"Salah ke aku buat macam nie?. Memang betul salah aku ke?. Ya allah buntunya aku rasa sekarang nie.. Aku hilang kawan- kawan baik aku .. Adakah memang salah aku?." monolog Aira . Aira meraup wajahnya perlahan..Amir yang sedang perhatikan Aira melangkah mendekati Aira..
" hey sayang.. What wrong??.. Apa yang menganggu awak sekarang diri.. Biey tengok macam tengah serabut je.." soal Amir sambil tangannya menyentuh bahu Aira..
Aira berpaling menghadap Amir.. Satu keluhan berat dilepaskan.. Berkerut dahi Amir mendengarnya
" memang sah bini aku nie ada masalah sampai mengeluh berat macam nie.." desis hati Amir..
" ermmmmm.. I' m sorry biey.." ujar Aira dan terus memeluk Amir dengan erat..
" heyy.. Kenapa nie.. Awak tak ada salah pun dengan saya.." ujar Amir..
" saya memang bersalah dengan awak.. Awak terlalu baik untuk saya .. Awak sanggup buat apa je untuk saya.. Saya langsung tak hargai awak malah curang dengan awak.. Hati saya bukan semuanya milik awak.. Memang tak layakkan saya untuk awak. Jahat kan saya.." kata-kata Aira hanya mampu terluah didalam hati..
Aira mengalirkan airmata.. Semakin terkejut Amir saat melihat Airmata Aira..
"Hey.. Dah stop nangis.. Saya tak suka tengok awak nangis.. Dah-dah.. Jom tidur." ujar Amir lantas menarik tangan Aira menuju kearah katil.. Amir memeluk Aira dengan erat dan terus tertidur..
" tak terlalu kejam ke kita buat Aira macam tu..?" soal Laura..
" kita tak kejam pun..dia tu yang kejam.. Dah ada laki tapi curang dengan laki sendiri.. Bini jenis apa macam tu..Amir tu dah cukup baik untuk dia.. Tapi still pilih si Syed tu.." ujar Zahra yang masih geram dengan perlakuan Aira..
" memanglah.. Tapi ada betulnya juga apa,yang dia cakap.. Hati dia masih sayangkan Syed dan susah kita nak lupakan orang yang dah lama ada dalam hati kita.." ujar Laura..
" yes.. Aku akui apa yang dia cakap tapi dia tu kena lah fikir lojik.. Kalau dia curang dengan bf dia.. Aku tak lah nak marah sangat tapi nie suami dia kot.. Fikir lah dulu sebelum nak curang.. And hati aku kuat mengatakan Syed sebenarnya ada niat jahat.. Aku syak Syed dapat hidu hubungan Aira dengan Amir lah.." ujar Zahra..
" entahlah.. No komen tapi betul ke apa yang kau cakap dekat dia tu.." soal Laura
" aku cakap apa??. " tanya Zahra..
" alaaaa.. Yang jangan cari aku tu.." ujar Laura..
" ouhhhhh yang tu.. Tengoklah macam mana.. Yang kau pun join jugak tu apasal.." ujar Zahra..
" hahaaha.. Yelah ngok.. Aku pun marah jugak tapi aku cakap je.. Nak buat betul- betul kesian pulak.." ujar Laura..
" hahaahaha.. Lantak kau lah.. Ehhh dahlah.. Aku nak tidur.. Esk sekolah.. Tak pasal-pasal aku bangun lewat.. " ujar Zahra..
" hahaaha.. Okay lah... Aku pun nak sambung study . Dah nak trial wei.. Cepat kan masa berlalu.. Oklah.. Good night.. Assalamualaikum.." ujar Laura..
" good night too.. Waalaikumussalam.." ujar Zahra lalu mematikan talian..
**************
" ehhhh Laura..Zahra.. Korang berdua je ke??.. Aira mana.. Tak rehat sekali dengan korang ke??. " soal Amir selepas melihat Zahra dan Laura beriringan ke kantin tanpa kehadiran Aira.. Pelik sebab selama nie tak pernah berpisah mereka bertiga..
" a' ah kan .. Selalunya korang bertiga selalu berkepit.." sokong Syed.. Laura dan Zahra memandang Syed dengan pandangan tajam..
" sebab kau lah kami berpisah.." ujar hati Zahra
YOU ARE READING
Cerita Cinta Kita ✔
Random"Aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed " Aq tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aq sepenuhnya.. Cinta aq hanya untuk kau Aira." bisik Amir " macam mana aq nak...