Bila dah dapat jangan sesekali lepaskan.. Genggam lah sampai hujung nyawa.
_________________________________________
" wehhh bro.." tegur Amir.. Syed terkejut dengan kehadiran tiba-tiba Amir ke kelasnya.. Baru dye bercadang mahu pergi ke kelas Amir
" wehhhh.. Pelik kau tiba- tiba datang ke kelas aq.. Apasal bro??. Siap bawak beg bagai.." ujar Syed..
" lollll.. Dah namanya bawak beg mestilah aq duk sini.." ujar Amir dan dengan selamba menarik kerusi di tepi Syed yang memang dah sedia maklum kosong..
"Ouhhhhhh..kiranya kau lah budak 5 hajar ditukarkan ke kelas aq tu.." ujar Syed mengiginkan kepastian.
" yelah sengekk.." ujar Amir..
" huh.. Untung aq tak perlu pergi sana.. Dah dengan sendiri serah diri.. Senang kerja aq.."bisik hati Syed..
" errrrr.. Amir aq nak benda sikit boleh tak??." soal Syed..Amir mengerutkan keninnya..
" tanyalah.. Kau nak tanya soal apa??.. Penting ke.?" soal Amir.. Syed menarik nafasnya..
" macam nie.. Aq ternampak kau dengan Aira dekat balkoni luar kelas kau.. " Amir sudah berdebar..
" aq nampak kau dengan Aira macam rapat je.. Siap gurau senda bagai.. Aira yang aq kenal selama nie jarang nak rapat dengan lelaki tambah-tambah baru kenal..aq yang dah lama kenal dengan dye pun tak mula-mula tak rapat macam kau rapat dengan dye..apa hubungan sebenar kau dengan dye.. Tak macam kawan pun" sambung Syed.. Syed menerangkannya dengan detail.. Amir mendengar soalan Syed mendiamkan diri buat seketika.. Otaknya ligat mencari jawapan yang sesuai..
" aduhhhh..macam mana nie.. Takkan aq nak beritahu hal sebenar pulak.. Fikir Amir fikir.." Amir menggaru kepalanya yang tidak gatal..Syed menanti dengan penuh debaran..risau jawapan yang akan diberikan oleh Amir akan melukakan hatinya atau membuat dirinya happy dan diselubungi harapan..
"Ouhhh pasal tu.. Aq ngan dye tak ada apa-apa hubungan pun.. Cuma kawan biasa.." ujar Amir tenang..
" yeke kau nie.?" soal Syed ragu-ragu dengan jawapan Amir..
" betul lah.." ujar Amir menyakinkan Syed.. Syed mengangguk dalam terpaksa.. Terpaksa untuk mempercayai..
" haaaaa.. Aq nak tanya kau pula.." ujar Amir.. Kali nie Syed pula yang berdebar.. Dye dapat merasakan apa soalan yang ingin ditanya oleh Amir..
" aq dengar citer dulu Aira sukakan kau..so kenapa dye boleh beralih arah.." soal Amir..
" ouhhhh..aq sebenarnya malas nak bukak cerita lama tapi disebabkan kau nak tahu and aq terpaksa lah cerita dekat kau.. Macam nie.." Amir mendengar dengan teliti apa yang disampaikan oleh Syed... Riak mukanya seakan tidak percaya..
" macam tulah kisah nya.." ujar Syed.. Amir mengangguk perlahan..
***************************
" aq percayakan kau.. Biarlah apa yang dye nak cakap pasal kau.. Aq tetap percaya kau yang sekarang.. Aq taknak ambim tahu macam mana masa silam kau.. Sebab aq dengan kau yang sekarang bukan yang dulu.." ujar Amir..
" baguslah kalau Amir jenis yang macam nie.. " ujar Puan Aisyah tiba-tiba..dye telah mendengar apa yang diucapkan oleh anaknya..
" ehhh mummy.. Alaaa.. Malulah pulak Amir .. Mummy dengar semuanya ke??."soal Amir..
" dengan mummy pun nak malu.. Mummy dengar semuannya.. Mummy bangga dengan anak mummy.. Tak cepat percaya dengan kata-kata orang lain..mummy taknak hubungan kamu dengan Aira retak disebabkan orang ketiga.. Mummy yakin kamu dapat jaga Aira dengan baik.." ujar Puan Aisyah..
" insya allah mummy.. Tapikan.. Macam mana kalau apa yang orang cakap pasal dye semuanya betul??." soal Amir.. Puan Aisyah tersenyum memandang anaknya..
" macam nie lah.. Tak kesah lah macam mana pun dye dulu tak kira baik ke jahat.. Apa yang penting kita tengok dye sekarang.. Kita nak hidup dengan dye yang sekarang ke yang dulu.. Masa silam biarkan berlalu.. And semua manusia pernah buat salah..Amir sendiri pun ada buat salah walaupun tanpa sedar.. So Amir tengoklah dye yang sekarang.." panjang lebar Puan Aisyah memberi nasihat..
"Thanks mummy.." ujar Amir.
" haaa.. Satu lagi.. Jangan judge orang disebabkan masa lampau k.." pesan Puan Aisyah sebelum dye masuk ke dalam rumah.. Tinggal lah Amir keseorang mengambil angin malam..
" kau pergi mana.. Lama aq tunggu.." soal Aira selepas melihat kelibat Amir masuk ke dalam bilik..
" ehhh.. Laa..awak tak tido lagi.." ujar Amir
" awak buat apa kat bawah tu.. Sekarang dah lewat malam lah.." soal Aira masih tidak berpuas hati..
" ehhh..awak panggil saya apa??." soal Amir setelah menyedari panggilan Aira terhadapnya..
" jangan tukar topik boleh tak.. Jawab lah yang saya tanya dulu.." ujar Aira..
" yelah-yelah.. Saya ambik angin malam jew.. Lepas tu berborak dengan mummy jap.." ujar Amir.. Aira menguap seketika..
"Huarggggggg..ohhhh.. Okay lah awak ..saya nak tido .. Mengantuk lah.." ujar Aira..
" yelah.. Awak tido lah dulu.. Good night awak.." ujar Amir lalu mencium dahi Aira.. Tidak sampai 5 minit Aira sudah pun terlena..
" aq suka kau panggil aq macam tu.. Sayang kau..and aq tetap akan percaya kan kau..i love you Aira.." bisik Amir si telinga Aira..
Tak ada idea sebenarnya.. Kalau bosan sorry..muahhhhhhhhhh.. Haahahahaahaha
YOU ARE READING
Cerita Cinta Kita ✔
Acak"Aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed " Aq tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aq sepenuhnya.. Cinta aq hanya untuk kau Aira." bisik Amir " macam mana aq nak...