Bab 36

199 4 0
                                    


" ehhh tu Amir kan??" ujar Yunie sambil menunjuk ke satu arah.. Atiq memandang kearah yang ditunjuk oleh Yunie..

" a'ah lah.. Buat apa dia duduk dekat situ.." ujar Atiq mengiakan apa yang dikata oleh Yunie..

" aku tengok dia macam sedang mengelamun jauh tu.. Err kau tunggu kejap.. Aku nak kesana.." Yunie berlari anak sebaik menghabiskan ayatnya tanpa menunggu keputusan daripada Atiq.. Atiq mengeluh perlahan

" woiii Amir.." sergah Yunie.. Amir tersentak dengan sergahan Yunie..

" kau memang nak bagi aku mati ke??" marah Amir perlahan sambil mengurut dadanya..

" hehehehehe.. Sorry-sorry.. " ujar Yunie dengan sengihan.. Amir memandang tasik kembali ..

" kau kenapa??.. Ada masalah ke??" soal Yunie selepas melihat muka cemberut Amir..

" hurmmm.. Aku gaduh dengan Aira.." ujar Amir berjeda..

" kalau kau tak keberatan.. Kau boleh cerita dekat aku.. Kalau aku tak boleh bantu kau.. Atleast kau boleh rasa tenang sikit selepas kau cerita.." ujar Yunie sambil mengukir senyuman

" hurmmm.. Aku tak tahu apa salah aku.. Tiba-tiba dia marah dekat aku.. Aku mengaku memang selama ni aku salah dengan dia sebab aku tak layan dia selepas dia couple dengan Syed.. Tapi sekarang aku dah menyesal.. Aku nak berbaik dengan dia.. Tapi bila aku cakap elok-elok dengan dia.. Dia marah kat aku balik.. Padahal selama ni dia yang pujuk aku." luah Amir.. Yunie mengangguk faham..

" kau tak tanya ke apa salah kau??" soal Yunie.. Kedengaran keluhan berat dilepaskan

" aku dah tanya tapi dia cakap tanya diri sendiri.. Wehhh aku buntu nie.. Apa salah aku??" ujar Amir.. Amir menunduk memandang kaki..

" kau sabar lah.. Aku pun tak tahu nak tolong kau macam mana.. Tambah-tambah lagi aku dengan Aira ada sejarah.." ujar Yunie simpati..

" its okay.. Aku buat. Aku pandai lah tanggung.. Terima kasih sebab sudi dengar cerita aku.." ujar Amir.. Yunie mengangguk dan tersenyum.. Yunie memandang tepat kedalam mata Amir.. Jelas terpancar kesedihan di matanya..

" errr Yunie.. Cepatlah kita dah lewat ni.." ujar Atiq.. Jelas mukanya kepenatan akibat berlari

" ehhh kau dah lama kat situ??" soal Yunie terkejut dengan kehadiran Atiq

" aku baru je sampai ni.. Cepatlah kita dah lewat ni.." ujar Atiq sambil membulatkan matanya

" errrr Amir.. Sorry lah kau tak boleh borak lama dengan Yunie.. Kitorang ada hal ni.." sambung Atiq lagi

" ouhhh its okay.. Aku pun okay je.." ujar Amir.. Atiq memandang Yunie dan memberi isyarat mata.. Yunie faham dengan isyarat yang diberikan terus menjulingkan matanya..

" sorry tak boleh lama.. Aku kena pergi.. Lain kali kita jumpa lagi ok.. Aku pergi dulu.." ujar Yunie.. Amir mengangguk

" thanks sebab sudi dengar.." balas Amir.. Yunie memberi isyarat tangan tanda okay..





" kau sabarlah.. Aku pun tak tahu nak tolong kau macam mana..tambah-tambah lagi aku dengan Aira ada sejarah.." Kata-kata yang diucapkan oleh Yunie tadi bermain dalam fikiran Atiq

" siapa Aira??.. Dan apa pulak yang berlaku antara Yunie dan Aira??.." Atiq tertanya-tanya..

" kalau aku tanya Yunie.. Confirm lah Yunie buat-buat tak tahu.." Desis Atiq.. Otaknya ligat memikirkan siapa Aira..

" aku kena cari tahu nie.. Aku yakin ada something yang berlaku.." Nekad Atiq..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now