~6 Bulan Kemudian~
Bahagia gile ah belajar dekat sini.kawan-kawan semua okay.kalau pangai cam bangang-bangang skit tu ada lah tapi tak melampau.first,nak sesuaikan diri tu memang kekok.kekok sangat.tapi dah 6 bulan berkepit kehulu kehilir ni,ngam je.duduk satu kelas,mulut masing-masing membawang gempak wehhh HAHAHAHAH!
Setiap kelas mesti ada mulut perghhh busuk weeee.bukan busuk apa,busuk sebab mencarut and bla bla bla.malas nak senaraikan HAHAH.kadang-kadang aku pon terjoint jugak lah diorang yang mulut busuk ni.kadang-kadang jelah.hehe (acah je)
Anyway,Ara ni penolong ketua kelas,tapi tak berapa nak sibuk sangat dan banyak menghabiskan masa dalam kelas je.' lepak ' satu perkataan yang memang satu batch kitorang gune bila ustaz,ustazah tak ade dalam kelas.HAHAHAHA.
BUT...
*Ara p.o.v*
One day,aku balik kampong aku.terletak di Pasoh Satu,Jelebu.biasalah petang pergi merayau.pergi masuk semak sana belukar sini kan.hehe.bile balik je,malam tu tidur.aku mimpi ...
Ada satu makhluk warna hitam like bayang-banyak(korang pandai pandailah bayangkan eh) yang tengah pandang aku cakap dengan suara yang marah dan menengking.
"kenapa kau masuk tempat aku ? Kau nak apa ?!!
Aku just diam .kaku membisu je kat situ.then, aku tersedar.memang bangun je dari tidur tu aku istighfar.serius takut we.dah tersedar pon aku rasa macam dengar lagi suara benda tu.sambil istighfar,aku tutup mata.bila aku dah lega and aku mind set ,tak ada apa pon dengan mimpi tu.aku buka mata.
Dan dan aku bukok ja mata ni,kau tahu tak apa aku nampak dalam bilik aku yang gelap gelita tu ?!!aku macam Nampak macam muke orang tapi like bayang-banyang tu,betul betul depan mata aku,depan muka aku.aku dengan terkejut nya,terus menjerit sekuat hati aku.then,aku bangun dari pembaringan aku,terus berlari tanpa arah tuju.yelah ,dalam gelap kot.memang tak Nampak apa lah .sambil lari,sambil jerit.(korang faham tak situation aku sekarang macam mana ?!!)
Tiba-tiba aku macam langgar something yang keras.macam dinding lah.then,aku pengsan tak sedarkan diri.
***
Esok tu,sedar.Ara cerita everything dekat family dia.family Ara cakap benda tu bayangan je.Ara pon iyekan jelah.malam tu Ara kene lagi.tapi masa tu dalam lepas isyak,Ara dengan along pergi lepak rumah jiran sebelah rumah.Ara masa tu mood nak selfie, so,selfie lah.
*Ara p.o.v*
Aku duduk dekat sofa,sofa tu bersandar dekat dinding tapi dekat dinding tu ada tingkap.dan tingkap tu terbukak sebab malam tu memang panas bak engggg.tengah syok-syok aku selfie,aku baru nak snap satu pic ni tau.sebelum aku snap,aku perati dulu dalam camera tu,korang tahu aku Nampak apa ??!!
Dekat belakang aku,luar tingkap tu,ada KEPALA POCONG nak tompang snap sekali !! aku terus turunkan fon aku.apa yang aku Nampak,POCONG tu ada mata tapi macam berapi.muka kotor gile.banyak luka-luka.macam kesan terbakar luka tu.kain kafan dia,memang kotorlah.koyak-koyak semua.
then,aku duduk tegak tegak jauhkan diri dari tingkap tu.aku tak sempat snap pon pic tu.memang tengah takut wehh.then,aku berani kan diri aku,pergi tinjau dekat tingkap tu.aku tinjau perlahan-lahan.tiba-tiba .....
"BBAAAAAAAA !!!!!"
YOU ARE READING
HAIRA ALIYA
Short StorySynopsis Jalan kehidupan Haira Aliya (Ara) yang hidup sebagai seorang anak orang kaya ,hidupnya mewah .dia masih di bangku sekolah menengah yang pelbagai cabaran yang harus ditempuh . ---- "Kalau boleh saya nak tengok Ara membesar depan mata saya...