Bab 34

156 3 0
                                    


" zahra.. Kita perlu berbaik dengan Aira.." ujar Laura.. Zahra memandang Laura dengan muka pelik

"Kenapa pulak kita kena berbaik dengan dia.. Dia masih belum dapat kemaafan Amir pun lagi kan.." bantah Zahra.. Laura menarik nafas panjang..

" memang lah Aira belum mendapat kemaafan daripada Amir.. Tapi Aira perlukan kita sebagai kawan dia.. Perlukan sokongan kita.. Aira pun dah dapat balasan dia.. Dan aku nampak Aira bersungguh-sungguh untuk dapatkan Amir kembali.." balas Laura.. Zahra mencerna setiap patah yang keluar dari mulut Laura..

" aku tahu kawan kita tu tak kuat nak hadap sorang-sorang.. Mungkin betul kita tak perlu masuk campur hal rumahtangga diorang.. Hal kenapa sampai sekarang Amir belum maafkan Aira.. Tapi hati aku yakin sangat Amir dah maafkan Aira tapi dia ego .. Dia tak tunjuk depan Aira.. Aira perlukan sokongan kita untuk hadap semua nie. Turunkan lah ego kau Zahra.. Kau tak kesian ke tengok kawan kita yang dulu ceria.. Sekarang asyik berendam air mata je.. Berkeadaan sedih tanpa tangan yang mengusap.. Tanpa kata-kata semangat.. Hah Zahra.. Kau tak sedih ke Zahra??" Laura basuh cukup-cukup.. Laura tak sanggup untuk tengok kawan yang dah lama bersama down giler..

" siapa tak sedih??.. Aku pun sedih.. Dan ye memang aku ego tapi aku dah tak sanggup.. Aku tahu Aira perlukan kita.. Jom lah kita jumpa Aira.." balas Zahra yang menyedari kesilapannya..


Flashback

Aira yang memikirkan tentang perangai Amir tersentak selepas handphone nye berbunyi menandakan ada whattsap masuk.. Terus membuka untuk melihat siapa yang menghantar chat kepadanya..

Matanya terarah kepada nombor yang tak dikenali yang menghantar beberapa keping gambar..

Tangannya terketar-ketar ketika ingin membuka chat tersebut.. Matanya terus membulat selepas melihat gambar yang dihantar oleh individu tak dikenali

" hyeee you.. Tengok lah muka madu you puas-puas okay.."

" gambar"

" gambar"

" gambar"

" gambar"

Aira mengalirkan airmata selepas melihat gambar yang dihantar.. Sangat jelas keakraban Amir dan perempuan itu.. Senyuman Amir jelas kelihatan yang dia sungguh bahagia..

Aira merenung wajah perempuan tersebut..

Sekali lagi dia tergamam.. Perempuan yang pernah dia terserempak di taman bersama dengan Amir..

Aira melempar handphone jauh dari pandangan matanya.. Tersedu sedan dia menangis selepas melihat gambar yang dihantar..

End flashback

Laura dan Zahra mendekati Aira yang sedang termenung di wakaf berhadapan dengan kelas mereka..

" assalamualaikum Aira.." sapa Laura.. Aira berpaling menghadap mereka..

" waalaikumussalam.. Ehhh korang.. Duduklah.." Aira cuba beramah mesra.. Laura dan Zahra duduk di sisi Aira( Aira berada di tengah-tengah lah ye..)

" kau sihat.?" soal Laura.. Aira mengukir senyuman..

" aku sihat je.." ujar Aira.. Laura mengjengkil kan matanya kepada Zahra yang hanya diam..

" Aira.. Kitorang nak mintak maaf sebab ignore kau.." ucap Zahra..

" tak pelah. Aku dah maafkan korang.. Aku sedar aku dulu bersalah dekat korang dekat Amir.." ujar Aira .. Senyuman masih lagi mekar di bibirnya..

" thanks Aira.." ucap Zahra..

" soal Amir kan.. Kau dengan dia macam mana??" soal Laura yang pura-pura tidak tahu.. Memandangkan Aira dan Amir sekolah sama.. Tidak susah untuk Laura tengok keadaan mereka..

" entah lah aku.. Aku dah minta maaf tapi dia tak layan kau pun.. Aku pun tak tahu nak buat macam mana lagi.." ujar Aira perlahan..

" lagipun dia dah dapat pengganti aku.. So aku kena hadap lah benda nie.. Aku yang mulakan dulu.. So aku kena lah terima.." sambung Aira lagi.. Jelas terpancar kesedihan di wajahnya..

" what!!!.. Amir ada orang lain??" jerit Zahra.. Aira hanya mengangguk..

Terus didakapnya tubuh kecil Aira..

" kau sabar eak.. Aku tahu kau kuat.." Zahra memberi kata-kata semangat... Airmata Aira turun dengan perlahan-lahan.. Teresak-esak Aira menangis dibahu Zahra.. Laura memandang Aira dengan penuh simpati..

" kau jangan sedih-sedih... Kitorang ada untuk kau.." ujar Zahra sambil mengelap airmata Aira..

" thanks korang.." ujar Aira lalu memeluk kedua-dua sahabatnya..






" Amir.. Kau okay??" sapa Syed.. Amir bangun dari tempatnya dan ingin berlalu tapi sempat dihalang oleh Syed..

" setiap kali kita bertembung kenapa kan nak elak dari aku.." ujar Syed.. Amir mengenggam penumbuknya

" kau boleh tanya aku kenapa.. Kau sedar tak disebabkan kau.. Hubungan aku dengan Aira retak.. Semuanya sebab kau.." jerit Amir.. Syed tersenyum sinis..

" chill ar bro.. Disebabkan perempuan kau nak gaduh.. Lagipun aku dengan Aira dah break..kau nak risau apa??.. Dia dah jadi milik kau kembali kan.." ucap Syed dengan tenang..

" memang Aira milik aku sekarang nie.. Tapi kalau bukan sebab kau.. Hubungan aku dengan dia takkan jadi macam nie.." marah Amir..

" itu silap kau.. Kau tak pandai nak jaga Aira.. Dan ego kau.. Aira dah bteak dengan aku.. Sepatutnya kau dengan dia dah berbaik tapi kau ego.. Kau tetap nak dia rasa apa yang kau rasa.. Sikit-sikit sudah lah bro.. Jangan sampai kau menyesal kemudian hari.." pesan Syed sebelum berlalu pergi..

Amir terduduk mendengar setiap patah yang dikeluarkan oleh Syed.. Fikiran betul-betul bercelaru antara ego seorang lelaki dan kasih sayang dia terhadap Aira..

Apa patut aku buat🤔🤔🤔


Promote

Dendam cinta

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dendam cinta







So boring.. Sorry kalau boring..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now