Bab 33

152 4 0
                                    


Amir yang mendengar suara seseorang terus berpaling.. Matanya membuntang melihat siapa kawan Atiq..

Yunie tersenyum sinis tetapi Amir tidak sempat melihatnya..

" Amir..Kau tak payah nak buat muka terkejut dekat sini.. Sampai kat destinasi Atiq akan explain.. Sekarang nie boleh kitorang masuk dalam kereta kau.." ujar Yunie apabila melihat Amir statik memandangnya tanpa berkelip..

" errrrr.. Haaa.. Masuklah.." teguran Yunie telah menyedarkan Amir..

" Atiq.. Macam mana kau boleh kenal dengan Yunie??" soal Amir ketika dalam perjalanan ke restoren..

" aku yang sepatutnya tanya kau.. Macam mana kau boleh kenal dengan Yunie.." ujar Atiq.. Soalan yang ditanya oleh Amir dibiarkan sepi..

" ishhh kau nie.. Aku tanya kau .. Kau tanya aku balik.. Yunie.. Kau tolong jawab lah soalan dia tu. " Amir menyuruh Yunie menjawab soalan Atiq..

" aku nie bekas budak sekolah Amir dulu.. Lagipun dulu kitorang sekelas.. Memanglah saling kenal.." ujar Yunie..

" ouhhh.. Kiranya korang saling kenal sebab Yunie pindah sekolah kau lah Atiq.." ujar Amir setelah menyedari sesuatu..

" yelah.. Bukan setakat sama sekolah.. Kitorang pun sekelas bahkan serumah.. Nasib baik bukan sebilik..hahahahahahaha.." ujar Atiq bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Amir..

" ouhhh.. So kau memang tak hingin nak sebilik dengan aku lah.." ujar Yunie.

" memang lah aku pun privasi.. Kan Amir??" ujar Atiq..  Amir terpinga-pinga kerana namanya jugak dikaitkan

" aishhhhh.. Aku pun kena sekali apa hal.. Dah korang tak payah nak gaduh sangat lah.. Gaduh dalam kereta aku.. Aku lempar dua-dua seberang jalan kan.." ujar Amir.. Serentak mereka berdua memandang Amir

" buat lah kalau berani.." ujar mereka serentak.. Amir hanya tersengih dan meneruskan pemanduannya tanpa menghiraukan gelagat mereka berdua..


" korang makan lah.. Aku nak pergi toilet jap.." ujar Atiq.. Yunie dan Amir hanya mengangguk.. Selepas kelibat Atiq sudah tiada.. Yunie mula bersuara..

" Amir.. Aku mintak maaf apa yang telah aku buat dulu.." ujar Yunie tiba-tiba.. Amir mengangkat kepalanya memandang Yunie..

" ouhhh.. Tak ada apalah.. Aku okay je.. Lagipun kau tak ada salah apa pun dengan aku.." ucap Amir beserta senyuman di bibirnya..

" thanks maafkan aku.." ujar Yunie..

" kenapa kau pindah sekolah??" soal Amir pula.. Yunie terpinga-pinga.. Tidak tahu ingin jujur ataupun tidak..

" errrrrr.. Kau malu dengan kau selepas kau tegur aku .." ujar Yunie segan..

" laaaaa.. Sebab tu je kau pindah sekolah.. Hurmmm sorry lah kalau sebab aku kau malu sampai pindah sekolah.." ujar Amir serba salah..tak sangka apa yang ditegurnya dulu memberi impak besar kepada Yunie sampai sanggup pindah sekolah..

" ehhh aku okay jelah.. Dengan teguran kau tulah aku sedar apa salah aku.." ujar Yunie..

" baguslah kalau kau rasa macam tu.." ujar Amir..

" amboiii rancak borak.. Masa aku ada tak ada pulak korang nak borak bagai.. Aku hilang terus rancak berborak.." tegur Atiq yang baru sampai

" hehehehe.. Kau mana boleh dengan apa yang kitorang borak.. Borak kawan lama lain macam sikit .. Kan Amir.." ujar Yunie..

" so kau ingat kau sorang jelah kawan lama dia.. Aku lagi lama lah.. Poyo je lebih kau nie.." balas Atiq.. Annoying giler🙄

" dah² lah .. Korang semuanya kawan aku.. Aku layan sama je.." ujar Amir sambil menggeleng kepala..

" macam mana lah korang boleh tinggal serumah.. Hancur aku rasa rumah korang..huhuhu.." bebel Amir perlahan.. Mereka tergelak mendengar bebelan Amir..

" Amir.. Aku nak no kau.. No Aira juga.." pinta Yunie ketika berada di hadapan rumahnya..

" ni no aku 019540........... Nie no Aira 0148024......." Amir memberi no phonenya dan juga Aira..

" thanks bro.." ujar Yunie.. Selepas itu Yunie masuk kedalam rumahnya..Atiq sudah lama masuk meninggalkan Yunie dan Amir..  

" senangnya kerja aku.. Tak perlu lah nak goda Amir untuk singkirkan kau Aira.. Dah ada yang tolong.." desis Yunie perlahan sambil membelek gambar yang sempat diambilnya secara curi.. Gambar rapat diantara Atiq dan Amir

"Thanks Atiq .. Kau telah bantu aku balas dendam tanpa kau sedar.." Ujar Yunie perlahan






Aira yang terdengar pintu dibuka terus turun kebawah..

Aira berlari mendapatkan Amir yang tengah duduk bersandar dekat sofa..

" lewatnya awak balik.. Awak keluar dengan kawan yang mana??" soal Aira.. Amir mendengus perlahan..

" kau nie kan.. Aku baru je balik kau dah banyak soal.. Suka hati aku lah aku nak keluar dengan siapa pun.." balas Amir tanpa memandang muka Aira yang berada di sisinya..

" saya isteri awak.. Saya berhak tahu dengan siapa awak keluar.. Kalau betul lah awak keluar dengan kawan awak.. Pasti saya kenal.. Kawan awak kawan saya jugak.. Kenapa awak nak sorok sangat.." ujar Aira dengan suara yang masih lembut..

" aku keluar dengam kawan lama aku.. Puas hati kau.." marah Amir.. Aira terdiam.. Perlahan-lahan Aira bangun dan naik kebiliknya..

Amir juga bangun dan menuju kebilik tamu.. Buat masa sekarang.. Amir taknak menganggu Aira.. Amir yakin Aira terasa hati dengan sikapnya..

" aku still lagi sayang kau Aira.. Aku buat macam nie sebab aku nak tahu segigih mana kau pujuk aku.. Kau nak  kembali dekat aku.." desis Amir perlahan..

" sampai bila kau nak buat macam nie.. Sampai Aira fedup dan kau akan kehilangan dia.." ujar satu suara.. Suara siapa wehhhh.. Hahaahah.. Suara hati dia lah..

" sampai hati aku puas.. Sampai dia rasa sakit macam mana aku rasa.." ujar satu suara lagi..

" kalau macam nie lah perangai kau.. Jangan menyesal kalau suatu hari nanti Aira akan tinggalkan kau.." balas suara hatinya..

" arghhhhhhhh.. Lantak lah.." Amir menjerit kecil...






Promote

Dendam cinta










No idea lah.. Sorry kalau hambar..😬😬😬😬

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now