" Aira.. Wait.." panggil Syed.. Aira buat tak dengar dan meneruskan perjalanannya ke kelas.." Aira.." panggil Syed lagi dan berlari menuju kearah Aira dan menyekat laluannya..
" ishhhhh..apa kau nie.. Tepilah.." marah Aira.. Dirinya langsung tidak menyangka Syed akan tegurnya dahulu.. Impiannya seakan tercapaii.. Ehhhh wait.. Impian seakan tercapai??. So maknanya Aira masih ada perasaan dekat Syed lah.. OMG..
" kejaplah Aira.. Aq nak cakap something dengan kau nie.." ujar Syed seakan merayu..
" kau nak apa?.. Aq dah lambat nak masuk kelas nie.. Cepat lah sikit.." ujar Aira dengan nada suara masih lagi tinggi tapi sudah kendur dibandingkan dengan tadi..
" aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed..
" sorry lah.. Impian kau takkan tercapai.. Aq tak dapat nak terima kau macam dulu selepas apa yang telah kau buat dekat aq.." ujar Aira yang sudah kelihatan tenang.
" aq minta maaf Aira.. Aq tahu salah aq.. Aq bodoh sebab buat kau macam tu.. Aq menyesal.." ujar Syed seakan meminta simpati Aira untuk menerimanya balik..
" sekarang kau nak menyesal.. Memang tak guna lah menyesal kau tu.. Kau ingat dengan menyesal kau tu.. Dapat ubah apa yang sudah terjadi.. Never Syed.. NEVERRR.. " ujar Aira mula meninggikan suaranya..
" please Aira.. Terima aq balik.." rayu Syed..
" wah wah wah.. Senangnya kau nak datang pujuk Aira balik.. Kau dah lupa ke apa yang kau dah buat dekat Aira.. Kau pijak maruah dye.. Kau buat dye macam tak ada maruah.. And sekarang dengan muka tak malu kau datang sini jilat ludah kau balik.. Eiuuwww.. Kalau aq lah kan memang tak lah nak malukan diri sendiri.. Tulah kau.. Dulu ada permata tapi kau pilih emas.. And kau buang macam tu je permata tu dan boleh pulak kau sanjung emas yang kononnya cinta semati.. Sekarang nie mana emas yang kau sanjung tu.. Dah bla dengan jantan lain..?" bidas Laura tiba-tiba..
Laura dan Zahra yang ingin pergi mendapatkan Aira terkaku memandang Syed.. Mereka mempercepatkan langkah kakinya dan sempat mendengar perbualan Syed dan Aira tanpa disedari mereka.. Melihat Syed yang seakan tidak mahu mengalah membuatkan hatinya sakit dan membidas Syed..
" aq tahu aq salah.. Aq tak marahkan kau sebab benci aq sebab aq tahu semua tu salah aq.. Aq minta maaf.. Ya memang aq tak malu.. Aq tak malu untuk dapatkan cinta aq balik.." ujar Syed kepada Laura..
" dapatkan cinta kau balik.. Wah wah wah.. Banyak cantik muka kau.. Siapa cinta kau hah.. Cinta konon.. Nak termuntah aq.. Kau cinta selepas kau ditinggalkan.. Huh.. Cinta kau tu boleh bawak mati lah sial.." ujar Zahra pula..
" whatever lah korang nak cakap apa pun.. Yang aq pasti.. Aq akan dapat dye balik sebab aq tahu hati dye hanya untuk aq.. So aq akan pastikan aq akan dapat dye.. Takkan ada yang dapat halang aq.. Korang hadam baik-baik eak.." ujar Syed lalu meninggalkan mereka yang tercegang..Aira memandang kearah Zahra dan Laura..
"Wehhh.. Macam mana nie.. Betul ke apa yang dye cakap.. Aq takut wehh.. Dye dah macam tak betul.." ujar Aira
" kau jangan risau..kitorang sentiasa ada dengan kau.." ujar Zahra.. Laura mengangguk..mereka berjalan menuju ke kelas.. Tanpa mereka sedari ada 2 pasang mata yang memerhati mereka sedari tadi.. Persekolahan pada hari itu berjalan dengan lancar tanpa gangguan.. Siapakah yang memerhati kan mereka??..
********************************
" awak.. Oo awakk.." panggil Aira..
" Amir.. AMIR!!.." Panggil Aira lagi.. Kali ini sedikit kuat.. Amir tersentak..
" yeww..ada apa awak.?" soal Amir
" awak nie dah kenapa.. Saya panggil banyak kali awak tak dengar.. Apa sedang fikirkan apa.??" soal Aira
" saya tak fikirkan apa-apa pun." ujar Amir..
" awak tipu.. Dan awak memang tak pandai menipu.. Bolet tak awak jujur jew dengan saya.." ujar Aira sedikit mendesak..
" Ermmm.. Nampaknya awak dah memang kenal saya kan.. Huhuhuh.. Macam nie lah.. Saya berterus terang k.. Saya kan sekarang nie dah sekelas sekali denga Syed.. Saya ada tanya pasal awak pasal hubungan awak dengan Syed dulu.. Dye ada beritahu saya semuanya.. Tapi sekarang saya nak awak pulak yang cerita dekat saya.." terang Amir seperincinya..
" apa yang dye cerita pasal saya dekat awak.. " soal Aira dapat merasakan benda buruk yang diceritakan..
" tak ada apalah.. Dye tak ada pulak cerita benda buruk.." dalih Amir..
" ouhhhh.. Macam nie...................." cerita Aira.. Amir mengangguk kepala tanda faham.. Amir sehabis mungkin untuk mengawal riak wajahnya..
" ouhhh.. Macam tu.. " ujar Amir tanda memahami apa yang diceritakan oleh Aira..
" jom lah awak tido.. Saya tak boleh tido tanpa awak.. Jom lah.." ajak Aira sedikit merengek..
" alololololo.. Manjanya buat hati saya nie.." ujar Amir lalu mencuit hidung Aira.. Aira ketawa bahagia dengan cuitan Amir..
Semakin lama semakin pendek .. Hahaaha.. Sorry..
YOU ARE READING
Cerita Cinta Kita ✔
Random"Aq menyesal sebab permainkan perasaan kau dulu.. Aq harap kita boleh kembali macam dulu.." ujar Syed " Aq tetap akan cintakan kau walaupun hati kau tak dapat nak terima aq sepenuhnya.. Cinta aq hanya untuk kau Aira." bisik Amir " macam mana aq nak...