Het geluksgevoel van het winnen van de Zwerkbalcup duurde de hele week, er is een heerlijk gevoel, als je iets bereikt wat je altijd wilde. Helaas word ik te snel terug gestopt naar de echte wereld, want de examens komen eraan. Het is niet dat ik het moeilijk heb omdat ik de eerste twee jaar gemist heb, ik heb namelijk een fotografisch geheugen als ik iets een keer lees zit het ik mijn geheugen gegrift. Toch besteedt ik het meest van de tijd in de bibliotheek met Harry, Ron en Hermelien. Ik begin me zorgen te maken over Hermelien, ze zit het meeste te stressen maar ze heeft wel twee maal zo veel vakken als wij gekozen dus dubbel zo veel examens. En als je het mij vraagt kan ie behoorlijk gek worden van een tijdverdrijver.
Op zaterdag avond klap ik zuchtend mijn boek dicht en wrijf ik mijn ogen. Het is zeven uur en ik sta op het voordeel van het weekend is dat je van 6 uur tot 8 kan eten. Ik loop naar de grote zaal waar iedereen al is. Ik zie Ron en Harry aan tafel maar Hermelien is nergens te bekennen. "Waar is Hermelien?" vraag ik aan hun terwijl ik ga zitten en macaroni opschep. "Je hebt haar net gemist ze is weer aan het leren voor haar examen." Zei Ron en hij rolt met zijn ogen. "Vinden jullie ook niet sta Hermelien een beetje afwezig is de laatste tijd?" vraagt Harry dan. "Volgens mij is het gewoon stres?" Dek ik Hermelien vlug. "Nou je kent Hermelien? Misschien kunnen we er na de examens naar vragen, dat is het beste, nu is ze zo gestrest weet je vanwege de examens" zei Ron wijs. Ik besloot snel met een ander onderwerp te beginnen. Weer een geheim erbij...
De dag erna is het maandag wat betekend dat de toetsweek van hel begint. We beginnen met gedaanten verwisseling wat nog best goed ging bij mij, de meeste hebben het niet zo goed gedaan te horen maar hun geklaag.
De rest van de week kruipt voorbij en opeens is het donderdag wat de voorlaatste dag van de toetsweek is. Ik loop naar de bibliotheek om weer te leren tot ik Fred en George tegen kom. "Wat zijn jullie aan het doen?" vraag ik nieuwsgierig. "Eh, Filch een lesje leren" zegt George breed grijnzend. "Wat bedoel je daarmee?" vraag ik argwanend. "Daar bedoelen we mee dat we, een normale grap gaan uithalen met Filch kantoor," zei Fred grijnzend. "Maar niet door vertellen!" Zei George vlug, "natuurlijk niet!" Zeg ik, "weet
je ik ga met jullie mee, ik heb al hier dagen achtergelaten geleerd zonder zwerkbal training of iets anders leuk, ik heb wat afleiding nodig." Zeg ik grijnzend, "dis wat willen jullie gaan doen?"
"Weten we eigenlijk nog niet," gaf Fred toe, "we willen dit keer iets origineels.." "hmmm" ik dacht diep na, "wacht eens even wat denken jullie van badbomen en badschuim?"Even later sluipen we naar Filch kantoor met wat badbommen en een fles badschuim. "Oké, Caitlin aan jou de eer wij gaan op de uitkijk staan," zegt Fred fluisterend tegen ons. Ik knik en ga het kantoor in, her kantoor moet zeker een poetsbeurt gebruiken. Ik spreek snel een spreuk uit zodat het mobilaire in ieder geval niet stuk gaat door het water en schuim. Ik leeg de twee flessen badschuim en ga dan een stukje naar achter als ik de badbomen strategisch geplaatst heb. "Aguamanti" zeg ik en gelijk schiet er een water straal uit mijn toverstok.
Gelijk ruikt het lekker in het kantoor en ik ren het kantoor uit. Samen met Fred en George rennen we de gang op. Dat was..." voor ik mijn zij kan afmaken zie ik een boze professor Anderling en Lupin die alles gezien en gehoord hebben.
"Wat jullie hebben gedaan is onacceptabel. Jullie hebben voor veel vernietiging en vervuiling gezorgd in meneer Filch kantoor, ik eis nu een uitleg!" Zegt professor Anderling als we bij haar kantoor zijn. "Professor..." begint Fred maar ik ben hem voor. "Oké ten eerste, het kantoortje is juist nu schoon omdat het badschuim was. Ten tweede zijn spullen zijn niet vernield omdat ik ze beschermd heb met een spreuk. Ten derde verdwijnt alles na vijf uur want we hebben de badbomen zo gemaakt dat ze na een tijdje als sponsjes al het water opnemen en een schoon kantoor achterlaten. Ten vierde Fred en George hebben hier niks mee te maken, het was mijn idee, zei waren gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment en als ze zo'n prank uit zouden hebben gehaald zouden ze geen rekening houden met de spullen van Filch ik wel." Zeg ik terwijl Lupin en afmelding me verbaast aan kijken. Zelfs Fred en George lijken al snel van hun stuk gebracht te zijn, zo blijft het enkele minuten lang stil. "Is dat waar meneer en meneer wemel?" vraagt Anderling plots. Ik kijk de wemel tweeling streng aan zodat ze snel met hun hoofd knikken. "Alsnog was het fout wat u deed juffrouw Snow maar omdat er geen spullen vernield zijn krijgt u maar twee dagen strafwerk, wemels jullie kunnen gaan." Zei Anderling. "Aangezien het examenweek is mag je vandaag nog leren maar morgen niet meer, ik verwacht je zowel vandaag als morgen avond na het eten op mijn kantoor," zei professor Lupin.
JE LEEST
Am I Harry's Potter twin?
Fiksi PenggemarCaitlin is een normaal meisje, of nou ja niet normaal want ze is een weeskind. Ze woont al sinds ze 1 jaar zit in het weeshuis, zonder dat ze ook maar iets over haar familie weet. Maar als ze 13 is krijgt ze opeens een vreemde brief die haar hele le...