Farhan tersenyum kekok. Wanita itu mengangguk dan masuk ke dalam.

Farhan pula seperti tiada oksigen di hadapan pagar. Bergegar hati lelakinya melihat kecantikan aweks Korea.

Jangan hengko pasang niat nak nikah dengan awek korea udah ler Farhan oi.

Wanita itu mula melangkah masuk. Dia disambut baik oleh Puan Maria yang tadi sibuk di dapur.

"Em duduklah dulu, Aunty Panggilkan Jimin kejap" Wanita itu mengangguk dan tersenyum.

Matanya melilau di sekeliling rumah.

Puan Maria pula ke bilik Fya dan Jimin. "Jimin, ada tetamu nak jumpa kamu. Fya pun" Jimin yang tadi sibuk mendukung Eusof mengangguk.

Dia bangun dan anak didukungannya ditepuk perlahan. Tangannya sebelah lagi menolong Fya untuk bangun.

Ace bayang, sebelah tangan dukung anak, sebelah lagi dekat pinggang bini.

Sweet dok?!

Mereka sama-sama ke ruang tamu. Jimin terkejut dan hatinya mula berdebar.

"Apa perempuan ni buat dekat sini" Desis hati Jimin. Tapi dia masih lagi mengawal mukanya agar kelihatan tenang.

Mereka duduk di sofa berhadapan dengan wanita itu.

Dalam hatinya tidak habis berdoa agar Fya tidak cam wanita di hadapan mereka sekarang ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dalam hatinya tidak habis berdoa agar Fya tidak cam wanita di hadapan mereka sekarang ni.

Tapi malang, Fya masih ingat siapa wanita di hadapannya ini. Dia cuba mengukirkan senyuman walaupun dilitupi oleh purdah.

Suasana agak tegang. Jimin masih lagi dengan muka tenangnya sambil menepuk Eusof didukungannya.

"Taniah, Jimin,Saffia. Ah ni saya bawa buah tangan untuk baby" Wanita itu memberikan paperbag tadi kepada Fya.

"Oh tq" Jawab Fya. Jimin disebelah dikerling sebelum peha suaminya dicubit.

"Aww Kamsahamnida, Rachael" Jawab Jimin. Langsung tidak ikhlas. Mukanya memang menunjukkan yang dia tidak suka dengan kehadiran Rachael di rumah mereka itu.

Rachael Kim, Dia adalah ex-yeochin Jimin.

Mereka mula bercinta sewaktu mereka di London semasa mereka berdua sama-sama mengambil bidang kedoktoran.

Cinta mereka tidak lama selepas Jimin tahu yang dia diduakan oleh wanita itu.

Selepas 7tahun, dia kembali semula. Masih ingat tragedi di hospital itu? Jimin sedang bercumbu dengan seorang wanita?

Iya, itu Rachael.

Jadi Jimin malas mahu mengambil tahu tentangnya lagi.

Sekarang dia sudah bahagia dengan Fya dan juga anaknya, Eusof. Fya is better okay!

Betullah apa yang orang cakap, setiap apa yang berlaku pasti ada sebabnya.

Buktinya Jimin sudah berumah tangga dan terlalu bahagia. Itu menunjukkan yang Allah ada yang lebih baik untuk hambaNya.

✨✨✨✨✨

"Siapa dia pada b?" Tanya Fya tiba tiba tanpa melihat Jimin. Anaknya yang sedang disusu dilihat sambil jarinya bermain dengan jari jemari kecil Eusof.

"Please honey. I dont want to talk about this" Jimin mengeluh. Malas betul mahu mengukit pasal Rachael. Sakit hati.

Masih cinta? Sudah tentulah TIDAK! Cintanya hanya untuk Fya seorang saja! Dia mencintai wanita itu sepenuh hatinya.

"Im your wife, and i need to know, Park Jimin" Masih lembut nadanya walaupun sedikit tegang.

"She's my ex. But, she's just my past, Fya. Now I have you and Eusof. I'm pretty happy now. I dont need anyone else. I just need you" Tangan Fya digenggam. Matanya redup. Menunjukkan dia benar-benar ikhlas setiap tutur katanya.

"Walaupun dia dah kembali, dan mahukan saya balik, saya hanya pilih awak, dan saya hanya nakkan awak. Saya tak nak yang lain. Kalau apa-apa terjadi lepas ni, saya nak awak percayakan saya" Sambungnya lagi.

Perlahan-lahan Fya mengangguk. Dia percayakan suaminya.

Jimin tersenyum.

"Honey,I love you from earth to pluto and will not come back to earth because my love for you will always be continuous and there's no ending to loving you" Mata Fya direnungnya dalam. Dia mahu menunjukkan betapa besarnya cintanya pada wanita itu.

"And saya cintakan awak setinggi langit ke tujuh" Fya tersenyum.

Bibir munggil milik Jimin dikucup sekilas.

»TBC«

hwangemaknae_

[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌  Where stories live. Discover now