𝟘𝟠

1K 91 12
                                    

Jimin's

Aku duduk di birai katil. Jari aku yang tersarung cincin itu, aku tilik. Aku tak percaya yang aku dah kahwin. Sepertinya baru semalam aku pulang dari sekolah rendah dan merengek lapar sambil memeluk eomma.

Aku pandang Fya yang baru keluar dari bilik air. "Kenapa awak tengok saya macam tu?" Aku tersenyum.

Tangannya aku tarik supaya dia duduk di sebelahku. "Dulu masa awak kecik-kecik, awak makan magnet eh?" Soal aku.

"Ha? Eh mana ada. Kenapa awak tanya camtu?" Dia menggeleng laju. Masya allah comelnyaa. Isteri sape ni aih.

"Habis kenapa awak selalu tarik saya untuk tengok awak hm" Aku pout. Dia ketawa.

"Ada-ada ajelah awak ni"

Mukanya aku tarik. Matanya yang bulat itu aku pandang. Tidak boleh dinafikan lagi, mata Fya memang cantik dan unik.

"Fya, izinkan saya.." Aku memandang bibirnya.Semakin lama,wajah kami kian dekat.
Dia masih lagi membalas tatapan mataku.

Bibirnya aku kucup lembut. Aku mula menutup mata dan semakin lama, ciuman itu semakin kasar.

Dia membalas.

Tanganku cuba untuk masuk ke dalam bajunya. Ciuman itu dilepaskan olehnya.

Aku memandangnya.

"Sa-saya..."

"Awak masih belum bersedia? Ah takpe saya faham" Aku tersenyum hambar.

"Saya minta maaf" Dia menunduk.

"Hey, sayang. Listen okay, saya tak paksa awak kalau awak masih belum bersedia. Takpe sayang, saya tunggu. Take your time" Aku memeluknya.

"Terima kasih Hilman" Dia membalas pelukanku. Ahhhh comellllllllll

"Dah tidur okay. Esok kita kena bangun awal. Flight awal"

"Okay" Dia berbaring. Rambut panjangnya aku baiki sedikit.

Kepalanya, aku letak diatas lengan milik aku.Pinggangnya aku peluk erat.

"Goodnight sayang" Aku mencium ubun-ubun kepalanya.

Dan kami sama-sama terlena.

✨✨✨✨✨

Seperti mana orang lain, aku dan Fya solat subuh berjemaah sebelum kami turun ke bawah.

"Amboi pengantin baru. Semalam masuk bilik tak keluar2 ye" Appa tersenyum.

"Alaa appa kasi chance aa" Aku ketawa.

"Dah mari makan" Ajak umie. Kami sama-sama sarapan pagi.

"Umie, Kak Hana pergi mana eh? Kenapa semalam dia tak datang pun?" Soalan itu keluar dari mulut Farhan.

Ya aku pun perasan jugak. Seminggu lepas dia keluar dari rumah ni pun tanpa pengetahuan sesiapa. Semalam pun, mak dia je datang. Aku kenal mak dia pun sebab Walid yang kenalkan.

Rupanya Hana ini anak yatim. Ibunya pula adik kepada Walid. Jadi sedikit sebanyak aku tahulah pasal kehidupan Hana ni. Dia hanya datang dari keluarga yang sederhana. Walidlah yang banyak membantu.

"Entah. Semalam pun Salmah tak cakap apa2 pun pasal anak dia tu" jawab umie pula. Semua mengangguk termasuk aku.


"Dah makan cepat nanti lambat pulak nak ke airport"

Selepas makan, aku dan Fya naik ke bilik. Nak ambil bagasi dan barang yang  patut. Member-member aku ada dekat bawah ruang tamu.

Semuanya sudah siap. Maklumlah masing2 kena masuk kerja awal. Sampai je Korea nanti, terus masuk kerja.

"Ada apa-apa lagi tak?" tanyaku.

"Tak. Jom" Aku tarik bagasi milik aku dan Fya.


Turun je kat ruang tamu, member aku semua senyum creepy. Ha ada ler tu mende kotor main dalam pale.

"Haih takat takat dah kawen ni kan,lama pulak dia pergi ambik beg kan" Perli Jungkook sambik menampar peha Namjoon.

Aku memberikan satu jelingan tajam dan seksi adoi bodo laa kook depan mak bapak mertua aku pun kau still nak membingaikan diri lagi ke woii

-KLIA-

"Fya jaga diri tau dekat negara orang. Ingat pesan umie dengan walid. Ikut cakap suami kamu. Jadi isteri yang bertanggungjawab ya? " Anak sulungnya itu dipeluk.

"Baik Umie. Insya Allah" Fya tersenyum hambar. Aih aku pulak yang rasa sedih.


No one's

"Jihoon, kau jangan lupa aku au" Hampir saja Farhan menangis. Member dia dah nak balik Korea kot!

"Haa mana ada aku lupa kau. Kita leh je custom ml en en. Amacam?" Keningnya itu diangkat-angkat.


"Em" gumam Farhan.

"Nanti-nanti datanglah Korea Rafael. Dah lama kau tak kesana" Encik Park bersuara.

"InsyaAllah kalau ada masa nanti, aku kesana" Jawab uncle Rafael pula.

Bukan dia tak pernah ke Korea. Dulu2 selalu la dia mengulang alik ke Korea. Itupun semasa dia bekerja disana.

Selepas mengucapkan selamat tinggal, mereka semua mula berlepas ke Korea. Disitulah bermula titik permulaan kehidupan baru buat Fya.

Gaya kehidupan, cuaca, makanan dan tanggungjawab. 

»TBC«

Otak kosong be like;

[𝐎𝐆] 𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐌𝐚𝐝𝐞 𝐢𝐧 𝐊𝐨𝐫𝐞𝐚 ° 𝐏𝐉𝐌  Where stories live. Discover now