bab 16

162 6 0
                                    


" Ehhh.. Bunga siapa sesat atas meja aq nie.." ngomel Aira sendirian.. Aira mengambil bunga tersebut dan meneliti setiap ruang pada bunga tersebut..

" hmmmm. Siapa pulak yang bagi bunga dekat aq nie.." bisik Aira selepas terpandang kad yang tertulis namanya..

" ehhh Aira.. Bunga siapa bagi??" soal Zahra..

" entahlah aq.. Tiada pulak tulis nama pengirim dekat sini.." ujar Aira..

" meh sini aq nak tengok.." ujar Laura.. Aira memberikan bunga tersebut kepada Laura.. Laura meneliti setiap ruang pada bunga tersebut.. Matanya tertancap pada tulisan yang berada di sebalik kelopak bunga..

" kau buang jelah bunga ni.." ujar Laura

" kenapa pulak nak buang.. Sayang lah.." ujar Aira

" tak kira.. Aq nak kau buang jugak.. Kalau kau nak sangat.. Aq boleh belikan .." ujar Laura..

" eishhhh kau nie.. Yelah-yelah." ujar Aira lantas mengambil bunga tersebut dan membuangnya


" kurang asam punya Laura.. Afa ke patut suruh Aira buang bunga aq.." marah Syed..

" lantaklah.. Yang penting aq kena giatkan lagi usaha aq untuk dapatkan Aira.. Aq tahu hati dye masih untuk aq.. " ujar Syed lagi..

" Aira.. Wait.. Tnggu lah kejap.." jerit Syed sambil berlari kearah Aira..

" ya allah.. Kau nak apa lagi.. Apa masalah kau hah??" soal Aira

" aq nak kau.. Aq tahu kau masih cintakan aq.. " ujar Syed seakan merayu

" tapi masalahnya sekarang.. Aq tak sukakan kau.. And one morething aq dah bf.. So kau boleh bla.." ujar Aira tanpa memandang wajah Syed

" aq taknak dngar semua tu and aq pasti kau masih lagi sayang aq.. " ujar Syed

" aq masih lagi sayangkan kau.. Cintakan kau.. Cinta aq tak pernah berubah.. " sambung Syed lagi

" kau cakap cinta kau tak pernah berubah??.. Aq tak salah dengar kan??. Lawak lah kau nie.. Dengan tinggal kan aq kau kata cinta kau tak berubah.. Pergi mampus lah dengan cinta kau.." ujar Aira sedikit beremosi..

" ye aq tahu dulu salah aq .. Aq menyesal sangat -sangat.. Aq janji kalau kau kembali pada aq.. Aq takkan sia-siakan kau. " janji Syed

" kau tak payah nak berjanji dengan aq.. Aq taknak dengar.." ujar Aira lalu meninggalkan Syed yang termangu mangu




Di rumah

"Ya allah.. Apa patut aq buat sekarang nie. Aq dihimpat di tengah - tengah .. Aq keliru dengan hati aq  ya allah.." rintih Aira..

" apa patut aq buat.. Patutkah aq terima Syed tapi aq tak sanggup kehilangan Amir.. Dye yang ada time aq down.. Happykan aq.. Kelirunya." jerit hati Aira.. Aira berjalan ke balkoni biliknya untuk menenangkan diri..

" hati aq.. Hati aq sakit .. Sakit kerana terpaksa berpura-pura.. Pura-pura yang aq benci.. Padahal hati aq sayang.." bisik Aira .. Keluhan teedengar di hujung bicaranya

" sayang.. Tengah buat apa tu..?soal Amir setelah ternampak isterinya sedang termenung di balkoni biliknya..

" hah???.. Ehh.. Tak afa buat apa pun.. Tengah ambil udara segar nie.." sahut Aira..

Amir mendekati Aira memeluk pinggang ramping Aira..

" awak.." ujar Amir..

" hurmmm"..

" saya nak tanya sikit boleh tak.." soal Amir

" tanyalah.." ujar Aira.. Amir memusingkan badan isterinya dan menghadap dirinya..

" awak sayang saya tak.." soal Amir.. Terpempam Aira mendengarnya..

" errrrrrr... Sa...sa..yang lah.." ujar Aira tergagap akibat terlalu gugup..

" ermmmm .. Awak tak perlu menipu.. Saya tahu hati awak tak sepenuhnya milik saya.. Saya akan tunggu awak sehingga waktu tu tiba." bisik Amir ditelinga Aira.. Meremang bulu romanya..

" and biey sentiasa sayangkan sayang.. Ingat tu.. I love you.." sambung Amir.. Jatuh air mata Aira mendengar luahan hati Amir..

" saya mintak maaf.. " ujar Aira lalu memeluk tubuh Amir seeratnya..







Sorry kalau boring..idea tak sampai..

Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now