No One’s
Cahaya waktu pagi yang dipenuhi dengan vitamin c menusuk masuk ke dalam bilik itu.
Perlahan-lahan matanya dibuka. Wajah pertama yang dilihat semestinya sang suami kesayangan.
Wajah comel suaminya dipegang dan diusap lembut.
People have no idea untuk fikir betapa bersyukurnya dia dikurniakan lelaki ini di dalam hidupnya.
Sudahlah hensem, comel, baik, bijak, pandai mengaji. Boleh dikatakan cukup package!
Walaupun di kalangan manusia tiada siapa pun yang sempurna, tapi bagi Fya, Jimin cukup sempurna buatnya. Terlalu sempurna.
Namun begitu, dia juga terfikir Apakah benar jika hanya maut saja yang boleh pisahkan mereka berdua?
Dia takut,takut kehilangan Jimin. Jimin adalah cinta matinya.
Tapi jika ada sesuatu yang buruk berlaku satu hari nanti,bolehkah dia hidup tanpa Jimin? Mampukah dia?
Dia termenggu seketika. Berfikir dan berfikir. Namun satu kucupan hangat yang singgah di bibir, menyedarkannya.
"Goodmorning cinta hati semanis madu, pengarang jantung Abang Man, tulang rusuk kiri Abang Man!" Jimin tersengih.
Fya turut tersengih. Benda yang difikirkannya tadi sudah hilang. Lesap entah kemana. Yang ada sekarang hanyalah kebahagiaan, sebaik saja melihat senyuman cinta hatinya. Ya, itu kebahagiaannya.
"Abang Man? Apekah" Fya tergelak sedikit. Kelako beno.
"B kan Abang Man kesayangan honey kan kan kan" Terjongket-jongket keningnya.
"Sudahlah,b. Pergi mandi sana" Fya mengusir Jimin. Makin dilayan, makin mengarut. Bukan betul sangat Doktor Park korang ni.
"Tak nak mandi sesama ke yunk?" Muka miang dipasang. Ah lebih kepada muka menggoda!
"Tak nak"
"Elelele tak nak konon. Semalam tuu orang tuu kannn panggil itew daddy kann pastu kann--" Percakapan Jimin terhenti tatkala Fya membesarkan matanya.
Sudahlah mata tu dah besar dah, ni kalau dibesarkan lagi, macam bola golf lah gayanya.
Jimin tersengih kekok lalu perlahan-lahan dia bangun dan menuju ke bilik air. Sudahlah tanpa seurat sebenang.
Apa nak jadi dengan dia ni.
Bayangan Jimin mula menghilang. Fya bangun dan mencapai telefon yang berada di hujung katil.
"AllahuAkhbar Abang Man jatuh bilik air!"
Sayup-sayup kedengaran teriakan Jimin sebelum suara mengaduh kesakitan muncul. Fya menggeleng kepala. Apa nak jadi dengan suami itu.
🌼🌼🌼🌼🌼
"Goodmorning anak mama" Eusof tersenyum cumil. Putera kecil itu diangkat dan dicium.
Jari jemari montelnya dimasukkan ke dalam mulutnya menunjukkan yang dia lapar.
"Olo shian dia lapar. Mintak maaf ya Eusof semalam mama tak teman Eusof tidur. Haih papa Eusof punya kerjalah ni kan" Ngomelnya perlahan dan Jimin pula yang disalahkan.
"Farisha Saffia, Tengku Hilman Qayyum dengar ni. Tengku Aleph Eusof, jangan nak belajar membawang dengan mama eh" Tiber Jimin.
-----
Farhan duduk secara bersilang di atas bangku. Jam ditangan ditilik.
"Siaklah Jihoon! Mana kau siak?" Kata hatinya perlahan. Sudahlah panas walaupun panas di Korea tak setanding dengan panas di Malaysia.
Farhan kan over sikit. Menyampah gegurl.
"Assalamualaikum!" Tersekat-sekat nafas Jihoon akibat marathon dalam airport.
Muka Farhan masam mencuka. Tangan disilangkan pada dada. Padangan tajam dihadiahkan pada Jihoon. Partner lengkuasnya.
"Alo janganlah marah Umar" Jihoon duduk di sebelah Farhan. Sengaja dia memanggil Farhan dengan panggilan ‘Umar’
Namun langsung tak bagi effect apa-apa.
Jihoon bangun dan berdiri di depan Farhan.
"Han Han"
"¢...%<£}¥{#((465:("(#? Jojjang!" Jihoon buat gaya comel.
Farhan terlopong. Perasan akan pandangan orang sekeliling. Ada yang tersenyum dan ada yang mengambil gambar.
Kononnya boyfriend merajuk dan boyfriend pujuk. Gituweww
Ah sudah! Dicop lengkuas!
"MasyaAllah Park Jihoon! Tengku Hadith Faris Park! Jojjang jojjang! Aku terajang karang ei"
Amboi habis nama Jihoon disebut. Jihoon tersengih. Bagasi Farhan ditarik dan mereka sama-sama keluar dari airport.
🍀🍀🍀🍀🍀
"Berkemah berkemah berkemah sama si nopal. Si nopal si nopal anaknya bahenol. Bahenol bahenol bahenol yeeeeihh" Mingyu dan Wonho tergelak sakan.
Suka betul mereka menyanyikan lagu itu. Boleh dikatakan pesakit-pesakit disitu sudah muak! Esofagus dipenuhi dengan muntah hijau.
Tunggu masa untuk keluar saja!
"pssttt psst" Ibaran hantu jepun, dia muncul.
Siapa?
Siapa lagi kalau bukan doktor benon.
"Kau pahal babi macam kura kura uh" Wonho tayang muka bengang.
"Suka aku la njir" Benon memasang muka menyampah. Kot doktor yang tersarung di badan, ditepuk-tepuk. Mask dimulut dibuang.
"Aku tertanya-tanya dengan diri aku. Kau doktor mata kan? Asal pakai mask siak?" Mingyu ketawa.
"Buduh. Kau tak tahu ke? Mask ni bukan sahaja diperlukan untuk menghalang bakteria keluar atau masuk ke dalam badan. Mask juga berfungsi sebagai menambahkan ketampanan" Vernon buat muka bangga seposen.
Semakin hari semakin bangang si Benon anak Bahenol ni.
Apa nak jadi dengan people jaman now ni? 😭
»TBC«
YOU ARE READING
[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌
Fanfiction"Tengku Hilman Qayyum Park, aku nikahkan dikau dengan Farisha Saffia binti Haji Rafael dengan masa kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Quran tunai" "Aku terima nikahnya Farisha Saffia Binti Haji Rafael dengan mas kahwinnya RM25,000 dan senaskah Al Qu...