"Wakker worden Caitlin wakker worden!' Hoor ik iemand zeggen. Hermelien is al opgestaan en schud me wakker. Slaperige pak ik mijn gewaad en loop naar de badkamer. Ik neem een vlugge douche en doe mijn gewaad aan. Mijn haar laat ik gewoon hangen met een slag.
Hermelien bonst op de deur en zeurt dat ik eeuwen in de badkamer zit.Ik gniffel zachtjes ik mag haar wel. We lopen de leerlingenkamer van Griffoendor in. Nu kan ik beter kijken hoe het eruit zit. Het is een ronde kamer. Met allerlei stoelen. Het tapijt is rood en er is een groot haardvuur die niet aanstaan. 'Nu nog wachten op de jongens waar blijven ze nou?' Zucht Hermelien geïrriteerd. 'Je hebt veel zin in het schooljaar?' Zei ik. Ze knikte. 'Ja inderdaad... o daar zijn ze' zei ze. Harry en Ron komen de trap af en we lopen met z'n vieren naar de grote zaal. Het ziet er zelfs in de ochtend mooi uit. Je kon de blauwe lucht goed zien. We waren de zaal niet eens binnen of Zwadderich beginnen te lachen. We lopen vlug naar de Griffoendor tafel, waar de roosters al werden uitgedeeld.
Ik bekeek de mijne, het zag er goed uit eerst hadden we waarzeggerij en dan gedaanteverwisseling en daarna verzorgen van fabeldieren voor de lunch. Ik zal niet veel achterlopen op de eerste en derde vak want dat hebben de andere derde jaars nog nooit gehad.
Ik kijk op en zie een jongen bij de Zwadderich tafel doen alsof hij flauwvalt. Hij had blonde haren en een arrogant lelijk gezicht, iemand die echt een Zwadderich is.
'He Potter, potter de Dementors komen' boeeee' schreeuwde een lelijke meisje die ook aan de tafel zat en begon daarna met de rest te lachen.'Negeer het Harry ze zijn het niet waard' zei Hermelien geïrriteerd. 'Wat is er?' vraagt Fred die naast me zit. 'Malfidus' gromt Ron die aan de overkant van de tafel gaat zitten en woedend kijkt naar de andere tafel.
"Kleine etter" zei George kalm, "gisteravond toen de dementors ons deel van de trein doorzochten, had hij niet zo'n grote bek, he Fred?"
"Hij deed het bijna in zijn broek" zei Fred die vol verachting, naar Malfidus keek.
"Ik voelde mezelf ook niet zo lekker" ging George verder op een grafstem. "Die dementors zijn echt verschrikkelijk..."
"Net alsof ze je bevriezen van binnen nietwaar?" reageerde Fred. "Maar jullie zijn niet flauwgevallen" zei Harry zachtjes .
"Maak je niet zo druk Harry" zei George troostend. "Pa moest ook een keer van zijn werk naar Azkaban, weet je nog Fred? Hij zei dat hij nog nooit in zo'n afschuwelijk oord was geweest. Toen hij terug kwam was hij helemaal slap en trillerig...
Dementors zuigen al het geluk weg uit hun omgeving. De meeste gevangen worden al gauw gek.""En ik wil Malfidus wel eens zien lachen na onze eerste Zwerkbal" brengt Fred in. "Gryffindor tegen Slytherin ie de openingswedstrijd van het seizoen weet ie nog?"
Ik kijk op, ik heb wel eens van zwerkbal gehoord het lijkt me ook een toffe sport. Vliegen op een bezemsteel en punten scoren. Het liefst zou ik jager willen zijn.
"Duh Slytherin speelt zwerkbal met geld niet talent" zei Hermelien. Harry lijkt op te vrolijke. "Welke functie ben jij?" vraag ik aan Harry. Ik kan het niet laten ik moet het weten. "Zoeker" zei hij trots. "Zij spelen de drijvers" hij geeft een knikje in de richting van de tweeling.
"En dan heb je Katja Bell en Alicia Spinet als jagers de vorige is vorig jaar van school gegaan" somt Harry op. 'En Oliver plank is de wachter en aanvoerder" zegt Fred tot slot.
"Dus als het je leuk lijkt is de functie van jager nog open? Nou wij moeten er maar eens van door, onze grap van het nieuwe jaar uithalen." Hij en Fred lopen weg van de tafel. "He Violet ik denk dat je misschien wel niet gelijk te veel hooi op je vork moet nemen ik bedoel je bent net begonnen met je school en het gaat moeilijk wordt als..."
JE LEEST
Am I Harry's Potter twin?
FanficCaitlin is een normaal meisje, of nou ja niet normaal want ze is een weeskind. Ze woont al sinds ze 1 jaar zit in het weeshuis, zonder dat ze ook maar iets over haar familie weet. Maar als ze 13 is krijgt ze opeens een vreemde brief die haar hele le...