"Wat?" zeg ik zwakjes wanneer ik mijn toverstok op Black richt. "Je hoorde me wel Roos..." "mijn naam is niet Roos! Mijn naam is Caitlin!" Schreeuw ik hard tegen hem. "Jep zeker een Potter, de pit heb je van je moeder" ging Black ongestoord door. "Je bent gek" zei ik zachtjes. "Nee Caitlin, hij heeft gelijk, je naam is Roos..." begint Remus maar ik kap hem af. "Ik vertrouwde je, bewaarde je geheim maar dan span je samen met een moordenaar?" Fluister ik zachtjes. "Kom op, je snapt toch wel dat je naam niet echt Snow is?" Zegt Black die met z'n ogen rolt. "Je hebt overal gekeken, maar nergens vind je die naam, je hebt geen ouders want die zijn dood, jou naam is Roos Potter!" Zei Black geïrriteerd. Mijn binnenste veranderd in een klomp ijs.
Het zou niet zo'n verassing moeten zijn, de tekens zouden me moeten gewaarschuwd hebben...
Olivander.
"Hallo Caitlin Snow" zei Olivander, het leek alsof hij het sarcastisch zei.De Sorteerhoed.
Voldoende moed zie ik net als je broer...Professor Lupin.
...en vooral met wat Jul... ik bedoel je in het verleden hebt meegemaakt," zei Professor Lupin vlug.Meneer Mellark.
Ik heb alvast geld uit jullie... ik bedoel je kluis gehaald."Oké, hoe wist u dat Black hier was als u hem niet heeft geholpen?" hakkelde Harry dan. "Door de kaart," antwoord Lupin, "De Maurauders map, ik zat er naar te kijken op mijn kantoor..."
"Wacht u weet hoe u hem moet gebruiken?" vraagt Hermelien verward. "Hij kent niet een van de makers..." zeg ik langzaam, "hij IS de maker, jij bent moony vernoemt naar de volle maan?" Zeg ik onder de indruk. "Hoe dan ook ik hield die kaart goed in de gaten omdat ik wist dat Ron, Hermelien en Harry stiekem wel naar Hagrid zouden gaan, omdat Buckbeak terecht was gesteld, gelukkig kon ik Ro... Caitlin in de gaten houden nadat ze die grap had uit gehaald. Hoe dan ook toen je weg ging omdat je "ziek" was zag ik op de kaart dat jullie in plaats van met z'n drieën terug kwamen met jullie vieren." "Vieren? Nee hoor we waren met z'n drieën!" Verdedigt Ron hun. "Ik kon mijn ogen niet geloven, ik dacht dat er iets mis was met de kaart. Hoe kon hij in hemelsnaam bij jullie zijn?" "We was niemand bij ons!" Herhaalde Harry."Ik zag toen een ander stipje die op jullie af kwam, het stipje met het opschrift Sirius Black, en opeens sleurde jij twee van jullie de beukwilg in. "Een van ons!" schreeuwt Ron boos. "Nee Ron, twee... zou ik je rat mogen zien?" vraagt Remus kalm.
"Schurfie? Wat heeft mijn rat hier mee te maken?"
"Alles" zegt Remus, "mag ik hem zien?" Ik kan aan Ron zien dat hij even twijfelt maar grijpt dan naar mijn gewaad. Hij haalt de rat uit zijn zak die wilt spartelde, Ron had moeite hem vast te houden.
"Wat heeft mijn rat met deze toestand te maken?"
"Het is geen rat!" Krijgt Black opeens hard. "Hoe bedoel je het is toch een rat?" zegt Harry geïrriteerd. "Nee dat is hij niet," antwoord Lupin kalm, "Hij is een tovenaar."
"Een Animagus onder de naam Peter pippeling."Het duurt even voordat iedereen snapt wat hij gezegd heeft en dat zorgt voor meer reacties. "Maar Peter pippeling is toch dood?" Verward kijk ik Ron, Hermelien en Harry aan tot de druppel valt. "Maar wacht eens, als hij leeft betekend het dat je hem hebt geprobeerd te vermoord maar dat hij is ontsnapt als rat..."
"Dat is deels waar..." mompelt Black. "Deels waar? Ontken je nu dat je hem wilde vermoorde?" Zei ik fel en ik doe mijn handen over mekaar. "Ik heb hem inderdaad geprobeerd te vermoorde ," mompelt Black, "maar die kleine Peter is ontsnapt.... Maar deze keer niet" Black loopt snel richting Ron om de rat uit zijn handen te rukken maar Remus hield hem tegen.
"SIRIUS! NEE! WACHT! Je kan het niet zo maar doen- Ze moeten het weten! Ze hebben het recht om het te weten! "We kunnen het later uitleggen," sneert Black, terwijl hij los probeert te wurmen uit Remus zijn greep. "Ze- hebben - het - recht - om - alles - te - weten!" Zegt Remus hijgend terwijl hij Black nog steeds tegen begint te houden. "Ron heeft hem als huisdier gehouden en er zijn zelfs delen die ik niet snap, en Harry en Roos.... Harry en Roos horen de waarheid te weten Sirius!"
JE LEEST
Am I Harry's Potter twin?
FanficCaitlin is een normaal meisje, of nou ja niet normaal want ze is een weeskind. Ze woont al sinds ze 1 jaar zit in het weeshuis, zonder dat ze ook maar iets over haar familie weet. Maar als ze 13 is krijgt ze opeens een vreemde brief die haar hele le...