bab 8

179 9 0
                                    

" kau nampak tak apa yang aq nampak?? Soal Yunie.. Fatin juga memandang kearah tempat yang yunie pandang

" kenapa.. Apa masalah diorang dengan kau" soal Fatin.. Pelik Fatin dengan perangai yunie..

"Aq tak suka diorang rapat.. Aq tak suka tengok dye bahagia.. Perempuan sehodoh dye takkan dpat lelaki sekacak crush aq.. Dye hanya layak dengan orang gila jew..hahahaha" ujar Yunie dengan angkuh..

" kenapa dengan kau nie.. Kau kan dah ada Syed.. Takkan dye pun kau nak kebas.. Apasal dengan kau nie.." marah Fatin.. Yunie memandangnya dengan jelingan..

" kau apasal nak beckup dye.. Aq ke dye kawan kau.." marah Yunie balik..

" sudah lah.. Jom arr balik.. Menyemak je duk kat sini.. Buat sakit mata tengok langau tu.. Tak jadi aq nak shopping.." ajak Yunie.. Y
Fatin hanya menurut ..

" awak.. Cantik tak cincin nie..?. Soal Amir.. Aira hanya buat bodoh..

" sayang... Oo sayang.. " bisik Amir dengan lembut di telinga Aira..

" ohhhh Sayang kau..sayang ku.. Sayang..sayang.." latah Aira terkejut dengan hembusan nafas di telinga nya..

" hahahahahahahaahahaha.. Tulah awak.. Berangan sangat.. Berangan duk atas pelamin dengan saya ke??.. Ujar Amir dengan sengihan nakal..

" banyak lah kau berangan pasal kau.. Kau tak payah sibuk lah.." marah Aira geram dengan Amir yang suka menyakat nya..

" hahahahahaha..pengarang jantung Amir dah marah.." usik Amir lagi..
Semakin berasap Aira mendengarnya..

" eeeeeeeiiiiii kau nie kan.. Aq nak balik lah kalau macam nie.. Benci aq keluar dengan kau.. Selalu sakat aq.." Aira dah mula nak merajuk..

" alaaaa.. Awak nie.. Tak payah lah merajuk.. Saya gurau jelah.." pujuk Amir..

" tak kira .. Aq nak balik juga.." Aira tetap dengan tekadnya.. Amir menggaru kepalanya yang tidak gatal..

" alaa Aira.. Jangan lah marah.. Saya cuma gurau jew.. Lagipun awak yang tak jawab apa yang saya tanya.." terang Amir berharap Aira tukar fikiran untuk balik

" ye eakkk??.. Tak perasan lah pulak..heheehehehe.. " ujar Aira dengan sengehan bersalah..

" ye lah awak.. Dah lah.. Jom pilih cincin.. Pastu kita pergi cari baju pulak.." ujar Amir..

" ok² jom.. " ujar Aira dengan nada gembira dan menfokuskan kepada pelbagai bentuk cincin yang berada di depannya..

***************************

" Berdebarnya aq.. Esk dah cuti sekolah.. Cuti sekolah bermakna aq akan kahwin.. Dan status aq berubah.. OMG.. Bersediakah aq??." monolog hati Aira..

" Laura.. Cuba kau tengok kawan kau tu.. Semenjak dua menjak nie asyik termenung jew.. Tengah fikirkan apa pun tak tahu.." ujar Zahra mencuit bahu kawannya..

"A'ah kan .. Aq pun perasan  sebenarnya.. Sebelum tak pernah pula dye macam tu.. Aq pasal benda lain okay lagi.. Tapi kalau dye jadi macam tu sebab duk mengenangkan pasal si lelaki tak guna tu aq tak boleh bla.." ujar Laura..

" kau taknak tanya dye ke??.. Aq tertanya tanya lah wehh.." soal Zahra.

" boleh gak.. Tapi kau arr tanya.." ujar Laura sambil tersengih memandang Zahra

" kau nie penakut betul lah.. Tanya jew pun.." ujar Laura..

" kau macam tak kenal ngan kawan kau tu.. Angin dye mana boleh jangka.." ujar Zahra..Laura mencebik lalu menuju kearah Aira yang masih termenung jauh.. Tak tahu lah dah sampai ke planet mana.. Hahaahaja

" Assalamualaikum Aira ku sayang.." Laura memberi salam.. Nak jergah kang terkejut beruk pula.. Kalau terkejut saja okay.. Takut nya jalan terus..Aira tersentak ..

"Waalaikumussalam.. Hah Laura.. Ada apa??.. And bagus pula kau beri salam dulu.." ujar Aira dengan perlian..

" kau nie tak payah lah nak perli aq sangat.." ujar Laura dengan muka disengajakan masam..

" hahaaha.. Aira.. Kalau si Laura nie sergah jew kau.. Confirm kau jalan terus.. Tak mau kitaorang kehilangan sahabat yang paling sayang.. Haahahaha" ujar Zahra .. Meletus tawa Laura mendengar kata-kata Zahra.. Aira tercegang..

" whatever lah korang nie.. Korang taknak duduk ke?.. Kaki tak lenguh ke?.. Ke kaki korang dah jadi besi.." sindir Aira..

" kau nie kan dah kena sampuk dengan hantu menyindir ke.. Asyik nak sindir orang je.. Kitoarang nak duduk lah nie.." ujar Laura lalu menarik kerusi di depannya..

" Aira.. Nak tanya kau sikit boleh tak??." soal Laura

"Tanya apa?? Tanya lah.." ujar Aira..

" macam nie.. Lately nie aq nampak kau asyik termenung jew.. Kau ada masalah ke??" soal Laura..

"A'ah.. Lama dah aq perhati kau". Sokong Zahra.

Aira menarik nafasnya ..
" tak ada apa lah.. Aq okay jew.. " ujar Aira masih mahu menyembunyikan masalahnya..

" kau tak payah lah nak tipu aq.. Aq kenal kau.. Kau beritahu lah kitorang.. Mana tau kitorang boleh tolong.." ujar Zahra..

" betul.. Aq tak ada apa masalah.. " ujar Aira..

" betul nie.." ujar Laura ambil merenung tepat kedalam mata Aira untuk mencari kebenaran..

" jangan kau kata kau termenung teringatkan Syed" ujar Zahra

" ehhh tak lah.. Buat apa aq nak teringat dekat dye.. Buat semak otak jew.." sangkal Aira..

" baguslah kalau macam tu.." ujar Zahra..

" korang jangan risau tau.. Aq okay jew cuma ada masalah family sikit.." ujar Aira.. Laura dan Zahra hanya mengangguk

" sorry korang.. Aq terpaksa bohong.. Sampai masa yang sesuai aq beritahu.." detik hati Aira..





Boring??..sorry ..hehehehehe..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now