Bab 31

151 4 0
                                    

" kenapa baby nak jumpa sayang.." soal Syed..

" hurmmmmmm.. Saya nak break" ujar Aira senafas..

" kenapa tiba-tiba.. Baby dah tak sayang saya ke??" soal Amir..

" saya couple dengan awak merupakan satu kesilapan besar.." ujar Aira..

" kenapa dengan baby nie.. Kenapa berubah??" soal Syed

" saya dah buat kesilapan besar.. Saya dah curang dengan someone.. Saya baru sedar saya sayangkan dia.. Awak hanya masa silam saya.. Saya sangkakan saya masih cintakan awak tapi saya silap.. Tanpa sedar hati saya terpaut dekat dia.. Saya minta maaf.. Saya tak boleh teruskan hubungan nie.." ujar Aira .. Terbungkam Syed mendengarnya..

" baby tahu kan sayang sayangkan baby.. Sayang tahu dulu memang salah sayang.. Memang tak ada langsung ke ruang dihati baby untuk sayang.?" soal Syed..

" memang langsung tak ada.. Hati saya hanya untuk dia.. Saya minta maaf kalau awak rasa saya nie kejam.. Saya sayangkan hubungan saya dengan dia.." ujar Aira.. Syed yang mendengarnya sudah berang..

" kau hanya nak permainkan aku lah nie.. Okay sekarang aku faham.. Kau hanya nak balas dendam terhadap apa yang aku buat dekat kau.. So sekarang nie.. Kau dah berjaya.. " marah Syed..

" aku memang langsung tak ada niat nak balas dendam tapi................" Aira cuba membela dirinya tetapi dipintas oleh Syed..

" tapi apa.. Lantak kau lah.. Aku malas nak dengar apa-apa.. Kau blahh sekarang.." halau Syed.. Aira akur lalu bangun meninggalkan Syed..

" ohhhhhh shitt" carut Syed lalu menumbuk meja di hadapannya..

" alahai.. Lembiknya kau Syed.. Memang aku lah kena bertindak sekarang nie.." ujar seseorang yang sedari tadi memerhatikan
perbalahan yang berlaku..

" hye.. Lama kau tunggu aku??" soal Amir

" ehhh hye.. Tak ada lah lama sangat.. Aku pun baru sampai..duduklah.." perlawa Perempuan tersebut.. Amir melabuhkan punggungnya di sebelah perempuan itu..

" kau macam mana sekarang nie.. Macam mana life kau.." soal perempuan itu..

" life aku.. Macam nie lah.. Kau tengok aku macam mana.?" soal Amir

" dari sinar mata kau.. Kau tengah berduka sekarang nie.. Kau gaduh dengam makwe eak??" soal nya

" ehhhh pandai-pandai je kau nie kan.. Aku mana lah ada makwe.. Hahaaha.. Lawak siot..hahahaha.." ujar Amir dengan gelakan di hujungnya.

" kau memang tak pandai nak tipu aku..aku kenal kau dah lama.. Walaupun kita berpisah sekejap.. Tak semestinya aku lupa perangai kau.." ujar perempuan itu..

" hurmmm.. Yelah tu.. Kau macam mana sekarang.. Mesti dah ada pakwe kan??" soal Amir..

" hahaha.. Kau macam tak kenal aku.. Aku kan sejak dulu lagi tak minat bercintan cintun nie.. Time bahagia okay lah happy jew.. Time terseksa huh.. Yang tu taknak.. Lagipun buat apa aku nak jaga jodoh orang lain.." ujar Perempuan itu..

" hurmmm.. Aku sokong apa yang kau cakap.." ujar Amir.. Amir dan perempuan itu bergelak ketawa menceritakan hal diri masing-masing..






Aira berjalan di sekitar taman selepas bertemu dengan Syed.. Sedang asyik berjalan dan memandang keindahan taman.. Matanya tiba-tiba terpaku..kakinya juga automatik berhenti daripada melangkah.. Matanya tajam memerhati susuk tubuh seseorang yang happy bergelak ketawa..

Setitis demi setitis air matanya jatuh.. Aira mengambil keputusan untuk terus melangkah .. Dan berada berdekatan dengan pasangan tersebut..

" aku rindu kau yang dulu.. Happynya kau tanpa aku disamping kau.. Hurmmm.. Aku betul-betul menyesal.." desis hati Aira sambil matanya terus merenung kearah mereka..

Aira menarik nafas panjang sebelum bangun dan berjalan dihadapan mereka..

Amir yang rancak berborak automatik senyap dan memandang kearah Aira.. Aira cuba beriak biasa..

" Amir.. Ralit betul kau tengok perempuan tu.. Kau syok dekat dia eak??" sakat perempuan itu.

" tak ada maknanya aku nak dekat dia.. Lebih baik aku hidup sendiri.. Tak sakit hati.." ujar Amir selepas melarikan matanya yang asyik memandang Aira..

" hahahaah.. Syok cakaplah syok.. Tak payah lah kau nak berdalih.." ujar perempuan tersebut..

"Ehhh kau nie.. Stop arr bahan aku.. Kita berborak pasal benda lain boleh tak.." ujar Amir..

" okay lah Amir.." akhirnya perempuan itu mengalah

" ehhh dah lewat lah.. Aku balik dulu arr.. Nak study.. Huhuhuhu.." Ujar Amir..

" okay .. Lagipun dah lewat nie.. Jumpa lain kali..okay lah bye.. See you later.." Ujar perempuan tersebut..

" okay bye.. See you too.. " ujar Amir.. Amir pun melangkah meninggalkan perempuan tersebut.. Amir hanya pulang berjalan kaki.. Taman yang diorang pergi hanya berdekatan dengan rumah Amir..






" Assalamualaikum.." Amir memberi salam..

" waalaikumussalam.." Aira menjawab.. Amir hanya melangkah menuju ke bilik tanpa menghiraukan Aira yang berada di sofa..

" ermmmmm.. Buat² tak nampak aku selepas jumpa dengan perempuan lain.." Ujar Aira perlahan.

" padan muka kau Aira.. Dulu kau tak hargai dia.. Sekarang kau pulak yang rasa.." Ujar Aira.. Aira yang sedang termenung disapa oleh Amir yang baru turun dari bilik..

" Aira.. Kau dah makan ke??" Soal Amir.. Aira memandang Amir tidak berkelip.

" aku mimpi ke nie??.. Amir tegur aku.??.. Siap tanya aku sudah makan ke belum??". Desis hati Aira

" kau nie dah kenapa tenungbaku macam nak makan .." Soal Amir..

" errrrrr.. Sorry-sorry.. Awak tanya apa tadi??" Soal Aira..

" aku tanya .. Kau dah makan ke belum??." Soal Amir satu persatu..

" errrrr.. Belum.." Ujar Aira..

" okay.." Ujar Amir sepatah lalu masuk ke dapur.. Aira mencebik

" kau tanya lepas tu kau blah.. Aku ingat kan nak ajak aku makan kat luar.. Hampehhh.." Ujar Aira lalu naik ke biliknya untuk membersihkan diri..















Hye.. Tak sabarnya sis nak habis exam.. 3 paper je lagi.. Doakan sis.. And support karya sis..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now