bab 18

151 6 0
                                    


" huarghhhhhhhh.. Malasnya nak bangun.." ujar Aira..

" heyy sayang.. Bangunlah..pergi mandi nuh .. Busuk nie.." arah Amir

" kejap lagi lah biey.. Sayang nak tido lagi nie.. Huh.." ujar Aira.. Matanya ditutup perlahan- lahan..

" Aira.. Amir cakap bangun.." ujar Amir sedikit tegas..Aira masih bermalasan diatas katil..

" ya allah budak nie .. Susahnya nak bangun.. " ujar Amir lalu menepuk perlahan paha Aira..

Aira mendengus.. Aira memang tak suka lelaki pegang paha dye.. Matanya masih tertutup rapat..

" masih taknak bangun ye.. Ok fine.. Cara baik tak jalan.. Buat cara kasar lah pulak.." ujar Amir.. Amir merapatkan tubuhnya dengan tubuh Aira lalu mencium bibir Aira..

" cupppppp" ..   Ternganga Aira dengan perlakuannya..

" Amir..!!" marah Aira sebelum senyuman sumbing terhias di bibirnya..

" aikkkkk.. Apasal pulak minah ni tiba- tiba tersengeh.." detik hati Amir..

" arghhhhhh..".menjerit Amir kerana tidak dapat mengimbangi badannya dan terus jatuh di atas badan Aira.. Aira tersenyum memandang Amir yang telah selamat jatuh di atas badannya.. Amir terkedu..

Aira mengemaskan pelukannya di pinggang Amir.. Amir masih terkejut dengan perlakuan Aira hanya mendiamkan diri..Aira memejamkan matanya tanda masih mahu tidur..

Amir yang telah sedar kedudukannya tersenyum memandang Aira.

" haishhhh.. Nakalnya dye nie.." ujar Amir lalu mencuit hidung Aira..
Aira mendengus tanda tidak suka dikacau..

" sayang bangunlah.. Mandi.." ujar Amir

" kejaplah biey.. Sayang ngantuk lah.. Penat.." adu Aira..

" biey berada di atas badan sayang nie tak berat ke.." soal Amir.. Pelukan erat oleh Aira menyukarkan dye untuk bangun..

" hishhh diam jelah... Tidur².." ujar Aira..

Amir membenamkan mukanya di leher Aira.. Dirinya juga tertidur di atas badan Aira..

" hish mana lah budak- budak nie..dah nak tengah hari tak turun lagi.." bebel Puan Aisyah..

" tadi Amir dah turun tapi naik semula.katanya nak kejutkan Aira.. " ujar Encik Zarith..

" tapi sekarang dua- dua tak turun.." ujar Puan Aisyah..

" bang.. Jom naik.. Kejutkam diorang.." Ajak Puan Aisyah.. Pasangan suami itu naik ke bilik anaknya.. 

Pintj bilik amaknya dibuka.. Ternganga pasangan suami itu melihat kedudukan anak dan menantu mereka..

" abang.. Tengoklah anak abang tu.. Ya allah.. Nak panggilkan Aira konon.. Dye join tidur sekali adalah.. Dah lah tidur macam tu..budak bertuah betul lah.." bebel Puan Aisyah..

" baguslah diorang macam tu.. Diorang rapat macam tu.. Kita juga yang tak payah nak pening kepala untuk pastikan diorang happy.." ujar Encik Zarith

" dah lah awak.. Jomlah kita turun.. Jangan ganggu diorang.." ujar Encik Zarith lalu menarik tangan isterinya
turun..



" huh.. Beratnya.. Lenguh badan aq.." ujar Aira setelah tersedar dari tidurnya.. Sekarang baru nak bangun haishhh..

" awak.. Bangunlah.. Berat nie.." ujar Aira.. Tangannya menggerakkan Amir yang lena tidur diatas badannya

Amir terpisat - pisat bangun dari pembaringannya..

" sorry sayang tidur atas badan awak.." ujar Amir..

" it's okay .. Sayang jugak yang tarik biey jatuh atas badan sayang.." ujar Aira..

" biey.. Sayang mandi dulu.. Dah tengah hari nie.." ujar Aira.. Amir hanya mengangguk.. Amir membaringkan badannya di atas katil sementara menunggu Aira siap mandi..






" hey sayang.. Nak pergi mana tu??." soal Amir..

" sayang nak keluar jap.. Nak jumpa kawan.." ujar Aira..

" ouhhh.. Nak pergi mana??" soal Amir..

" nak pergi shopping tapi sayang teman jelah.." ujar Aira..

" kenapa tak shopping.. Jap biey naik atas ambik duit.." ujar Amir..
Amir ingin melangkah tapi sempat dihalang oleh Aira..

" ehh biey.. Tak payah lah.. Memang sayang taknak shopping pn.. Sayang nak cuci mata je hari nie.. Lagipun biey simpanlah duit tu.." ujar Aira..

" okay lah kalau sayang cakap macam tu.. Hati-hati tau.." ujar Amir.. Amir menghulurkan tangannya.. Aira menyalami tangan suaminya..

"Sorry biey.. Sayang terpaksa bohong.." desis hati Aira

Flashback

"Assalamualaikum Aira.."

" waalaikumussalam.. Ada apa kau chat aq.."

" tak ada apalah.. Saja.. "

" okay lah kalau macam tu... Aq busy sekarang nie..

" ehhh kejap lah.. Nie sebenarnya aq nak ajak kau keluar petang nie.. Aq boring lah duk rumah.."

" kau nak pergi mana??."

" jalan-jalan dekat shopping mall.. Lepastu makan-makan.."

" tengok lah dulu macam mana.."

" alaaa kau nie.. On lah.. Aq belanja kau..tanda minta maaf dekat kau.. Lagipun kita kawan kan.. Alaaa.. Kita keluar sebagai kawan-kawan.."

" okay lah.. Kita jumpa dekat sana lah.."

" okay Aira.. See you.."

End flashback








" hye Aira.. Lama kau tunggu aq..?" soal Syed..

" taklah.. Aq baru je sampai..kau duduklah.." ujar Aira.. Syed menarik kerusi berhadapan dengan Aira..

" kau nak makan apa.. Aq belanja.." soal Syed..

" aq on je.. Kau order lah apa kau nak order.. Aq makan semua.. Tolak kayu dengan batu je..hahaah.." ujar Aira disusuli seloroh di akhir ayat.. Syed memanggil waiter dan memesan makanan untuknya dan Aira..

" ouhhhh..so kiranya kau makan jugak lah tiang elektrik.. Sofa .. Kecuali kayu dengan batu.." ujar Syed mengenakan Aira..

" kau nie kan selalu kenakan aq..tak ubah- ubah eak perangai kau..hahaaha" ujar Aira dengan ketawa halus..

" hahaahahah.. Aq kan.. Memang takkan berubah kalau ada dengan kau.. Perangai kau tak ubah kan.. Sama je... Pandai buat lawak.." ujar Syed..

" well..aq kan.." ujar Aira.. Syed ketawa melihat gaya Aira

" haaaa bab nie pun kau memang tak berubah.. Masuk bakul angkat sendiri.. Hahahaha.." ujar Syed.. Aira juga turut gelak..

" Aira... Aq minta maaf sekali lagi. " Syed meminta maaf..

" ehhh no hal lah.. Aq dah lama maafkan kau.. Tak suka berdendam nie..dah lah aq taknak dengar dah pasal nie.." ujar Aira..

" ok².. Aq tak sebut dah.." ujar Syed.. Tidak lama kemudian waiter datang menghantar makanan yand dipesan.. Mereka makan dengan berselera di susuli gelak tawa..








Hambar???.. Tak best??.. Sorry..


Cerita Cinta Kita ✔Where stories live. Discover now