Sudah 2 hari Ara sedar daripada koma selama 2 minggu.Ara masih di Hospital di temani Datin Zarina yang tidak jemu menanti.
Tengah hari itu,Puan Zarina memberitahu bahawa Shah akan datang ke hospital untuk menemani Ara kerana Datin Zarina terdapat hal lain yang tidak dapat dielakkan di butik .
"Ara !!!!!"jerkah Shah di muka pintu bilik hospital yang Ara duduki itu
tersedar Ara daripada lamunannya.Tanpa salam,atau apa-apa terus terjah masuk.Kalau kucing pon boleh melompat dibuatnya.
"Hah Along bila sampai ?"
Shah hanya tersenyum tanpa kata apa,dia terus mengeluarkan ibu jarinya menunjuk ke arah tandas tanda ingin menggunakan tandas.sebelum menuju ke tandas,Shah meletakkan satu sampul surat di atas meja bersebelahan katil yang diduduki Ara.kemudian,Shah berlalu ke tandas dengan senyuman yang tidak lekang di bibir.
*Ara p.o.v*
"Asal lah along ni.Senyum tak habis-habis.Dah jumpa bakal akak ipar aku ke apa haha!!" kata aku dalam hati
***
10 minit kemudian...
"Along !!!" laung Ara yang merasakan sudah lama Shah di dalam tandas.
"ohhhhhh ohhhhh Along !!!"laung ara lagi.
"Along !!!"
"Apa Ara??terpekik terlolong tak tentu pasal.kau kenapa ??!!"Terjah Shah yang tiba-tiba muncul dari muka pintu bilik hospital yang diduduki Ara itu.
"ehhhh! Along bukan gune toilet ke tadi ?"Kata Ara pelik.
"Awak merepek apa ni?Along baru je sampai ni hah.Tadi mama call,suruh along jaga Ara kat sini.How?Ara rasa macam mana badan sekarang ??"
"ehh biar betul along ni ?" kata Ara dalam hati.
"okay lah.Ara dah boleh jalan dah."
"eh ! biar betul ?!!cepatnya.baru 2 hari sedar,dah boleh jalan ?"pelik Shah dengan keterangan Ara tadi.
"doktor cakap,Ara tak teruk mana pon.cedera kat kepala.terhentak sikit je.tangan patah and ada luka kecil dekat badan."kata ara.
"Aikk ?!punya lah banyak melimpah-limpah darah dekat jalan raya tu,doktor cakap tu je ?"
"Yoooooo ..Along ni banyak tanyalah."kata Ara seraya menjeling Shah.
"yelah-yelah.apa atas meja tu ?"kata Shah lalu mendekati meja disebelah katil Ara.
"entah .."
"Along bukak ehh "lalu mengenyitkan mata kepada Ara
"ermm .."kata Ara seraya mengingati kejadian tadi.
*Ara p.o.v*
"Yang first tadi,Along sergah tak bagi salam.then,senyap semacam pastu senyum-senyum.lepas tu,blah masuk toilet .tak cakap sepatah pon... second,along punya lah bising nak mati memang perangai dia.memang sebijik perangai gila dia...kalau ni real along aku,yang first tadi siapa ?!!"kata Ara dalam hati.
"Ara ..."Kata Shah terketar
Ara pandang ke ara Shah.pelik dengan suara Shah.
"Apa Along ?"
"Apa ni ?bukan darah ke ??"Shah mengeluarkan kertas yang terkandung di dalam sampul putih itu lalu menunjukkan kepada Ara.
terkejut Ara dibuatnya kerana di atas kertas itu tertulis 'ARA MATI' dengan berdakwatkan sesuatu cecair yang berwarna merah dan warnanya sangat pekat seperti darah.
"Along ..."Terketar-ketar suara Ara apabila namanya tertulis di atas kertas tersebut
"Sabar Ara..."Kata Shah.
Tiba-tiba ...
Shah dan Ara terdengar bunyi sesuatu jatuh dari Ara dalam tandas di dalam bilik hospital itu.Mereka hampir serentak memandang ke arah datangnya bunyi itu.
BHAMMM !!!
YOU ARE READING
HAIRA ALIYA
Short StorySynopsis Jalan kehidupan Haira Aliya (Ara) yang hidup sebagai seorang anak orang kaya ,hidupnya mewah .dia masih di bangku sekolah menengah yang pelbagai cabaran yang harus ditempuh . ---- "Kalau boleh saya nak tengok Ara membesar depan mata saya...