26

718 60 33
                                    

Fya’s

60 hari berlalu dengan begitu pantas. Terasa baru saja kelmarin aku melahirkan Eusof! 

Sekarang usianya sudah mencecah 2bulan. Syukur, dia membesar dengan baik.

Tapi yang tak membesarnya sekarang ini ialah lelaki yang bernama Park Jimin.

Ahh lelaki itu semakin hari semakin susah untuk dijaga! Lebih susah menjaga daripada menjaga bayi!

Cuba korang bayangkan dia dah tidur pukul 10 dan pukul 3 dia akan bangun sebab nak menggatal! 

Katanya nanti Eusof kacau line kalau menggatal awal-awal.

Semakin gatal dan semakin miang!

Miang batang keladi benaw.

"Hey ayang ebi ucuk" pipiku dikucup. Tahu saja siapa manusia itu.

"B dah lambat tau tak? Sumpah macam snail" Aku membebel bebel. Entah kenapa lately ni suka sangat membebel.

"I kan boss hihi" Hilman ketawa gedik yang teramat sangat. Rasa macam nak rendam dia ni dalam kuah daun keladi pun ada.

Gedik benaw.

"Ha boslah kena tunjuk contoh yang baik dekat staff. Ni selalu je masuk lewat. Saya cubit nanti baru tau"

Okay gaise aku membebel lagi.

Tapi dia boleh buat muka poker sambil main dengan Eusof. Ni kalo aku tampo, bengkak sebelah pipi ni.

———

Taehyung’s

Aku menolak lidah ke pipi selepas melihat beberapa gambar yang dihantar oleh orang suruhan aku.

"Rachael Kim!" Keras aku memanggilnya.

"Kau sehari tak boleh ke kalau tak terjerit sana sini? Semak tau semak?" Dia menjeling aku.

"Aku dah warning dekat kau supaya jangan kacau Jimin! Kau ni memang tak faham bahasa ke?!" Sekarang aku tak boleh sabar lagi.

"Apa kaitan dengan kau kalau aku nak kacau Jimin pun? Kau sibuk pehal?!" Suaranya naik noktaf.

"He's my friend bij! Eii kalau aku tampo ni mampus kang" Aku menyerabutkan rambut aku.

Kalaulah membunuh itu tidak dilarang dalam islam, dah lama aku bunuh minah biul ni. 

"Ooooo kawan kau?" Dia tergelak sinis. "Kesah pulak aku dia kawan kau. Aku tetap akan rampas dia dari bini dia yang taj pape tu. Kononnya menutup aurat sangat tu" Dia buat muka.

"Kau jangan sampai aku tampar kau, Rachael. Kalau kau tak tahu apa pasal hukum dan agama sekali pun, jangan sibuk nak mengutuk orang!" Aku meninggikan suara.

"Huh sudah lah tu bajet alim, Taehyung. Bukan dapat apa pun" Dia memeluk tubuh.

"Oo habis kau nak suruh aku bajet kafir macam kau lah ni?" Kali ini aku pula yang tersenyum sinis.

"Sekali lagi aku dengar kau kacau rumah tangga Jimin, aku takkan teragak-agak untuk tarik semua harta kau. Kau jangan memain dengan aku, Rachael Kim. Syarikat mendiang appa dah jadi 100% milik aku. Lagipun kau tu anak tiri je kan?" Aku tersenyum sinis sekali lagi.

Lihat saja air mukanya berubah, aku ketawa sinis sebelum aku naik ke atas.

End Taehyung’s

"Mingyu! Mingyu!" Terpekik melolong Wonho memanggil sahabatnya yang pekak badak itu.

Susah benaw nak menyahut kalau orang panggil.

[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌  Where stories live. Discover now