No one's
Jimin memeriksa biodata pesakit sambil itu tangannya berada di dahinya. Pening tengok kertas.
Klerk
Pintu dibuka dari luar menarik perhatian Jimin. Dalam hatinya menyumpah seranah siapa masuk tak ketuk dulu siot.
"Hai Jimin" Jimin mendonggak. Spek bulat seperti harry potter itu diletakkan ke tepi.
"Kau nak apa datang sini?" Jimin mendengus. Tak suka dengan kehadiran wanita itu. Namun wanita itu hanya tersenyum.
"Jimin, please. Kita mulakan semula relationship kita dulu?" Jimin tersenyum sinis. Lidahnya ditolak ke pipi.
"Lelaki dalam hotel dengan kau tu dah mampus ke?" Sinis pertanyaan Jimin. Wanita itu sedikit tersentak.
Ini bukan Jimin yang dulu. Jimin yang lembut, lurus bendul, sopan sudah tiada. Dulu dia bolehlah menipu Jimin sebab nakkan duit.
Sekarang? No way Rachael.
"Jimin please, I menyesal sebab tinggalkan u dulu. Please Jimin" Jimin ketawa.
"Kau pernah tak dengar ayat jilat balik ludah?" Rachael ketawa palsu. Jimin pula buat muka mengejek.
"Kalau kau nak sangat aku balik, boleh. Boleh sangat tapi ada syaratnya" Jimin tersenyum. Rachael turut tersenyum.
Adakah dia masih ada peluang untuk jadikan Jimin miliknya buat kali kedua.
"Apa syaratnya?" Rachael sedikit teruja. Jimin tersenyum manis sebelum muka mengejek dipasang.
"Kau ludah air liur kau dekat situ, lepastu kau jilat. Kalau kau boleh buat, InsyaAllah aku akan jadikan kau yang kedua" Jimin senyum sinis. Langsung dia tidak bermaksudkan apa-apa dengan katanya itu.
Gila ke nak duakan Fya? No no no. Isteri terchentanya tetap menjadi yang pertama dan terakhir buatnya.
Sekali lagi Rachael ketawa kekok. Memang taklah dia nak buat.
"U gurau apa ni Jimin hahaha" Rachael ketawa. Jelas kedengaran palsu.
"And u may go out, Rachael Kim. Berbulu mata aku tengok kau dekat sini" Halau Jimin.
"Jimin, ingat ni. I akan dapatkan u balik walau dengan apa cara sekali pun. Itu janji I" Rachael keluar dari bilik Jimin.
Jimin kusutkan rambut dan mata dipejamkan buat seketika. Dia bangun dan sarungkan kot doktor pada badannya.
Kaki dihayunkan ke wad CA-1 untuk membuat rondaan sambil-sambil itu memeriksa keadaan pesakit-pesakitnya.
✨✨✨✨✨✨
Mingyu meletakkan stetoskop pada dada seorang pesakit penuh dengan karisma dan berhati-hati.
Tapi lain pula yang dibuat oleh partnernya. Wonho.
Lelaki berbadan sasa itu sibuk mengangkat katil pesakit. Pemegang katil dipegang erat. Hampir histeria si pesakit itu dibuatnya. Tapi kerjanya terhenti apabila melihat seorang wanita yang amat dia kenali.
"Eo Rachael?" Mulutnya berkata perlahan. Mingyu yang tadi fokus akan pesakitnya mula mendoggak ke arah Wonho.
"Eo dia buat apa dekat sini?" Tanya Mingyu. Dahinya berkerut.
"Memang aku tahu pun" Wonho menjeling Mingyu.Mingyu juga menjeling Wonho sebelum dia menyambung kerjanya yang tergendala tadi semula.
"Eh Wonho,baik kau buang kot doktor kau uh, kau pergi kerja buat rumah. Angkat-angkat batu dengan bangla lagi bagus. Takdelah pesakit kau tu sawan babi sebab kena histeria" Stetoskopnya tadi disimpan ke dalam poket kot.
Menyampah pula dia nengok Wonho ni tak habis-habis nak work out.
Padahal badan dah ketak ketak macam snail dalam Larva dah. Muka pun dah macam lebih kurang. Tahulah badan Mingyu ni keding nda punya abs. Menci!
"Hallo gaise! Benon in ur areah!" Seorang doktor lelaki entah dari mana-mana datang terkinja kinja.
Abe benon namanya.
Abe Hansol ite! Kan dah cakap J.M.P Specialist Hospital ni selain merawat orang sakit, dia juga mengumpul orang hensem.
Tiberrrr gitew.
"Kau pahal datang sini? Dahlah tak dijemput" Mingyu pasang muka menyampah.
"Aku saja berkunjung mari kesini. Melilau sekeliling cari jodoh dekat sini" Vernon ketawa. Mulutnya ditutup acah ayu.
Mingyu dan Wonho buat muka poker. Kenapa dengan lelaki berkacukan america itu? Sawan pig kah?
"Kau pergilah naik atas uh. Karang pesakit kau mati sebab buta pulak" Wonho menghalau.
Benar lagikan tepat, Vernon adalah seorang doktor pakar mata.
Bahagian mata berada di tingkat atas iaitu tingkat 6. Sebab tu lah Benon ni kadang-kadang je muncul.
Ibarat buih gitu.
"Jimin mana Jimin? Lama siot tak nampak dia. Kahwin pun tak ajak. Babi betul boss" Vernon mengutuk bosnya sambil itu dia mencarut.
"Ha ha" Wonho dan Mingyu ketawa kekok. Muka mereka jelas tampak pucat.
"Kan? Babi betul BOSS kau tu kan?" Vernon berpaling ke belakang.
Jimin tersenyum creepy. Ha sudah. Mati lah kau Benon.
Walaupun Jimin kecik macam cili padi, tapi kalau dia gigit kau ibarat hamster tau?
Jimin gebu ma lavh
»TBC«
YOU ARE READING
[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌
Fanfiction"Tengku Hilman Qayyum Park, aku nikahkan dikau dengan Farisha Saffia binti Haji Rafael dengan masa kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Quran tunai" "Aku terima nikahnya Farisha Saffia Binti Haji Rafael dengan mas kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Qu...