MUKA SURAT LAPAN

188 9 0
                                    

"Hah Tiya ! kau tahu apa-apa pasal Ara ?"Tanya Ayu bersungguh-sungguh

"Ouh Ara okay jaaaa.Dia sihat.Tapi dia ada hal Family.sebab tu tak datang sekolah."tipu Tiya

"Laaaa ... hidup lagi budak tu ?ingatkan dah mati."kata Bella (Farhana Nabila) dengan kuat.

"hesyyy ! kau ni Bella.elok sikit mulut tu.kalau nak cakap pon cakap lah slow-slow.kau tak nampak ke kat depan tu ada ustaz.cover lah sikit.kau niiii."tegur Sya (Qaseh Aireesya)

Bella hanya menjeling

"doakan Ara ye semua."kata Tiya dalam hati.tertunduk Tiya dibuatnya apabila Bella mengeluarkan kata sebegitu.

Ustaz Hafidz dan yang lain hanya mampu menggleng.

"Ara ? Haira Aliya ?mana satu ehh ?"kata Ustaz Hafidz di dalam hati.

Bingung

***

"Ara ..... Ara ...."Ara terdengar satu suara yang sangat nyaring memanggilnya

"ye ... kau siapa ? " sapa Ara apabila ternampak seorang perempuan yang ditangannya terdapat seorang bayi yang sedang lena tidur.

Wanita itu hanya tersenyum .dia memandang Ara dan bayi ditangannya silih berganti.

Ara merasa ada sesuatu memegang bahunya dari belakang.Ara menoleh kebelakang tapi tiada apa-apa dibelakangnya.kemudian pandangannya kembali ke hadapan kembali.

Malangnya wanita tadi dan bayinya sudah hilang dari pandangannya.

"air apa ni?Asal warna merah ?"kata Ara sendirian apabila merasakan sesuatu menitik di bahu kirinya.

Ara berasa pelik dan dia menoleh ke atas.Dan ...

terdapat sesuatu makhluk yang tergantung yang lehernya diikat dengan tali .keadaan makhluk itu seperti bunuh diri.darah daripada hidung makhluk itu yang menitik di atas baju Ara tadi.Ara sangat takut.

Tapi...

Ara berasa pelik kerana wajah makhluk itu seperti tidak asing baginya.dia amati wajah itu secukupnya.

"macam kenal."bercakap Ara sendiri.

"dia macam..."

"AKU !!!!"

***

ttiit .................. ttiit .............. ttiit .............

"Ara !! Ara !!! Doktor !!!Anak saya !tolong !"jerit Puan Zarina kerana moniter degupan jantung  Ara semakin lemah.

"Doktor !!"


selepas puas memanggil,doktor pon tiba di bilik rawatan yang khas untuk pesakit yang bernama Haira Aliya itu.

cepat-cepat doktor memasukkan ubat ke dalam saluran aliran antibiotik untuk normalkan semula degupan jantung Ara

Selepas 10 saat,degupan jantung Ara kembali normal.

"Alhamdulillah ..terima kasih ya Allah !"terluah kata syukur kepada Allah daripada mulut Datin Zarina.

ttit .. ttit ..

"mama ..."

***

"Bella ! tak baik lah kau cakap Ara macam tu."kata Sya tiba-tiba.

"cakap apa ?!!"tengking Bella yang bengang dengan semua orang yang tengah merisaukan keadaan Ara.

"kau cakap yang Ara mati agai tu ."sampuk Ayu yang tiba-tiba muncul di belakang Bella bersama Ieda.

"kau biadapkan cakap ara macam tu ?!!"tengking Ayu yang hampir menangis kerana merindui rakan baiknya.

"eh perempuan !!! aku cakap betul apa ?!! manalah tahu 2 week tak nampak batang hidung dia,dah mati budak tu ?!! right ?!!"balas Bella keras.

"We ,dah-dah lah tu .Kan Tiya dah bagitahu yang Ara tu okay je.dia sihat.So,kau ayu,Ieda...Tak payah risau sangat.Dia ada hal family je.Kau pon Bella,sama je.tak baik cakap Ara macam tu.dia okay je kat sana.sihat je.tak mati lagi.dah-dah kita berdamai.tak payah gadoh-gadoh."Sya menenangkan suasana yang dingin itu .

"ermm.."Kata Ayu kemudian berlalu pergi meninggalkan Sya,Bella dan Tiya .Ieda hanya mengkuti langkah Ayu.




HAIRA ALIYAWhere stories live. Discover now