bab 10

196 9 0
                                    

"Sayang.. Jom keluar.. Biey bosan lah duk dekat rumah.. Teman biey tengok wayang" ajak Syed

" alaaa biey.. Sayang busy lah.. Sayang dah janji ngan kawan sayang nak keluar.." ujar Yunie..

" alaa sayang .. Cancel lah ngan kawan sayang tu.. " pujuk Syed

" mana boleh cancel .. Kawan sayang dah otw nak jemput sayang nie.." ujar Yunie..

" sayang nie penting kan kawan lagi kan daripada biey.." Syed seakan akan ingin merajuk..

" alaaa biey.. Jangan lah merajuk.. Memang sayang tak boleh nak cancel.. Lain kali k kita keluar.. Sayang janji.." pujuk Yunie..

" janji tau lain kali.." ujar Syed seakan terpujuk dengan pujukan Yunie

" ok biey .. Sayang janji.." ujar Yunie..

" oklah biey.. Kawan sayang dah sampai tu.. Sayang off dulu.." ujar Yunie

" eiiiii.. Menyampah lah aq dengan Syed nie.. Sikit² nak merajuk.." omel Yunie sendirian.. Padahal kawan Yunie belum datang. Saja Yunie cakap macam tu sebab menyampah dengan perangai Syed



" aq nak ajak siapa eakk teman aq.. Boring gila skarang nie.. Tray ajak Amir lah walaupun aq tak rapat sangat dengan dye.." ujar Syed

"Assalamualaikum Amir.."
" waalaikumussalam.. Ehh Syed.. Ada apa kau tiba-tiba chat aq."
" heheheehe.. Macam nie.. Aq hajatnya nak ajak kau teman aq pergi jalan-jalan ..boleh tak??"
" aq on jew.. Nak pergi bila.. Sekarang ke??
" sekarang pn boleh.."
" ok..aq siap sekarang.. Kau datang ambik aq lah."
" ok cun.."

" biey.. Sayang nak tu.. Boleh tak" rengek Yunie

" boleh jew.. Sayang cakap apa jew yang sayang nak.. Biey belanja.." ujar Mikael

" yeyyyyy.. Nie sayang u nie.. Muah sikit.." ujar Yunie gedik..

" sayang u jgak.." ujar Mikael lalu memeluk pinggang Yunie..Mereka berjalan menuju ke tempat barang yang ingin dibeli oleh Yunie


" awakkk.. Saya nak keluar jap.." ujar Amir..

" kau nak pergi mana" soal Aira

" saya nak teman kawan pergi jalan²." ujar Amir.. Seketika kemudian terdengar bunyi hon di luar rumah..

" awak.. Kawan saya dah sampai.. Saya pergi dulu.." ujar Amir.. Aira mendekati Amir dan menyalami tangannya..


"Woii.. Kau nak pergi mana nie.. Penat tau tak.. Bukannya kau beli barang pun.. Asyik merayau jew.." marah Amir.. Penat giler berjalan tanpa hala tuju..

" jap arrr.. Aq nak usya barang mana yang nak beli nie.. Lex boleh tak.. Aq pun penat.. Jap lagi aq brlanja kau air.." ujar Syed

" janji kau belanja aq air.. Penat giler nie.." ujar Amir mahukan kepastian..

" ye².. Aq belanja kau.. Bising lah kau nie.." ujar Syed..

" nasiblah siapa yang jadi awek Syed..huhh" bisik hati Syed..

" jom arr pergi makan .. Lepak - lepak.. " ajak Syed tiba- tiba..

" kau taknak beli barang??." soal Amir .. Syed menggeleng..

" huhhh.. Buat penat jew pusing satu mall.. Tapi hampehh.." bebel Syed

" bising lah kau nie.. Nak aq belanja air tak.. Kalau nak diam boleh tak.." ujar Syed..

" sengek lah kau nie.. Jom lah.. Aq haus giler dah nie.." ujar Amir.. Mereka menuju ke salah satu restoren ..

" ehhhhh.. Macam kenal je minah tu.. A'ah lah.. Bukankah tu Yunie.. Awekk Syed.. Tapi siapa mamat tu.. Macam rapat jew diorang tu.." detik hati Amir.. Amir terus merenung pasangan yang berada di depannya .. Syed terperasan dengan riak wajah Amir yang berkerut kerut.. Matanya terus memandang kearah tempat yang dipandang Amir..matanya terus membuntang..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now