bab 1

824 16 0
                                    

                            2017

"Aira..kau still lagi ke brharap kat syed?? Soal Laura..Aira merenung mata Laura..
" Hurmmm.. Aq sayang dye.. Dari form 2 lagi aq mnaruh hrapan kat dye.. Aq hrap suatu hari nnti dye nmpak pngorbanan aq slama nie" ujar Aira smbil matanya memandang syed..
" Aq harap kau stop lah taruh hrapan kat dye" ujar Laura mnyembunyikan ssuatu..
" Aira!!" pnggil Zahra smbil brlari mnuju kearah Aira
" knapa ngan kau nie??kelam kabut je aq tngok" soal Aira.. Zahra memandang Laura..Laura mngangguk..
" apahal ngan korang nie..macam ada sorok ssuatu je dripada aq?? Tnya Aira..
" sbenarnya kan Syed ngan Yunie diorang couple.." ujar Zahra dnhan brhati hati
" What!!! " jerit Aira..Aira bngun lalu mnuju kearah Yunie..
" Yunie... Aq dngar kau couple ngan Syed.. Btul ke?? Soal Aira
" tak lah.. "Yunie menafikannye..
" beritahu jelah.. Kau couple ngan Syed kan.." suara Aira sdah meninggi..
Yunie menggeleng..
" kau tak yah tipu aq arr..aq thu kau couple ngan Syed.. Smpai hati kau kan .. Kau snggup tikam belakang aq.. Aq ngadu kat kau psal Syed.. Aq nangis dpan kau sbab Syed.. Dan kau bleh couple ngan dye..smpai hati kau"..tengking Aira..nasib baik time tu tiada pelajar dkat dwan..panas telinga Yunie mndengar nya
" suka hati aq lah nk couple nga siapa pn.. Kisah plak aq kalau kau skit hati bila aq couple ngan Syed.. Sdar lah diri kau skit.." ujar Yunie dngan sinisnya..skit hati Aira mndengarnya.. Aira mnolak yunie shingga kepalanya terkena meja..
"Itu akibat sbab kau rampas Syed dari aq" ujar Aira lalu mninggal kan Yunie. . Fatin sgera mndapatkan Yunie yang memegang kepalanya..
" kau prgi jmpa ngan Syed.. Beritahu dye pasal bnda nie" ujar Fatin

-----------------------------------------------------------
" Aira!!! " jerit Syed..Aira trkejut mndengar jeritan Syed.. Syed mnghampiri Aira
" kau pehal nk tolak buah hati aq.. Kau tak layak pn nk sentuh dye.." sembur Syed.. Aira senyum sinis..
" laaa.. Puteri lilin mengadu.. Apa yg dye citet kat kau?? Soal Aira
" msti dye citer aq tolak dye kan .." smbung Aira smbil mngangkat keningnya..
" yup.. Kau tak ada hak pn nk tolak dye" ujar Syed..
" siapa kata aq tak ada hak.. Aq berhak tolak dye and dye layak trima apa dye dah buat" ujat Aira tenang..
" ouhhh... Bru aq faham .. Kesian kat kau kan.. Sini aq nk fham kan kau.. Aq tak suka kau dan takkan trima kau sbab apa??.. Sbab kau crminlah diri aku dlu .. Kau tak layak untuk aq..kau tolak dye sbab aq couple ngan dye kan.. Ksian kau .. Kau thu tak kau ltak maruah kau kat lantai.. Senang orang nk pijak.. Kau tak malu eak gaduh disebabkan llaki.. Aq turut brsimpati lah..haahahahahaah" sinis ucapan yang diberikan oleh Syed.. Tergamam Aira mndengarnya..
" kau jahat syed... Jahattt!!!.. Aq benci kau.." ujarAira lalu berlari mninggal kan Syed smbil menangis..

-------------------------------------------------------------

Setiap hari hdup Aira lalui dngan air mata .. Dendam .. Skit hati.. Aira brdendam akan merosakkan hbungan Syed dngan Yunie..
Tahun 2017 merupakan thun air mata bagi Aira..

# prcubaan prtama ..sorry pendek..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now