MUKA SURAT DUA PULUH EMPAT

129 8 0
                                    

TIBA TIBA AUTHOR RAJIN NAK UPDATE. JANGAN LUPA VOTE DAN KOMEN🙇

HAPYY READING !

---------------------------------------


"Bella !"

Terangkat sedikit bahu Bella dengan jerkahan dari Puan Pengetua sekolah itu. Gila tak marah pengetua tu. Bella tolak anak orang sampai kepala Sya kena 6 jahitan. Uisyyy~~

"Saya tanya awak ni Bella! Apa yang awak fikir sampai awak boleh tolak Qaseh Aireesya?! Awak dah besar. Sepatutnya boleh fikir buruk dan baik."

Bella hanya mendiamkan diri. Dia takut. Setelah dia dimaklumkan bahawa rakan baiknya disahkan luka di kepala 6 jahitan, dia semakin resah. Resah kerana mungkin dia akan kehilangan rakan baiknya, malah orang sekelilingnya mungkin tidak mahu berkawan dengannya.

"Aku mintak maaf Sya..." Getus hati Bella. Dia sangat rasa bersalah. Tapi jika Ara tidak menyakiti hatinya, mungkin dia tidak akan buat sedemikian kepada rakan baiknya. Ini semua Ara puncanya ! Kau akan terima balasannya Ara. Siap sedia !

--

--
"Assalamualaikum!" Laung Shah dari luar rumah kampung itu.

"..." Tiada sahutan. Sudah 15 minit mereka sampai di sini. Malah ura ura tuan rumah membuka pintu pun tidak ada. Haihh apa lah nasib~~ diriku yang malang~ oh tuhan~~~~ -- eh asal aku ni? Tiberr.

"Macam tak ada orang aje. Abang Ikram kau kata setiap hari Khamis mesti Pakcik tu ada. Ke dia pancing Along je ni?" Kata Shah pada Ara. Dalam masa yang sama, dia memandang ke arah Ustaz Hafidz sedang duduk dibangku yang terdapat dibawah garaj kereta bersebelahan rumah kampung itu.

"Hmm kita tunggu lagi sekejap. Kalau tak ada jugak, kita datang lain kali lah ye Along. Along jangan lah tuduh Abang Ikram kesayangan Ara tu macam tu. Kesian dia. Mungkin Pakcik tu keluar ada hal ke apa sekejap." Jawab Ara.

Sejujurnya, dia juga bengang. Dia tidak kesah dengan panas terik matahari kerana dia bukanlah gadis-gadis diva tak boleh kene panas sedikit pon. Cuma dia tadi sangat bersemangat kerana mungkin dengan peluang ini dia boleh sembuh seperti sebelum ini. Hmm senang kata kena fake love lah. -- eh? Fake love? Fake love lagu BTS hohoii. Fake hope hmm.

Kemudian Ara dan Shah mengorak langkah menuju ke arah Ustaz Hafidz yang dari tadi melilau memerhati tuan rumah. Mungkin dia nampak, boleh lah tolong melaung macam Shah tadi. -- Ya allah ayat kelinggg.

"Kita tunggu kejap ye Ustaz. Tak sangka pulak orangnya tak ada." kata Shah. Dia memang serba salah sekarang ni sebab dia memang kenal dengan Ustaz Hafidz yang selalu akan jaga pusat camp di Batu Kikir, Negeri Sembilan memandangkan dia memang warden di situ. Lepas ni kena ambil hati Ustaz Hafidz belanja dia rokok. Hehe...

15 minit kemudian~~

Lansung tiada nampak Tuan rumah muncul keluar atau masuk dalam perkarangan rumah itu. Hari makin petang. Sekarang sudah masuk waktu solat Asar. Solat tidak boleh dilambatkan. Tapi kalau dia keluar jugak ke masjid atau surau berdekatan, mungkin dia akan terlepas bertemu dengan 'Pakcik' itu.

Sedang mereka leka melayan perasaan, ada sebuah motosikal lama masuk ke perkarangan rumah kampung itu. Mata mereka tertumpu kepada si penunggang moto. Orang yang agak berusia. "Pasti ini orangnga" getus hati Shah.

--

--

AUTHOR SIBUK SANGAT. NI PON UPDATE RUSH GILE. TAK AD CHECK PON. HARAP FAHAM LAH YE KALAU ADA TYPO ATAU AYAT KELING APA APA HEHE.

HAIRA ALIYAWhere stories live. Discover now