Okay kite skip ehhh malasssss nanti panjang lak kan.so,kite terus lompat hari ke 5.pada hari Jumaat.
Harini hari terakhir orientasi untuk pelajar yang tak stay asrama.yang budak asrama ada orientasi sampai hari ahad.
Hari last tu ,kitorang semua dibahagikan kepada 8 kumpulan,lelaki perempuan campur.setiap kumpulan ada seorang pengawas yang menjadi ketua kumpulan dan ada 12 orang pelajar.kitorang akan pergi merentas desa tapi dalam sekolah jelas.tengok tengok kawasan sekolah.
So,kitorang semua pergi lah merayau dalam sekolah tu.cantik jugak lah sekolah dia.bersih!!then,group aku ni naik dekat bangunan tak ingatlah nama bangun tu tapi dekat bangun tu lah bilik guru lelaki ,bilik guru perempuan ,pejabat sekolah dan kelas-kelas.dekat tingkat atas sekali,kelas form 2 and form 3.bile sampai dekat depan setiap kelas,mesti kitorang akan stop supaya akak pengawas tu kenalkan kitorang dengan cikgu,ustaz,ustazah yang ada dalam kelas tu.
Sampai je dekat satu kelas ni,aku tengok papan tanda kelas tu,dia tulis (3 IBNU RUSYD) dalam tulisan Jawi.ada seorang Ustaz ni bapak gilo sporting eh tu.HAHAHAHA!! memang sporting habeh lah.
"Hah kau ni meh sini !"
"Hah ni nama ustaz ni Hafidz Bin Ibrahim.ustaz ni adik beradik dengan kaunselor haritu.ustaz Amir.HAHAHAHA!! ehhh kitorang gurau je."
"Abah kau."kata ustaz Hafidz
Masing kat situ semua tergelak .tak boleh tahan.muko eh hahahahhaah
"Maaf Ayah.Kami gurau je.peace jangan turun."kata seorang pengawas lelaki sambil menunjukkan isyarat tangan yang bermaksud 'peace'.
"ayah?anak dia kot tu.tapi kalau bukan anak dengan bapak,fuh bapak mesra siak student kat sini ngan ustaz dia.sampai panggil ayah.ustaz tupon macam tak kesah sampai nak 'abah kau 'HAHAHAH!!WHAT!!.sekolah apa siakk??!!". kata aku dalam hati.
Bile cerita pasal ayah ni kan,aku teringat papa,mama dengan along .rindu sangat dengan diorang,entah apa lah yang diorang buat sekarang kan.
YOU ARE READING
HAIRA ALIYA
Short StorySynopsis Jalan kehidupan Haira Aliya (Ara) yang hidup sebagai seorang anak orang kaya ,hidupnya mewah .dia masih di bangku sekolah menengah yang pelbagai cabaran yang harus ditempuh . ---- "Kalau boleh saya nak tengok Ara membesar depan mata saya...