26

1.5K 66 4
                                    

Pagi itu, Munisa Layana bangun pada jam 3 pagi. Cepat-cepat dia mandi bersihkan diri, dan berada di ruangan library rumah sehingga habis subuh.

Jam 630 barulah dia masuk semula ke dalam bilik tidurnya dan Hazeem Saqeef. Mendengar bunyi Hazeem Saqeef terbatuk kecil di dalam tandas, kemungkinan dia selamat pagi ini.

Cadar katil King size itu sudah ditukar rupanya.  Tempat tidur mereka juga telah di kemas. Baru sahaja Munisa Layana berpusing, Hazeem Saqeef turut keluar dari tandas bilik mereka dengan hanya bertuala. Muka Munisa Layana merah padam, senyuman Hazeem Saqeef tidak terbalas. Mengingati hal semalam.... Memang tak mampu dia bersua muka dengan suaminya!

"Good morning, wife." tegur Hazeem Saqeef,  melihat wajah isterinya yang merah seperti udang dibakar, dia tahu wanita itu sedang menahan malu.

"Um, morning.. Excuse, nak buat breakfast." kata Munisa Layana lalu berura-ura hendak keluar, namun dengan pantas pinggang ramping itu dipeluk Hazeem Saqeef. Mulutnya di dekatkan ke telinga Munisa Layana. Haruman dari rambut isterinya begitu menggoda. "Malu ke?" bisiknya nakal,  Munisa Layana menolak lembut lengan sasa suaminya namun pegangannya di kemaskan lagi. "Kenapa nak lari? Look at me." Hazeem Saqeef mengangkat wajah Munisa Layana untuk memandang dirinya. Nak tak nak,  terpaksa jugaklah Munisa Layana menurut.

"Thank you for last night. I, Hazeem Saqeef would sincerely apologize kalau semalam saya terkasar sangat ke dengan awak, if I don't satisfy you sangat, kalau saya sakitkan awak... Saya minta maaf atas segala kelemahan dan kekurangan saya. Thank you for the wonderful night we've spent together." Hazeem Saqeef mengusap pipi Munisa Layana dengan lembut. 

Mendengar kata-kata Hazeem Saqeef, betul-betul menyentuh perasaannya. Air matanya dikesat.  "Tak perlu lah macam ni... Sedih saya." kata Munisa Layana dengan nada sebak. "Why so emotional one,  wife?" Hazeem Saqeef tergelak, sungguh isterinya mempunyai hati yang lembut dan mudah tersentuh.

"I pun sama. I nak cakap thank you for last night. Sorry jugak if I couldn't satisfy you... Or make things awkward apa semua...I..." belum sempat Munisa Layana menghabiskan ayatnya,  satu kucupan melekat di bibir nya. "That's enough.. It's okay. I love you, and takpe okay kita slow slow improve... Things that needed to be improved. " kata Hazeem Saqeef membuatkan Munisa Layana tertawa, lain semacam sahaja ayat suaminya itu.

"By the way, kenapa awak tukar tu?" soal Munisa Layana, menunjuk kepada cadar katil mereka. Kini dia sudah duduk di dalam pangkuan Hazeem Saqeef yang hanya bertuala.

"Oh. Tu.  Cadar kita kan putih, sayang.  After last night's incident kan ada blood stain.. I think it's better for kita cuci ni." jelas Hazeem Saqeef. Munisa Layana menganggukkan kepalanya. "Oh.. Okay. Okay. You're the first one.... You know." kata Munisa Layana membuatkan Hazeem Saqeef tertawa.

"I know.. Hahahahahahaha, wife... Ada ada je awak ni. Dah, baik saya berkemas dulu. Kita nak balik kampung petang nanti,  but Qeef perlu pergi office dulu." Hazeem Saqeef tersenyum memandang isterinya.

"Okay, saya turun prepare breakfast dulu ya?" Munisa Layana keluar dari bilik meninggalkan Hazeem Saqeef bersendirian untuk berkemas.

Short but i hope y'all enjoy it xx

Aku Pilih KamuWhere stories live. Discover now