Nuraira raisya
Ahmad amirul amsyar
Syed
Aira yang sedang termenung di birai katil tersentak apabila telefonnya berbunyi minta diangkat..
" hello.. Sayang nak apa call baby??" soal Aira
" keluar jom.. " ajak Syed.. Aira berfikir sejenak..
" daripada aku duk rumah. Baik aku keluar.. Boleh lah jugak rest kepala yang tengah serabut nie.." desis Aira
" ermmmm.. Okay.. Sayang ambil baby tau.." ujar Aira..
" okay baby.." ujar Syed lalu mematikan panggilan
" ouhhh dia nak keluar.. Takpe².. Buat masa nie ikut kau lah nak buat apa pun" ujar Amir selepas mendengar perbualan Aira dan Syed..
Selepas Aira bersiap..kebetulan bunyi hon di luar rumah kedengaran..
Aira mencari kelibat Amir.. Selepas mengetahui lokasi Amir, dia mendekati Amir yang berada di sofa
" biey.. Sayang keluar dulu tau.." ujar Aira.. Amir hanya mengangguk.. Aira mengambil tangan Amir untuk menyalaminya.. Aira melangkah keluar dan masuk ke dalam kereta milik Syed.. Amir memerhatikan Aira di sebalik langsir..
Syed memandang Aira yang sedang menguis-guis makanannya..
" baby.. You nie kenapa??.. Ada masalah ke..?" soal Syed..Aira mengangkat wajahnya memandang tepat kearah Syed..satu keluhan dilepaskan.. Otaknya sekarang sarat dengan masalah.. Kepalanya bagaikan ingin pecah memikirkannya..
" urmmmm.. Tak ada apalah.." ujar Aira.. Nafas ditarik perlahan dan mengukirkan senyuman.. Senyuman untuk menyembunyikan perasaannya yang sebenar..
" sayang tahu baby tengah fikirkan sesuatu.. Kalau baby tengah fikirkan pasal kawan-kawan sayang tu.. Baik sayang lupakan je.. Tak payah fikir apa-apa.. Kalau diorang betul-betul kawan baby.. Diorang akan support apa yang baby lakukan.. Bukannya marah dekat baby.." ujar Syed.. Aira mencerlung memandang Aira.. Hatinya sakit mendengar kawannya dipersalahkan.. Aku yang salah .. Bukannya kawan-kawan aku..
" kau tak berhak nak cakap kawan-kawan aku macam tu.. Apa hak kau.. Aku lebih kenal diorang daripada kau lah.." marah Aira.. Syed terdiam.. Dia tidak menyangka apa yang diucapkan menaikkan amarah Aira..
" ok-ok.. Sayang mintak maaf tau.. Sayang sedar sayang tak berhak nak cakap macam tu dekat kawan-kawan baby.. Maafkan sayang please.." pujuk Syed.. Aira mengeluh.. Againn.
" lantak lah dengan Syed.. Otak aku betul-betul bercelaru.. Kenapa Amir seakan berubah dengan aku.. Selalunya dia banyak tanya kalau aku nak keluar pergi mana-mana.. Ya allah.. Jangan-jangan Amir dah tahu.. Macam mana nie.. Aku takut kehilangannya.." otak Aira mula memainkan peranan memikirkan perkara yang bukan-bukan.. Fikirannya sekarang betul-betul bercelaru..
" baby.. Are you okay??.. Soal Syed..
" yaaa.. Okay.. Dahlah..kita habiskan makanan dulu.." ujar Aira..Syed hanya menurut..
" lepas makan kita nak pergi mana??." soal Syed setelah diorang selesai makan..
" errrr.. Baby nak balik.. Baby nak restt.." ujar Aira..
" awalnya nak balik.. Spent time lah sikit lagi dengan sayang.." ujar Syed..
" awak faham tak.. Saya cakap saya nak balik lah.. Saya penat tahu tak.." Ujar Aira sedikit meninggikan suara..
" aku fikir kalau keluar boleh lah nak tenangkan kepala aku nie..nie tak.. Lagi serabut adalah.. Arrrr serabut betul lah.." monolog Aira..
" okay lah... Jom kita balik.." ujar Syed mengalah..
"Assalamualaikum" Aira memberi salam dan memulas tombol pintu
" aikk..senyap je rumah.. Mana Amir nie.." bisik Aira..Aira melangkah ke biliknya.. Tombol pintu bilik dipulasnya..
" ermmmm.. Kat bilik pun tak ada.. Takpelah.. Aku tidur dulu lah.." ujar Aira perlahan dan menghempaskan badannya di atas katil..Aira tidur tanpa membuang tudungnya terlebih dahulu..
" ermmmm..awal dia balik..ingatkan nak lepak lama lagi dengan Syed.. " desis Amir yang baru pulang dari melepak dengan kawan-kawannya.. Amir mendekati Aira yang sedang tidur dengan lenannya..Amir membuang tudung yang tersarung di kepala Aira..
" aku tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aku sepenuhnya.. Cinta aku hanya untuk kau Aira.." bisik Amir di telinga Aira.. Amir merebahkan badannya di tepi Aira
" ya allah .. Sakitnya hati aku bila isteri yang aku sayang curang di belakang aku.. Curang dengan kawan aku sendiri pulak tu.. Tabahkan hati aku ya allah.." detik hati Amir lalu memejamkan matanya
Pendekkan.. Tak ada idea lah beb..hehehehehe
YOU ARE READING
Cerita Cinta Kita ✔
Random"Aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed " Aq tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aq sepenuhnya.. Cinta aq hanya untuk kau Aira." bisik Amir " macam mana aq nak...