" weyyyy. Rindu nye aku dekat korang.." sapa Aira dan terus memeluk Zahra dan Laura dengan erat.."Aku pun rindu dekat kau.. Rindu sangat-sangat.. Kau apa khabar sekarang??" soal Zahra
" alhamdulillah.. Kebahagian milik kitorang.." Aira memandang wajah Amir setelah menghabiskan ayatnya..
" wahhh sweet nye bertentang mata.. Kitorang jugak lah yang single lagi.." ujar Laura disambut dengan gelakan daripada Amir dan Aira.. Zahra mencebik..
" haahaha.. Jodoh tengah mencari tu.. Tersesat dalam hutan simpan.." gurau Aira..
" cepatlah jodoh aku jumpa jalan keluar.. Tak sabar dah aku ni nak kahwin..hahaaha.." sambut Zahra pula..
" kau memang gatal.. Aku doakan jodoh kau sesat tak jumpa jalan keluar.. Biar padan sikit muka kau tu.." kata Laura.. Zahra memandang Laura dengan pandangan tajam
" kau memang .. Dengki dengan aku.. Jodoh kau pun sama lah.. Sesat sekali dengan jodoh aku.." balas Zahra pula..
" dah-dah.. Tak payah korang nak gaduh kat sini.. Jodoh korang dah tak sesat.. Dah sampai dah pun.." Aira meleraikan pergaduhan kecil antara Zahra dan Laura..
Melopong Laura dan Zahra apabila mendengar jodoh diorang dah datang.. Cepatnya sampai.. Aduhhh siapa pulak jadi jodoh diorang nie..
" kau nak tahu siapa jodoh korang.. Korang kena ikut aku.. Meh sini ikut.." ajak Aira.. Laura dan Zahra yang tak tahu apa-apa hanya mengikut dari belakang..
" hye Yunie.. Lama tak jumpa.. Kau apa khabar.." sapa Aira.. Yunie terkejut dengan sapaan Aira terus berpaling dan memeluk Aira erat..
" ya allah Aira.. Rindunya aku dekat kau.. Aku sihat je.. Semakin naik dah berat badan aku nie.. Kau apa khabar??" soal Yunie ramah.. Terlopong Zahra dan Laura melihat keakraban mereka berdua.. Turut terlopong melihat 3 jejaka yang berada di samping Yunie..
" aku pun sihat.. Kau nie ada apa-apa ke??.pregnant eak??" tegur Aira .. Yunie tersengih lebar mendengar pertanyaan Aira..
"A'ah.. Tapi kecil lagi.. Perut pun tak nampak lagi.. " ujar Yunie sambil memandang lelaki yang berada di sebelahnya..
" tahniah Yunie.. Zarif.." ujar Aira.. Aira memandang Amir yang tersengih melihatnya..
" tak payah nak tersengih sangat.. "Marah Aira.. Ada lah tu sesuatu yang bermain di fikirannya.. Dah namanya lelaki.. Lelaki jugak lah..
Laura dan Zahra yang dari tadi menjadi pendengar membisikkan sesuatu di telinga Aira..
" siapa lelaki-lelaki yang berada di sebelah Yunie tu??.. Hensem siot.." bisik Zahra..
" A'ah lah.. Jodoh aku ke tu??" bisik Laura pula..
" gatal.." tegur Aira secara kuat.. Mereka terlopong mendengar Aira cakap secara terang terangan..
" ehemm.. Tak nak kenalkan diri ke yang dua orang lagi.." ujar Aira.. Lelaki-lelaki hensem tersengih.. Nampak sangat pemalu..
" malu lah tu.. Meh sini aku kenalkan.. Yang hensem lagi bergaya kat tepi aku ni siapa lagi kalau bukan suami aku..Zarif.. 2 orang lagi tu.. Adik ipar aku Mikael.. Dan kawan suami aku Daniel.." Yunie memperkenalkan jejaka-jejaka hensem tersebut..
Laura dan Zahra mengangguk dengan senyuman manis.. Mikael dan Daniel pun memberi senyuman kepada mereka berdua.. Hahaah.. Lagilah melting Zahra dan Laura..
Aira bahagia dengan Amir.. Haaaa.. Aira dan Amir dah ada anak tau.. Anak diorang tak ikut lah pergi reunion.. Nanti tak best pulak nak borak dengan geng.. Haahaha
Yunie pun dah bertemu jodoh.. Haaa.. Nak tahu siapa jodoh Yunie.. Dia lah lelaki yang terlanggar dengan Yunie tempoh hari.. Nak tahu macam mana diorang boleh jumpa balik.. Nanti author story okay
Hahaaha.. Zahra dan Laura pun dah tangkap cintan dengan lelaki-lelaki hensem tadi..sebenarnya Yunie dan Aira dah plan nak kenalkan diorang.. Sebab tu Yunie bawak sekali dengan adik ipar bagai..hahaahah
Semoga berbahagia lah mereka sehingga jannah..
End
YOU ARE READING
Cerita Cinta Kita ✔
Acak"Aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed " Aq tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aq sepenuhnya.. Cinta aq hanya untuk kau Aira." bisik Amir " macam mana aq nak...