MUKA SURAT TIGA

379 5 0
                                    

~Awal Tahun 2017~

Hari pertama persekolahan aku di sekolah menengah pilihan aku sendiri ni bermula pada hari ini.tapi aku tak duduk hostel.aku duduk dekat rumah nenek and datuk Tiya(Atiya Afiqah).sebab tiya nipon dia tak duduk asrama sebab takut HANSSSS HAHAHAHA !!

So,macam biasalah ada orientasi budak budak form 1 kan.SO,LETS START IT !!

First day kan.mesti ada perhimpunan rasmi sekolah.so,macam biasa ,guru-guru sekolah tu bagi semangat dan nasihat dekat kami budak form 1 yang akan merindui mak pok kami ni.so yaaaa of cours aku sedih.menangeh masa tu jugak HAHAHAHAH !

Dah habeh perhimpunan tu,kami ni semua kene berkumpul dalam dewan besar sekolah tu.tak silap aku, nama dewan tu Khalid Al-Walid.HAH!Then,start program orientasi kitorang ni.Then tiba tiba ada sorang lelaki ni,dah besarlah.cikgu kat situ tak silap aku.

"okay,guy.test test one two three.okay!semua pelajar pandang saya.saya nak perkenalkan diri saya,saya Ustaz Amir Bin Ibrahim.saya kaunselor di sekolah ini.dan saya adalah orang yang uruskan program orientasi pelajar tingkatan satu setiap tahun .okay,pelajar .mulai hari ini hinggalah hari Ahad , program orientasi kamu akan diambil alih oleh akak akak dan abang abang yang dekat depan ni .diorang semua ni pengawas sekolah tingkatan lima tahun ini.diorang yang akan jaga ,dan akan conduct program ni.so,kalau ada apa apa masalah dalam program ni nanti,carik akak dan abang abang yang dekat depan ni okay pelajar ? jelas ?"panjang lebar Ustaz Amir berucap.

"jelas !!"kata semua student batch aku ni hampir serentak.

HAIRA ALIYAWhere stories live. Discover now