20

927 70 18
                                    

Sorry gaise chap ni pendek sikit. Author nda punya idea. Sorrryyyy

No one’s

Kai tersenyum tatkala melihat seorang wanita berjalan ke hadapan tanpa memandangnya langsung.

Laju tangannya memaut bahu wanita itu. "Amboi sombongnya kak" Kata Kai.

Wanita itu memandangnya malas. Tubuhnya dipeluk.

"Kita dah tak ada apa-apa kaitan. So kau hal kau, aku hal aku" Wanita itu menjeling tajam.

"Amboi sombongnya percakapan, Farhana Maisarah. Kau jangan nak lupakan daratan sangat eh" Kai senyum sinis. Dalam hatinya sedikit berang dengan perangai wanita di hadapannya ini.

Mahu saja wanita itu dilempang sampai terteleng.

"Kau nak apa? Duit?" Kali ini Hana pula senyum sinis. Kai ketawa. "Duit kau tu ibarat angin je dalam poket aku. Heh dah berduit sikit cakap besar" Pedas Kai melawan.

"Hm banyak duit pun tak guna kalau kau duk sini pun takde passport kan pendatang haram" Kai senyum mengejek.

Hana sudah berang. Tangan dikepalkan. "Jangan lupa, Hana. Kalau aku bocorkan, pufffffffffffffff berkecai semuanya" Kai ketawa.

Hana menjeling dan beredar dari situ. Kai ketawa sekali lagi.

Dia berjaya mengugut wanita itu. Pikir cerdiklah tu hm?

Kai beredar dari situ bersama senyum sinis di bibir.

————

"Assalamualaikum, anak Umie" Puan Maria tersenyum manis.

"Waalaikummusalam! Walid, Umie, Han!" Fya tersenyum. Puan Maria mendekati anaknya itu dan memeluknya erat.

"Fya macam mana? Dah okay sikit?" Encik Rafael pula bertanya. "Alhamdulillah dah okay sikit" Pamit Fya. Anaknya didukungan ditepuk perlahan.

"Cucu atok" Kepala Eusof diusap perlahan oleh Encik Rafael. Sambil itu dia tersenyum. Cucu sulung dia. "Nama apa ni kak?" Setelah lama berdiam diri, akhirnya Farhan comeback.

"Eusof. Tengku Aleph Eusof" Farhan mengangguk perlahan sambil bermain dengan jari jemari bayi itu.

Bayi itu dipaskan kepada Encik Rafael yang dari tadi memang tak sabo sabo mahu mendukung cucu sulungnya itu.

"Ni cakap-cakap kemana pulak suami kamu? Tak nampak pun"

"Dia kerjalah Umie. Tapi dekat wad sini je ha. Nanti dia datang"

Mereka sekeluarga bersembang-sembang. Rancak.

———

Jimin berjalan dengan penuh karisma di hadap wad itu. Tujuannya untuk membuat rondaan secara mengejut.

Baru terkezut staff situ bila boss besar buat rondaan. 

Hensem ke tuck doctor park itew?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hensem ke tuck doctor park itew?

Jimin berhentikan langkahnya tatkala melihat seorang makhluk tuhan sedang membuat kerja pelik.

"Kau buat apa uh?" Tangannya dimasukkan ke dalam poket kot doktornya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Kau buat apa uh?" Tangannya dimasukkan ke dalam poket kot doktornya. Wonho dipandang jijik.

"Aku bersenam sikit ni. Sekarang takde masa ke gym. Jadi ni je mampu" Wonho sengih sengih.

"Kau badan ketak-ketak nak tunjuk dekat sape? Lainlah aku. Boleh tunjuk kat bini. Ni hengko usah ke bini, awek pun takdak"
Jimin senyum mengejek. Berbangga aa tu dia berbini.

"Amboi bahasa bang. Terasa hati kecil itew. Kau sedar sikit eh, bini kau tu berpantang, haa jangan memandai pulak nak tunjuk ketak ketak kau uh" Kali ini Wonho pula tersenyum mengejek.

Jimin buat muka jijik sebelum dia pergi dari situ. Kalau dilayan si Wonho uh, makin teruk jadinya.

»TBC«

hwangemaknae_

[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌  Where stories live. Discover now