bab 11

186 9 0
                                    

Kau tinggalkan orang yang sayang kau disebabkan orang yang kau suka.. Memang bodoh lah

_________________________________________

" aq menyesal buat kau macam sampah dulu.. Betul-betul menyesal.. Aq nak sangat kau kembali pada aq.." ujar Syed perlahan..Syed astik merenung kearah Aira yang d
Sedang berborak dengan rakan- rakannya..


" ehhh.. Aq dengar citer kan .. Syed dengan Yunie dah break.." ujar Zahra..

" a'ah lah.. Aq pun ada dengar jugak.. Heboh satu sekolah duk bercakap pasal diorang.." sokong Laura..

" kau tahu tak apasal diorang boleh putus.."

" kau tahu ke??.. Sebab apa??" soal Laura.

" bongok betul lah kau nie.. Aq tanya kau lah sengek.." ujar Zahra..

" heheheheeh.. Kau nie bagi aq bongok lagi senget lagi.. Last² jadi senget betul baru tahu.." marah Laura..

" ermmmmm.. Aq tak tahu.. Cuma aq dengar budak² nie cakap yunie curang dengan lelaki lain.. Dengar kata Yunie boring dengan sikap Syed.." sambung Laura..

" ouhhhh..padan muka lah si Syed.. Dulu buat jahat sangat dekat Aira.. Sekarang dah berbalik dekat dye.. " ujar Zahra..Aira yang sedari tadi diam  mula bersuara..

" ehhh korang nie.. Lantak diorang lah nak break sebab apa pun.. Tak payah ambik kisah lah.." ujar Aira seakan ingin memihak kepada Syed..

" kau nie apasal.. Dah berpihak kepada Syed dah ke??.. Ke dalam hati tu masih ada taman.." soal Zahra..

" aq tak berpihak pn lah.. Aq just nak ingatkan korang.. Kalau citer tu tak betul.. Free jew korang dapat dosa.. Korang nak ke??" ujar Aira..

" kau nie dah buang tabiat eak.. Asal tiba² jadi baik nie.." seloroh Laura..

" asal???. Tak leh ke aq nak jadi baik.. Aq jadi baik pun salah.. Jadi jahat pun salah.. Dah tu aq nak jadi apa..??.. Jadi tiang lampu.. Yang jenis tak berperasaan??.huh pedih telinga Zahra dan Laura mendengar kata-kata Aira..

" yelah Aira.. Tapi aq nak ingatkan kau.. Jangan sampai aq tahu kau still lagi ada perasaan dekat Syed.." Zahra memberi amaran..

" yelah..aq tahu lah.." ujar Aira

" macam mana aq nak yakin dengan kata² kau nie.. Apa jaminan kau??." soal Zahra

"Ok macam nie lah.. Kalau aq ada apa-apa hubungan dengan Syed lepas nie.. Kita putus kawan." Aira memberi jaminan memang giler berani lah..

" jaminan berani mati nie.. Ok aq setuju.." ujar Zahra.. Laura hanya mengangguk..




" hye Amir.." tegur Yunie.. Amir hanya buat pekak jew..

" Amir.. Awak dengar tak nie.." soal Yunie.. Amir mendengus..

" ye ada apa??." Amir jawab dengan acuh tak acuh..

" awak nie kenapa macam taknak layan saya je.." ujar Yunie.. Amir tergelak dengan pertanyaan Yunie..

" lawak giler kau nie.. Kau memang layak jadi pelawak.." ujar Amir dengan senyuman sinis..

" awak nie dah kenapa nak sindir saya pulak.." ujar Yunie..

" macam nie lah yew.. Senang cerita.. Malas aq nak putar belit.. Aq tak suka sebanarnya dekat kau.. Kau nie memang dah macam perempuan tak ada maruah.. Kau nak tahu tak kenapa aq cakap macam nie.. Kau dah lah curang dengan kawan aq.. And dah terang-terang lagi kau ada bf lain
And sekarang kau pulak nak rapat-rapat dengam aq.. Daripada aq ambil risiko kawan dengan kau.. Baik aq chau.. Tak pasal² aq digosip kan dengan kau pulak.. Taknak aq.. Pergilah dekat pakwe yang kau senang² bagi sentuh.. Aq nak nasihat kan kau.. Cukup lah pakwe kau sorang pegang kau.. Jangan bagi lelaki lain pegang kau lepas nie.. Sebab apa aq cakap macam nie.. Sebab aq kesian dekat bakal laki kau dapat yang sudah disentuh ramai lelaki dan seeloknya kau kahwin jew dengan pakwe kau kalau ada jodoh lah..hahaaha..dengar lah nasihat aq nie ye.." ujar Amir panjang lebar ditambah lagi dengan nasihat yang penuh dengan simdiran dan memang pedas lah.. Pedas lagi dari lada..haahahaha.. Yunie berlalu dengan muka dah memang tebal tak tahu berapa inci..hahaaha





" kurang asam punya jantan.. Tak guna.. Kau malukan aq.. Siap kau.. Sekarang aq biarkan kau senang dulu.. Sampai masa yang sesuai aq balas.." Yunie melepaskan amarah ..

Aira mendekati Amir yang berada di luar kelas.. Entah apa yang direnung pun tak tahu..

" Amir.. Kau termemung kan apa tu?" soal Aira tiba-tiba.. Terkejut Amir dibuatnya.. Nasib baik tidak melatah..

" hishhh awak nie.. Main sergah macam tu je.. Terkejut tau tak.." marah Amir manja..

" alololololo.. Sorry eak.." ujar Aira.. Mukanya dibuat cute..

" alooooo..comelnya.." ujar Amir.. Amir hampir mencubit pipi Aira tapi sempat dihalang olehnya..

" kat sekolah nie.." tegur Aira

" heheheeh.. Sorry awak.. Awak lah nie cute sangat.." ujar Amir..

" euiiiiiii.. Whatever lah .. Nie aq nak tanya.. Termenung kan apa??. Dari tadi aq tengok.. Lagak dah macam dah sampai ke planet pluto." ujar Aira diselang dengan gurauan

"Kalau saya cakap saya termenung pasal awak.. Awak nak cakap apa??" soal Amir seolah-olah ingin berteka teki

" hish kau nie.. Betul-betul lah.." marah Aira..

" kenapa nak tahu??" soal Amir

" dahlah kau.. Taknak beritahu cakap jelah.. Nie nak maim teka bagai.. Dahlah.. Aq nak msuk kelas dulu lah.." ujar Aira seakan merajuk

" Aira.. Janganlah merajuk.. Saya gurau jelahh.. Okay sini saya beritahu.."pujuk Amir.. Aira yang hendak berlalu pusing menghadap Amir kembali..

"Macam nie lah wife saya.. Dengar cakap suami.." ujar Amir

" hishhh kau nie.. Orang dengar lah nanti.." marah Aira..Amir ketawa melihat reaksi Aira..

" cakap lah sekarang.." desak Aira..

" saya termenung pasal masa depan saya dengan awak.. Anak berapa orang..hahaahaha.." ujar Amir.. Terjengkil mata Aira mendengar bicara Amir..

" eiiiii..kau nie kan!!..malas aq nak layan kau..masuk kelas lagi best.." ujar Aira lalu meninggal kan Amir yang sudah ketawa terbahak bahak selepas mengenakan Aira..







Sorry kalau hambar.. And kalau ada ayat yang tak sesuai sorry.. Support me please..hehehehe


Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now