37

969 64 12
                                    

Jimin’s

Hampir tercabut tatkala melihat isi dalam kotak itu. Sekeping gambar ultrasound dan sebatang pregnancy test.

Menurut aku, kandungan ini sudah berusia 12minggu! Jadi Fya mengandung?! Sakit di dada aku hiraukan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Menurut aku, kandungan ini sudah berusia 12minggu! Jadi Fya mengandung?! Sakit di dada aku hiraukan. Aku bangun dan bersujud syukur.

Ya Allah terima kasih. Kau memberi rezeki yang tak pernah putus untuk keluarga kecil aku. Terima kasih Ya Allah.

"Arghhhhh" Terdengar sayup sayup jeritan seseorang dari luar rumah. Lantas aku bangun dan berlari. Kedengaran seperti suara Fya.

Halaman rumah aku tuju. Hampir tergugur jantung aku melihat Fya sudah tersembam di atas tanah halaman rumah dan Jihoon yang cuba membantu Fya.

Farhan pula sedang mengejar seorang perempuan. Apa yang terjadi?

Terus aku berlari ke arah Fya.

"Hyung! Kak Fya bleeding!" Kain yang bewarna kuning yang dipakai oleh Fya tadi sudah bertukar warna. Menjadi merah pekat dan terang.

"Hoon pergi bukak bilik klinik cepat!" Tanpa berlengah terus Jihoon masuk ke dalam rumah. Fya aku angkat dan mendukungnya secara bridal style.

"Biy,Fy-Fya sa--sak--sakit" Termegah megah setiap tutup katanya. "Sekejap sayang" Hampir luluh air mataku tatkala melihat bidadari yang kucintai yang tadi tersenyum bahagia dan kini menjadi sesak dan tidak bermaya.

Sampai di bilik klinik mini di tingkat atas rumah,terus aku meletakkan Fya di atas katil.

"Hyung,Hoon nak pergi kejar Hana tu. Dia amek Eusof" Kata Jihoon termegah-megah. Lah Hana? Eusof? Culik?

Jihoon terus pergi. Aku meletakkan harapan 100% pada mereka. Aku mula menyarungkan dan mulakan kerja.

Ya Allah selamatkanlah bidadari kesayanganku ini aku mohon. 

✨✨✨

Kaki dihayunkan laju mengejar Farhan yang sedang mengejar Hana di hadapan. Telefonnya dikeluarkan dan 999 didail.

"Hello saya Park Jihoon nak buat laporan ada kes perculikkan di Jalan Dongpyeo" Jihoon termegah megah. Nama pun sambil berlari.

Panggilan itu terus diputuskan apabila polis kata yang mereka akan tiba sebentar lagi. Kakinya terus memecut laju ke hadapan mengejar si Hana bugis.

🌼🌼🌼

Hana berhenti tatkala jalan mati menghalang lariannya tadi. Badan dipusingkan menghadap Farhan. Senyum sinis diukir. 

"Kau datang dekat aku lepas budak ni" Hana tesenyum sinis. Eusof diacah acah untuk dijatuhkan.

"Kalau kau nak marah dekat mak bapak dia, kau tak patut libatkan budak tu! Dia tak bersalah!" Tengking Farhan. Habis segala uratnya naik. Marah memang marah Farhan saat ini.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 12, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌  Where stories live. Discover now