"Assalamualaikum Aira"sapa seorang lelaki..Aira memandang lelaki tersebut..Aira tersenyum manis memandang lelaki tersebut..
" waalaikumussalam" jawab Aira setelah lama berdiam diri..
"Saya Amir" Amir memperkenalkan dirinya kepada Aira..
" awk dh knal saya kan so saya tak perlu perkenalkn diri saya..heheeh" ujar Aira..
" boleh saya berkenalan dngan awk.. Saya tngok awk tak bergaul sangat dengan budak kelas awk.. Awk hanya bergaul dengan rapat awk je.." ujar Amir..
"Ouhhh..saya memang tak rapat sangat dngan budak kelas saya..tak suka sebab ada yang talam dua muka" ujar Aira...
" kalau awk nak kawan nga saya boleh je.." ujar Aira..
***********************************"Aira...umi nk ckap skit ngan Aira" ujar puan Anis..
" cakap lah umi.. Umi nak ckap pasal apa??" soal Aira..
" Aira dah ada boyfriend ke belum.." soal puan Aina..
"Knapa umi tiba² tnya pasal boyfriend nie.." ujar Aira..
" Kalau Aira dah ada boyfriend.. Senang lah kerja umi.." ujar puan Aina..Aira mngerutkan kningnya tanda tidak faham apa yang puan Aira cakap..
" umi bleh tak terus terang ngan Aira..Aira tak faham lah ".. Ujar Aira dengan manjanya
"Macam nie sayang.. Umi nga walid bercadang nak kahwin kan Aira dengan anak kawak walid..sama umur dengan Aira juga..tapi kalau Aira dah ada buah hati..Aira boleh kahwin dengan buah hati Aira.." ujar puan Aina..
" kenapa umi ngan walid nak kahwinkan Aira..Aira masih lagi belajar lah umi.. " ujar Aira dengan suara yang agak tinggi..
" Bukan umi ngan walid saja² nak kahwinkan Aira..tapi wasiat nenek Aira nak Aira kahwin bila umur Aira cukup 17 tahun.." ujar puan Aina..Aira mngambil nafas panjang..
" umi..Aira dah ada buah hati.." ujar Aira.. Reaksi muka Puan Aina agak suram kerana impian ingin berbesan dengan rakannya tidak tercapai..
" ok..nanti kenal kan umi dekat buat hati Aira.. Nanti kita bincang bersama dengan boyfriend Aira.."ujar puan Aina..
" aq harap buah hati anak aq tak setuju..heheeheh" bisik hati puan Aina..Aira nenaiki tangga untuk kebiliknya..
" mana aq nak cakau lelaki untuk buat boyfriend aq nie.. Aq mana lah ada boyfriend.." buntu Aira memikirkannya..
" nak mintak tolong siapa eakk??." bisik Aira..
" cuba mintak tolong Amir lah.. Aq tngok dye macam suka kat aq jew" ..ujar Aira sambil ketawa perlahan..
"Tapi nie soal hidup dye.."ujar Aira lagi..
" tapi nie juga soal hidup aq..hati aq..arr lantak lah ngan hati aq..aq bleh cuba untuk cintakan suami aq.." ujar Aira sambil memicit kepalanya..
" ke aq nak terima je anak kawan walid..mana boleh ..aq tak kenal anak kawan walid.. Baik aq tanya Amir dulu.." ujar Aira perlahan..
" aq nie cakap sorang² nie..macam orang gila pulak.." ujar Aira lalu merebahkan diri diatas katil lalu perlahan² mata smakin layu dan tertutup rapat..
***********************************
Keesokannya"Amir..i need your help.." jerit Aira apabila ternampak kelib Amir..
" kau apasal panggil aq macam nak ajak bergaduh.." soal Amir
" heehehe..sorry amir..aq panggil kau nie sebab aq nak mintak tolong kau.." ujar Aira..
"Kau nak aq tolong apa??" soal Amir
" sebelum tu ..aq nak tanya kau..kau dah ada girlfriend belum" tanya Aira..
" knapa??..kau nak jadi girlfriend aq ke?? Soal Amir lalu mengenyit matanya..Aira tergamam
" hensem siot.." jerit hati Aira..
" Woii..kau nie mengelamun pulak.." ujar Amir menyedarkan Aira..Aira meggaru kepalanya yang tidak gatal..
" ishhh kau nie.. Banyak songeh pula.. Aq tanya jawab jelahh.." ujar Aira sedikit kuat..Amir tersenyum melihat reaksi Aira..
" ok fine..untuk soalan kau tu.. Aq mana lah ada girlfriend..tak ada siapa nak kat aq nie.." ujar Amir buat² sedihh..
" ok good.. Aq nak mintak tolong kau sangat² nie.. " ujar Aira
" apa dia??" soal Amir..
" kau nak kahwin ngan aq tak??soal Aira..
" hah!!!!!! Kahwin?? .." terjerit Amir mendengar apa yang dikatakan oleh Aira..
" hishh kau nie.. Perlahan lah sikit.. Orang dengar nanti.." marah Aira.. Aira memandang sekelilingnya takut ada sesiapa yang mendengar perbualan mereka..
"Aq terkejut lah weii..kau nie serious ke.. Jangan lah main².." ujar Amir
" aq serious lah weii..takkan benda nie aq nak buat main² ..ujar Aira denga muka diseriouskan..
" kenapa kau tiba² ajak aq kahwin nie.. Kau sedar tak kita nie umur baru 17 tahun.." ujar Amir..Aira mengeluh perlahan..
" aq tahu lah umur kita baru 17 tahun dan masih mentah untuk berkahwin..tapi aq terpaksa ..umi dan walid aq suruh aq kahwin sebab ikut wasiat nenek aq.." ujar Aira perlahan..
" Aira..aq tak pasti aq boleh tolong kau tak sebab bendan nie melibatkan hidup aq.. Aq kena tanya family aq dulu.. Kau boleh tak bagi masa untuk aq fikir.." ujar Amir..
" Kau ambik lah masa sebanyak mana pun..tpi jangan sampai tahun depan sudah sebab aq perlu kahwin tahun nie..heehehe..btw thanks sebab sudi tolong aq.." ujar Aira riang..
" its okay..kau kan kawan aq.." ujar Amir..
" lagipun aq sayang kau".. Sambung hati Amir..
Ehhh..Amir suka Aira ke..macam pelik jew..diorang kan baru kenal..ehh lupa nak beritahu korang..Aira dan Amir nie dah rapat sekarang..macam bff tau..ehh dah bff lah..heheheh..
***********************************
" Ermmmmm..macam mana nak cakap dengan mummy nie..kalau aq cakap aq nak kahwin mesti mummy tak bagi..aq muda lagi.." Amir bercakap sendirian..
" hishhh..pening lah aq.." ujar Amir lagi..
" tok tok tok tok tok" kedengaran pintu biliknya diketuk..
" masuklah mummy..Amir yak kunci pun pintu tu" ujar Amir..
" kenapa anak mummy cakap sorang² nie.. Amir ok tak??." tanya puan Aisyah..
" Amir ok jelah mummy.." ujar Amir berselindung mengenai masalah nya..
" kalau Amir ok.. Jom turun bawah..mummy ngan daddy nak bincang sikit ngan Amir.." ujar puan Aisyah..
" mummy nk bincang pasal apa??.." soal Amir..
" jom lah turun bawah dulu..tak menyempat Amir nie.. Dah jom² .." ujar puan Aisyah lalu menarik anaknya turun..
Amir nie macam anak manja je..hehehehe..bukan manja sangat..Amir manja ngan mummy dan daddy dye je..al maklumlah anak tunggal..hahaah
" daddy..mummy cakap daddy nak bincang something.. Apa dia daddy??"..soal Amir...
" daddy nak kahwinkan Amir dengan anak kawan daddy..tiada bantahan.." ujar Encik Zarith..
" tapi daddy........" kata² dipotong oleh Encik Zarith..
" no tapi².." ujar Encik Zarith..Amir mengangguk lemah..
" i' m sorry Aira.." ujar hati Amir
YOU ARE READING
Cerita Cinta Kita ✔
Random"Aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed " Aq tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aq sepenuhnya.. Cinta aq hanya untuk kau Aira." bisik Amir " macam mana aq nak...