Chapter 16; Grijze Ogen

616 21 12
                                    

Ron en Hermelien praten daarna niet meer. De rest van de avond zat Ron woedend boven en zat Hermelien te huilen op haar kamer. Harry en ik hebben geprobeerd ze beiden te kalmeren maar zonder succes. Nadat ik Hermelien een beetje getroost heb, val ik als een blok in slaap.

De volgende dag loop ik in een jogging broek en een trui met mijn bezem naar het zwekbal veld. Belinda en Parvati beuren Hermelien een beetje op nu ik niet bij haar ben. Als ik aankom zie ik dat madame Hooch bewonderend naar de bezem van Harry kijkt terwijl Oliver ongeduldig tegen haar zit te praten. Als Oliver mij ziet wenkt hij me vlug bij de rest van het team zodat madame Hooch niet mij ophoud. Als Harry zijn bezem weer terug heeft en bij ons komt lopen, kunnen we beginnen met opwarmen.

"Harry ik heb net te horen gekregen wie de zoeker van Ravenklauw is haar naam is Cho Chang. Een vierdejaars en behoorlijk goed... Ik had eigenlijk gehoopt dat ze niet op tijd fit zou zijn, want ze had veel last van blessures gehad... Gelukkig is haar bezem een komeet 260, en dat is echt brandhout vergeleken met jullie vuurflits." Hij kijkt innig naar de vuurflits. "Oké laten we beginnen..."

"We beginnen met het trainen en zonder ik opstijg voel ik het grote verschil tussen de oude schoolbezem en deze nieuwe vuurflits, deze is veel sneller, soepelen en het lijkt wel alsof hij reageert op mijn gedachte. Ik schiet zonder moeite alle punten in de doel, we hebben een goede samenwerking en het is gewoon een goede training. Ik voel me vrij in de lucht alsof niet en niemand me hier iets kan maken wat natuurlijk wel zo is - de dementors - maar na de anti Dementor lessen is de angst minder Geworden.

Na een langdurige training stoppen we. "Goed gedaan allemaal ik verwacht veel van jullie morgen." verteld Plank. Harry Ron blijven nog even op het veld maar ik blijf niet maar ga ook niet naar het kasteel. Ik loop naar Hagrid huisje.

"Hai Caitlin, is er iets?, kom maar binnen" zegt Hagrid als hij de deur open doet. "Ja, Harry, Ron en Hermelien hebben me verteld over het verschrikkelijke nieuws over Buckbeak," zeg ik als in ga zitten aan tafel, ik leg mijn bezem neer en pak boek uit mijn tas die ik heb meegenomen naar de training. "Ik heb dus wat bekeken en ik heb wat informatie die ik heb opgeschreven. Ik pakte een grote stapel aantrekkingen uit mijn tas en geef ze aan Hagrid. "Je kunt ze doorlezen en tijdens de hoorzitting voorlezen, je moet vertellen over de Buckbeak die jij kent ze overtuigen dat Buckbeak geen vorig kwaad meer doet." Som ik op terwijl Hagrid de aantekeningen door leest. "Dit - dit is geweldig Caitlin!" zei Hagrid glunderen. "Er is nog iets..." zag ik twijfelend. "Je kunt een deal maken met hun, als je verliest, maar doe dat alleen als je verliest, ik heb in de boeken gelezen dat er door zo'n fout ook een speciale regel in kan worden gezet, dat betekend dat Buckbeak voor de rest van zijn leven in een soort kliniek zal zitten, waar hij dan niemand kwaad zal doen..."

"Wat? Nee! Ik wil niet dat Buckbeak de cel in gaat voor iets wat hij niet gedaan heeft!" Zei Hagrid koppig. "Oké dan, maar neem dan alsjeblieft deze aantrekkingen door en overweeg de deal tenminste, je zou Buckbeak nog wel eens kunnen opzoeken, dat kan niet als hij dood is." Zei ik terwijl ik opsta. "O en Hagrid niet boos worden als je daar bent met Buckbeak oké?" vraag ik aan Hagrid. "Ja, violet ga nu maar het word al donker ander slim je in de problemen door mij, nogmaals enorm bedankt." Zei Hagrid. Wanneer ik in de slaapzaal ben, neem ik een vlugge douche en kleed ik me om in mijn pyjama. Zodra mijn hooft de kussens raakt val ik in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker gemaakt door Hermelien's wekker. Ik rek me uit en kijk slaperig voor me uit. Pas als ik mijn zwerkbal wedstrijd gewaad netjes opgevouwdt zie liggen op een stoel met mijn bezem ernaast, spring ik mijn bed uit. Ik doe snel mijn gewaad aan en doe daarna mijn haar in een vlecht die over mijn rug loopt. Nu zit mijn haar tenminste niet voor mijn ogen tijdens de wedstrijd.

Als ik in de leerlingenkamer ben krijgen de kinderen blijkbaar nog steeds geen genoeg van de vuurflitsen. Ik sleur Harry mee weg van de meningen die naar zijn bezem keken. We lopen snel door naar de grote zaal en de blikken van de Slytherins zijn onbetaalbaar, vooral omdat er veel kinderen zijn die met ons praten en de bezem willen zien. Als we bij de tafel lopen komt ons team bij ons zitten en ligt Oliver de bezems in het midden van de tafel zodat iedereen ze goed kan zien. Al snel komen er leerlingen van Huffelpuf en Ravenklauw kijken. De vriendin van Percy komt zelfs kijken om de bezem aan te raken. "Kom, kom, geen sabotage hé?" zegt Percy joviaal, terwijl het meisje hem aandachtig bekeek. "We hebben een weddenschap afgesloten," verteld Percy ons, "tien galjoenen op de uitslag van de wedstrijd."

Am I Harry's Potter twin? Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu