Kau terhendap-hendap di balik dinding. Kau nak ke dapur tadi ada Jin. Malu la pula. Yalah matahari dah tegak tapi kau mandi pun belum lagi. Tak boleh salahkan kau juga, hari ni korang dapat cuti sehari.
So kita membuta lah oh yeahhhh..
"Buat apa kat belakang tu? Skodeng ek?" Tegur Jin tanpa menoleh.
Opss dia perasan lah. Hehe..
"Oppa buat apa ni?"
"Eat Jin live tapi dah selesai. Army lambat. Kalau tak tadi boleh masuk sekali, jadi tetamu jemputan." Ujar Jin sambil mengemas makanan yang terhidang di meja.
Alooo ruginya. Kalau tahu tadi, kau dah make up tebal-tebal. Walaupun tak dapat tayang muka sendiri, dapat merasa join vlive pun dah best dah.
"Sedapnya oppa masak."
Serius, tengok pun dah merecik air liur. Ni kalau dapat makan confirm mati pun tertutup rapat mata kau. Kimchi dia nampak lazat dan tuan dia pun nampak 'lazat' juga hehe. Dah la pakai apron dengan baju pink. Gila kacak. Pandai masak pula tu. Serius, Jin memang ada ciri-ciri suami mithali.
Alangkah bertuahnya kalau dapat jadi bini dia huhu..
"Menung apa tu?"
"Hehe tak ada apalah."
"Army lapar tak? Kalau lapar, makanlah dulu. Banyak lagi makanan yang oppa belum usik."
"Hehe..tak gosok gigi lagi. Simpan dululah. Nanti saya makan."
"Ya ke tak gosok gigi? Ke makanan oppa kurang sedap?"
"Aish apa cakap macam tu. Makanan oppa masak sedap gila tau tak?" Kau siap angkat ibu jari lagi.
"Manalah tahu. Army kan guna lidah Suga. Mungkin citarasa korang tiba-tiba jadi sama. Kalau nak tahu, Suga tu tak boleh duduk diam. Kalau time makan, ada je nak kritik masakan oppa. Tapi lepas kritik selamba pula minta tambah." Bebel Jin.
Kau tergelak tengok muka dia bila membebel. Serius nampak comel. Dah la dengan penuh perasaan. Dia rindu Suga sebenarnya. Kau boleh agak.
"Betul oppa. Saya tak gosok gigi. Kejap lagi saya makan, ya."
Malu betul tapi lantaklah haha.
Kau terus membantu Jin mengemas. Sempat juga kau tolong Jin tanggalkan apron. Haha tak perlulah rasa pelik, dia bukan orang lain. Bakal suami sendiri juga ahahahaha.
"Ok. Dah siap. Oppa pergi dulu. Nak berlatih menari."
"Berlatih menari? Oppa bukan ke baru lepas makan. Nanti oppa sakit perutlah. Lagipun rehatlah oppa, hari ni kan cuti."
"Tak apalah. Lagipun kalau masa free tak guna untuk berlatih, nanti rugi. Oppa takut nanti tak cekap pula masa buat persembahan."
Jin boleh dikatakan antara member paling confident dalam bts tapi manusia mana pun mesti tetap akan ada bahagian-bahagian pada diri mereka yang buat mereka rasa kurang berpuas hati. Sama juga dengan Jin. Baginya, dia kurang yakin dengan tariannya dan nyanyiannya.
"Oppa, saya pun tak reti juga menari. Nasib baik saya Army je dan bukan sepenuhnya Bts. Tarian bts dah la payah gila. Terutama Blood Sweat and Tears. Berbelit kaki saya dibuatnya. Huh."
"Kan? Tak tahu kenapa tarian kumpulan kitaorang makin menjadi-jadi payahnya. Kita kena bunuh Pencipta koreografi tarian haha."
"ya haha."
Huh, lega sikit tengok dia gelak.
Kadang-kadang sebagai Army kau rasa geram dengan orang yang selamba buat joke pasal cara Jin menari. Ada yang kata tak pandai la, tak sehebat Jimin la, tak boleh masuk dance line la, kau rasa macam nak bagi penerajang je atas muka orang yang cakap macam tu.
YOU ARE READING
Bila Aku Jadi Bts (Imagine Version)
FanfictionBayangkan bila kau bangun tidur tiba-tiba sahaja kau ada tepi Bts. Paling gila, kau sendiri yang jadi ahli bts. Macam mana kau nak menyanyi? Macam mana kau nak menari? Macam mana life kau kat dorm nanti? Benda ini sebenarnya jadi kat aku!!!!! Terima...