"Jap-jap.apa Ara cakap?SMA??like seriously?ma,along mimpi ke,along salah dengar ni ma?jap jap.Ara nak school SMA???bagi sebab kenapa Ara nak sekolah kat situ?apa yang ada kat sana sampai Ara nak sekolah kat Jempol plak?dekat sini,Seremban ni,ada je sekolah lain.kalau Ara nak SMA,ada je dekat Ampangan tu sekolah agama. Sekolah Menengah Agama Dato' Klana Petra Maamor.Hah.Why nak jauh jauh ni Ara?dekat SMAD Klana tu ,dan dan ada form 6 skali.nanti tak payah susah-susah along ,mama,papa nak tukar-tukarkan sekolah Ara plak nanti.senang kerja kami nanti Ara sayang."bantah along.
"Mama sayang,along ucuq cabi bani,come ..okay,Ara nak sekolah kat Jempol tu sebab Ara banyak dapat berita bagus-bagus dari mulut mulut orang,cakap sekolah tu bagus.guru-guru diorang bagus bagus.kebanyakkan pelajar dekat sekolah tupon,boleh tahan pandai jugak.lagipon ,sekolah tu dekat kawasan kampong.Ara suka suasana kampong.you know me right?along tahukan suasan kampong lagi bagus daripadan bandor ni.Jangan risaulah. Tiya pon nanti dia sekolah kat situ.sebab Jempol tu kampong dia.Tiya boleh tengokkan Ara dekat sana nanti.Along,mama and papa jangan risau sangat."panjang lebar Ara menjawab.
"Okay.mama ikutkan je.semua ni terpulang dekat Ara.kamu ni Shah.tak payah bantah sangat adik kamu ni.dia yang nak belajar.Janji dia selesa dekat sana.mama tengok,Ara yakin dengan sekolah tu.Give her chance to choose the best thing for her life,okay sayang?Jangan desak dia sangat."kata Puan Zarina.
"Okay.along bagi chance dekat Ara.along daftar kan Ara ke sekolah tu.Tapi promise me , take care okay Ara ?"
"ye along.Ara janji."sambil menunjukkan isyarat tangan bermaksud janji.
YOU ARE READING
HAIRA ALIYA
Short StorySynopsis Jalan kehidupan Haira Aliya (Ara) yang hidup sebagai seorang anak orang kaya ,hidupnya mewah .dia masih di bangku sekolah menengah yang pelbagai cabaran yang harus ditempuh . ---- "Kalau boleh saya nak tengok Ara membesar depan mata saya...