bab 12

171 7 0
                                    

Cinta hadir tanpa diundang tapi cinta juga boleh pergi tanpa disuruh..

_________________________________________

" Aira.. Ooo Aira.. Jom turun makan.." jerit Amir di ruang tamu..

"Amir.. Mana Aira nie.. Pergilah naik panggilkan dye.." ujar Puan Aisyah

" jap eak mummy.." ujar Amir..

" hailah tuan puteri nie..macam mana nak dengar orang panggil kalau dah sampai ke pluto.." omel Amir perlahan.

"Aira.." panggil.. Aira masih dengan fantasinya..

" awakk oo awak.." panggil Amir lagi.. Aira masih berkeadaan sama..

" aduhlah.. Nak kena guna cara jahat nie.." ujar Amir perlahan.. Amir merapatkan tubuhnya dengam tubuh Aira dan tangannya perlahan-lahan memeluk pinggang ramping Aira serentak dengan bisikan halus di telinga Aira

"Sayanggggg.." panggil Amir perlahan dengan pelukan kemas di pinggang Aira.. Aira terkejut dengan perlakuan Amir menjerit dengan lantang..

" Amirrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!" jerit Aira.. Amir mengekek ketawakan Aira..

" apa nie peluk-peluk" marah Aira..

"Hehehehe.. Dah saya panggil awak.. Awak langsung tak dengar.. Saya buat lah macam nie.." ujar Amir beralasan.. Tangannya masih memeluk pinggang Aira..

" hishhhh..lepas lah.." marah Aira

" taknak.. Saya taknak lepaskan peluang.. Bukan senang dapat peluk awak.. " ujar Amir selamba..

" hishhh... Gatal lah kau nie.." marah Aira

" ya allah budak bertuah.. Mummy suruh panggil Aira turun makan.. Boleh pulak dye berasmara dekat sini.. Balkoni pulak tu.. Bertuah punya anak.." bebel Puan Aisyah.. Tersentak Amir dan Aira.. Pelukan Amir terlepas memdengar suara mummy nya..

" hehehehe.. Sorry mummy.." ujar Amir dengan sengihan..

" dah-dah..Aira jom turun.." ujar Puan Aisyah lalu menggamit lengan Aira menuju ke dapur diikuti Amir di belakang..

" kenapa nie awak??.ada masalah ke?." soal Amir prihatin dengan perubahan Aira..

" tak ada apa lah" ujar Aira..

" awak memang tak pandai bohong.
Melalui riak muka awak pun saya dah tahu ada perkara yang bermain dalam otak awak sekarang nie kan.." ujar Amir.. Aira terpaksa mengaku..

" Amir.. Kenapa kau kena pindah kelas.. Aq sunyi kalau kau tak de dalam kelas tu.." ujar Aira

" alaaa awak nie.. Saya pindah kelas baitar je pun.. Berhadapan dengan kelas awak.. Boleh juga tengok kan" ujar Amir.

" tapi tak best lah .. Tak sama dengan duk kelas sekali.." Aira masih lagi tidak berpuas hati..

" Aira.. Janganlah macam nie.. Tak dapat kelas sekali.. Rumah kita tinggal sekali kan.. And satu bilik apa.. Lagipun saya akan datang ke kelas awak ok.. Jenguk awak.." pujul Amir..

" hermmmm yelah.." Aira mengalah

" macam nie baru betul.. Taknak merajuk eak.. Jomlah tido.." ujar Amir.. Aira terpaksa akur..cikgu nie pun satu hal lah.. Nak pindah pelajar bagai.. Dahlah pilih Amir. ..

Flashback

" assalamualaikum kelas" guru kelas 5 hajar memberi salam sebelum memulakan kelas..

" ohhh.. Sebelum cikgu terlupa.. Kita akan adakan pertukaran pelajar.. Seorang pelajar kelas ini akan dinaikkan ke kelas 5 baitar.." ujar guru terbabit.. Riuh satu kelas dengan suara  pelajar yang ingin tahu siapa pelajar terbabit..

" siapa cikgu.??.soal Farhan

" cikgu .. Saya ke.??." soal Imtiyad dengan muka tak tahu malu.. Riuh satu kelas ketawakan dye..

"Aira.. Kau tak tertanya -tanya ke siapa yang akan ditukarkan.." soal Zahra

" malas aq nak ambik tahu.. Lantak lah siapa pun..yang penting bukan kita kan.." ujar Aira selamba.. Menggeleng Zahra dan Laura melihat perangai Aira..

" ok kelas.. Pelajar yang akan ditukarkan ialah pelajar lelaki.." ujar guru kelas..

" pelajar tersebut ialah Ahmad Amirul Amsyar.." sambung nya kembali.. Kelas  yang tadi riuh rendah serta merta menjadi senyap sebab tak sangka yang Amir akan ditukarkan.. Dahlah Amir nie budak baru.. Aira yang mendengar terus berhenti menulis.. Matanya memandang kearah Amir.. Matanya bertatapan.. AIRA kelu tidak bersuara..

End flashback.

" kenapa aq tengok Amir dengan Aira rapat lain macam jew.. Macam ada something antara diorang yang orang lain tak tahu" detik Syed perlahan..

Flash back

" g tinjau kelas Amir jap.. Nak tengok apa yang best .. Kalau ada boleh lah aq joing.. Boring lah nga budak kelas aq.. Semuanya jenis nerd..hurmm so boring.." ujar Syed perlahan... Dye berjalan menuju ke kelas 5 Hajar... Tiba tiba matanya menangkap wajah yang paling dirindui.. Tapi tiba² dahinya berkerut..

" Rindunya aq dekat kau.." Amir berbicara ..

" ehhh jap.. Dye nak kemana tu..?"

" ouhhh pergi dekat Amir.." matanya memandang kearah Amir dan Aira..

" ehhhh wait.. Asal rapat sangat.. Siap boleh bergurau senda."

" Whattt.." matanya membuntang melihat tangan Amir ingin menyentuh pipi Aira.. Langkah kakinya dilajukan..

" dekat sekolah nie.." bicara yang keluar dari mulut Aira menambahkan rasa terkejut dalam hatinya..

" apa hubungan sebenar Amir dengan Aira.. Tak nampak macam kawan pun.. Nak kata clash.. Tak mungkin Aira akan bagi Amir sentuh dirinya.. Aq kenal sangat dengan Aira.. Maruahnya memang dijaga rapi.." ujar Syed perlahan.. Langkah kakinya menuju mendekati Amir dan Aira .. Niatnya ingin menegur tetapi berpatah balik..

End flashback

" aq kena cari tahu jugak walau macam mana sekalipun.." tekad Syed..


Sorry kalau ada tertypo.. Tak perasan maybe.. Hahaahaha













Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now